دانلود تحقیق درمورد شبکه HDSL

دانلود تحقیق درمورد شبکه HDSL

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد شبکه HDSL

با دانلود تحقیق در مورد شبکه HDSL در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق شبکه HDSL را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق شبکه HDSL ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد شبکه HDSL

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:19 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه :

باتوجه به نياز بازار VDSL مي تواند به صورت متقارن يا نامتقارن به كار گرفته شود .

به دليل محدوديت هاي فيزيكي مهم ترين آن تضعيف در فركانس هاي بالا است ،مسئله فاصله يكي از بزرگترين محدوديت ها در VDSL مي باشد . VDSL تا فاصله 1.5km/  مي تواند به كار گرفته شود .

(جريان پايين رود در واقع مضربي از SONET با سرعتي معادل با 155.52Mb مي باشد .)

VDSL شباهت زيادي با ADSL دارد از نقطه نظر تكنولوژي VDSL در آينده مي تواند جايگزين مناسبي براي ADSL باشد . VDSL داراي سرعتي در حدود 10 برابر سريعتر از ADSL مي باشد .

يكي از امتيازات اصلي ADSL بر VDSL اين است كه ADSL از خطوط زوج مارپيچ موجود استفاده مي كند . در حالي كه VDSL نياز به فيبر نوري دارد . ADSL و VDSL از تكنيك هاي مشابهي براي ارسال و FEC استفاده مي كنند ولي با اين شرايط ADSL در فاصله 6000  تر سرعتي معادل 1.5-9mbps را دارا مي باشد ، در حالي كه VDSL در فاصله 1500 متر نرخ داده اي معادل 13-55Mbps را دارا مي باشد .

محدوديت فاصله در VDSL بيشتر از ADSL است .

2-7-3 : HDSL (High Bit Rate DSL) :

HDSL يكي از كاملترين و قديمي ترين سرويس هاي DSL است كه براي انتقال ديجيتال با پنهاي باند زياد استفاده مي شود . مشخصه اصلي HDSL متقارن بودن آن است ، يعني پهناي باند بهدو قسمت مساوي براي جريان پايين رود و بالارود تقسيم مي شود .

HDSL مي تواند روي يك خط معمولي يا يك T1 (تا 1.544Mbps) يا يك خط E1 (تا 2.048Mbps ) كار كند .

HDSL به دليل كاهش قيمت خطوط T1 و E1 داراي ارزش بسياري شده است . HDSL به اين خطوط كمك مي كند تا در سر راه ديگر نيازي به repeater نباشد .

HDSL قادر است با استفاده از دو جفت سيم تابيده شده سرعت هاي معادل با T1 و يا E1 را ارائه دهد .

امروزه در آمريكا خطوط خصوصي و سرويس هاي اينترنت براي كاربردهاي تجاري توسط خطوط T1 ارائه مي شوند . خطوط T1 تا فاصله 900m از دفتر مركزي نيازي به تكرار كننده ندارند ولي بعد از آن در هر 1.8Km نياز به يك تكرار كننده مي باشد .

تكرار كننده هاي T1 گران هستند ، اما به هر حال ارائه سرويس T1 مورد نياز مي باشند.

با استفاده از تكنولوژي HDSL براي ارتباطات T1 مي توان تا فاصله 2.7Km از تكرار كننده استفاده نكرد . امروزه تمامي شركتهاي تلفن آمريكا براي خطوط T1 ، سريعاً از تكنولوژي HDSL استفاده مي كنند تا در يك يا دوتكرار كننده صرفه جويي كرده باشند .

تكنولوژي HDSL براي ارسال بر روي خطوط T1 بر روي دو جفت Twisted pair پياده سازي مي شوند . (784Kbps براي هر خط)

سيستم هاي HDSL براي ارسال در E1 بر روي سه جفت Twisted Pair پياده سازي مي شوند . (هر خط 784 kbps) كه در دو مورد ذكر شده يك خط ، كاملاً براي خط تلفن كاربر جداشده است .

HDSL از كدگذاري (2B1Q) استفاده مي كند كه پالس ها ، بلاك هايي از ست ها را توليد مي كنند .

برخي از موارد كاربرد HDSL


7,000 تومان