دانلود تحقیق درمورد اینترنت و سرمایه‌ی اجتماعی

دانلود تحقیق درمورد اینترنت و سرمایه‌ی اجتماعی

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد اینترنت و سرمایه‌ی اجتماعی

با دانلود تحقیق در مورد اینترنت و سرمایه‌ی اجتماعی در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق اینترنت و سرمایه‌ی اجتماعی را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق اینترنت و سرمایه‌ی اجتماعی ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد اینترنت و سرمایه‌ی اجتماعی

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:24 صفحه

قسمتی از فایل:

چكيده
آيا ارتباطات اينترنتي، تعهد اجتماعي، مشاركت و تماس بين فردي را افزايش،كاهش يا تكميل مي‌سازد؟
مدرك و دليلمان حاصل بررسيهای به عمل آمده درخصوص211/39 بازديد كننده وب سايت انجمن جغرافياي ملي، يكي از اولين بررسي‌هاي وب در مقياس وسيع مي‌باشد.حاصل بررسي فوق، حاكي از اين بودكه تأثير متقابل افراد آنلاين ارتباط رودررو وتلفني شان را، بدون افزايش،ياكاهش آن، تكميل مي‌سازد. با اين وجود تأثيرات اينترنت منحصراً مثبت نمي‌باشد.افراطي‌ترين كاربران اينترنت كمتر به جامعه آنلاين پايبند مي‌باشند.با در نظر گرفتن موارد فوق الذكر، دليل و مدرك ما متضمن اين موضوع است كه اينترنت ازهنگاميكه باجريان وامور زندگي روزمره عجين گشته،به صورت پديده ای متعارف معرفی شده است.

بررسي تأثيرات اينترنت بر سرمايه اجتماعي

اينكه چگونه اينترنت برسرمايه اجتماعي تأثيرمي‌گذارد،نه مساله‌اي جزيي و نه ‌نامفهوم مي‌باشد. رابرت پوتنام(5) از دهة‌ سال 1996 نرخ نزولي را در مشاركت مدني آمريكايي ثبت نموده است. اين كاهش،توانايي تحليل رفته شهروندان را در راستاي تبيين و سازماندهي نياز به حكومت مناسب و جنبشي به دور از زندگي اجتماعي را دربرگرفته و احساس بيگانگي روانشناختي را افزايش مي‌دهد.

مدرك و دليل پوتنام انواعی از سرمايه اجتماعي به شرح ذيل را در بر مي‌گيرد:

الف)سرمايه شبكه‌ايي: برقراري رابطه با دوستان،همسايگان،خويشاوندان وهمكاراني كه تبادل كالاها‌ وخدمات، اطلاعات و مفهومي از تعلق را به طور چشمگيرتأمين مي‌نمايد. ولمن، فرانك

ب) سرمايه اشتراكي: مشاركت در سياست و سازمانهاي خيريه كه فرصتهايي را براي مردم در راستاي تعهد به ‌ايجاد دستاوردهاي مشترك، و نيل به بيان نيازها و تمايلاتشان فراهم مي‌نمايد.

ج) تعهد اجتماعي: تعهد اجتماعي نيز سرمايه اجتماعي است كه فراتر از رسيدگي و بحث كردن از احساسات تأثير متقابل بين فردي و مشاركت سازماني است.هنگامي كه افراد از نگرش و طرز فكر بنيادين و احساس مسؤوليت و تعلق خاطر نسبت به جامعه برخوردار ‌باشند- به طور مؤثرتر و با رغبت بيشتري سرمايه اجتماعي‌اشان را به جريان در خواهند آورد.

بدين ترتيب،جبنشي در روابط اجتماعي ازمكانهاي عمومي گرفته تاخانه‌هاي شخصی در پيش است. اگر مردم در عوض رفتن به رستوران در خانه‌هايشان بمانند،از اين رو احتمالا به استفاده از اينترنت جهت سفارش غذا روی خواهند آورد.

علاوه براين ميتوانندبه گفتگوي اينترنتي؛ارسال نامه الكتروني(ايميل)؛بحث باگروه‌هايي نظير «گروه‌هاي خبري» بپردازند.توسعه سريع اينترنت، اميد بزرگي براي خلق اجتماع با درنظرگرفتن اين موضوع كه بيش از نيمي ازآمريكایيها (56درصد) تا سال 2000 به اينترنت دسترسي خواهندداشت، بوده است.

اگرچه بحث درخصوص نفوذ و تأثير اينترنت برسرمايه اجتماعي درجريان بوده است، الگوي واضح و شفافي تاكنون استنتاج نگرديده است.تا اين اواخر،بيشتر مباحثات بدون داده‌هاي سيستماتيك انجام پذيرفته است.(

آرامانگرايان مدعي مي‌باشند كه اينترنت راه‌هاي بهتري از ارتباط را ارائه مي‌نمايد.

درحاليكه غيرآرمانگرايان خاطرنشان مي‌سازند كه اينترنت افراد را از خانواده‌ها و اجتماعاتشان باز مي‌دارد.
از زمانيكه اينترنت در زندگي افراد آمريكاي شمالي رخنه كرده است، تحليل گرايان مجبور به بررسي اينترنت به عنوان پديده ای متعلق به يك جهان خارجي به منظور درك اين موضوع شده‌اند كه چگونه اينترنت با پيچيدگي و دشواري زندگي روزمره عجين گشته است. ما با طرح يك سؤال و آن اينكه آيا اينترنت سرمايه اجتماعي را افزايش،‌كاهش يا تكميل مي‌سازد، وارد بحث شده و استفاده اينترنتي افراد را در بافت جامع‌تري از ارتباط رودررو و تلفني‌شان بررسي مي‌نماييم.مدرك و دليل براي بحث‌امان برگرفته از بررسي وب در مقياس بزرگتري از بازديدكنندگان وب سايب انجمن جغرافياي ملي است.

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر