دانلود تحقیق درمورد زردي (يرقان) چيست؟

دانلود تحقیق درمورد زردي (يرقان) چيست؟

0 2.8k
دانلود تحقیق درمورد زردي (يرقان) چيست؟

با دانلود تحقیق در مورد زردي (يرقان) چيست؟ در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق زردي (يرقان) چيست؟ را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق زردي (يرقان) چيست؟ ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد زردي (يرقان) چيست؟

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:14 صفحه

قسمتی از فایل:

زردي يك بيماري نيست اما نشانه اي است كه در بعضي بيماريهاي مختلف ممكن است اتفاق بيافتند. زردي باعث زرد رنگ شدن رنگ پوست و صلبيه چشم مي شود كه اين زردي به علت ميزان بالاي بيلي روبين شيميايي در خون است. بيلي روبين (رنگدانه اي است كه از انحطاط هموگلبين ايجاد مي شود و در سرم خون يافت مي شود و به دو شكل طبقه بندي نشده ، آزاد يا درهم نپاهيخته و دي گلوكورنور بيليروبين) بسته به ميزان بيليروبين رنگ پوست و صلبيه تغيير مي كند. وقتي ميزان بيليروبين كمي افزايش مي يابد آنها زرد مي شوند و وقتي ميزان بيلي روبين خيلي زياد بالا رود پوست و صلبيه قهوه اي مي شوند.

چه عواملي باعث زردي مي شوند؟

بيلي روبين از سلولهاي قرمز خون ناشي مي شود. وقتي سلول هاي قرمز خون پير مي شوند از بين مي روند. هموگلوبين ماده اي شيميايي حاوي آهن در سلول هاي قرمز خون است كه اكسيژني را كه از سلول هاي قرمز خون بعد از اينكه آهن آن كنده شد انتقال مي دهد . بيلي روبين ماده اي شيمياي است كه بعد از اينكه آهن هموگلوبين كنده شد در خون باقي مي ماند.

كبد نقش هاي زيادي در بدن دارد. يكي از عملكردهاي كبد اين است كه در روده صفرا توليد كرده و ترشح مي كند كه اين صفرا به هضم چربي در رورده كمك مي كند. يكي ديگر از عملكردهاي كبد اين است كه مواد شيميايي سمي يا توليدات ضايع را از خون دور كرده و بيلي روبين يك توليد ضايع است. كبد بيلي روبين را از خون دور مي كند. بعد از اينكه بيلي روبين وارد سلولهاي كبد شد اين سلول ها بيلي روبين را به ديگر مواد شيميايي كه عمدتاً اسيد گلوكرونيك اين ماده شيميايي است مي چسباند و سپس  تركيب بيلي روبين /اسيد گلوكرونيك را در صفرا ترشح مي كند. تركيبي كه در صفرا ترشح مي شود بيلي روبين آميخته پادي گلوكورنور بيليوربين ناميده مي شود.

اين بيلي روبين يا مدفوع دفع مي شود. (رنگ قهوه اي مدفوع به خاطر وجود بيلي روبين است) بيلي روبين آميخته از بيلي روبيني كه از سلول هاي قرمز خون آزاد مي شوند و هنوز از خون بيرون نرفته است و در اصطلاح بيلي روبين آزاد يا درهم نياميخته قابل تشخيص است.

زردي هنگامي ايجاد مي شود كه 1)بيلي روبين خيلي زيادي براي كبد توليد شود تا از خون بيرون رود. براي مثثال بيماران داراي كم خوني تخريب عناصر ياخته اي به طور غير طبيعي ميزان تخريب سلول هاي قرمز خون شان سريع است و باعث مي شود مقدار زيادي بيلي روبين در خون رها شود. 2)نقصي در كبد كه از بيرون رفتن بيلي روبين از خون جلوگيري مي كند و همچنين از تبديل آن به اسيد گلوكرونيك / بيلي روبين آميخته يا ترشح شده در صفرا جلوگيري مي كند 3)امتداد مجاري صفرا كه حركت صفرا و بيلي روبين را از كبد به روده ها كاهش مي دهد به عنوان مثال مجاري صفراوي توسط غده هاي سرطاني،سنگ هاي صفرا يا التهاب مجاري صفرا انسداد پيدا مي كند. كاهش آميختي و ترشح يا حركت كند صفرا مي تواند منجر به زردي شود.

به عنوان گلستار (اقتباس و جمع نشدن صفرا در كبد عوامل داخلي كبدي يا عوامل خارجي كبدي) م اشاره شده است. با اين وجود گلستار نمي تواند هميشه منجر به زردي شود.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر