دانلود تحقیق درمورد اثرات كتابخواني

دانلود تحقیق درمورد اثرات كتابخواني

0 2.5k
دانلود تحقیق درمورد اثرات كتابخواني

با دانلود تحقیق در مورد اثرات كتابخواني در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق اثرات كتابخواني را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق اثرات كتابخواني ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد اثرات كتابخواني

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:44 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه

پرورش و شكوفايي استعدادهاي سرشار نسل جوان، امكانات فراواني را مي‌طلبد كه مهمترين آنها انس و عادت با كتاب و قلم و سير آزاد انديشه در جولانگاه علم و ادب است.

از آنجا كه جوانان آينده سازان كشور مي‌باشند براي هدايت آنها به سعادت و تكامل بايد روش صحيح زيستن را به آنان آموخت، اين مهم تنها با سلاح دانستن و عمل به دانسته‌ها تحقق مي‌يابد. با شناخت اهميت و حساسيت مطالعه و كتابخواني در بين نسل جوان، مي‌توان به نقش مطالعه و كتابخواني درتعالي روح و انديشه جوانان پي برد و با شناخت گرايشهاي نسل جوان در مطالعه و كتابخواني برايتوزيع فرهنگ مطالعه در ميانه آنان برنامه‌ريزي كرد.

با تولد كتاب زندگي انسان در قرون پيش تغيير اساسي پيدا كرد و انتقال فرهنگ از نسلي به نسل ديگر تسهيل شد و سرانجام در زمان كنوني كتاب تمام مرزهاي جغرافيايي و فرهنگي را در نور ديده است، و امروزه ميزان نشر و تعداد ساعات مطالعه و مطالعه كنندگان كتب به عنوان يكي از شاخصهاي رشد و توسعه جوامع و يكي از نشانه‌هاي پيشرفت و ترقي به حساب مي‌آيد اين در حالي است كه عليرغم گسترش همه جانبه‌ي وسايل ارتباط جمعي همچون راديو و تلويزيون، سينم و روزنامه، كتاب هنوز جايگاه ويژه‌اي دنياي امروز دارد.

در اهميت اين رسانه‌ي قوي و مفيد همين بس كه حيدري (1375) مقايسه‌اي بين انسان و غير انسان انجام داده است و عمده تفاوت اين دو را در استفاده از ابزاري به نام كتاب مي‌داند چناكه مي‌گويد.


 

 

 


فصل اول
بيان مساله؛

ضرورت آگاهي از نيازها و علايق خوانندگان مخصوصاَ دانش‌آموزان و ارزش كه بر تحصيل و مطالعه قائلند براي برنامه‌ريزي بهتر براي توليد نشر كتابهايي كه مهم به بالندگي فكري و فرهنگي و علمي آنان بيانجامد و هم بر فرهنگ مطالعه و تقويت تحصلي آنان در جامعه كمك مي‌كند اجتناب ناپذير و بدهي است و اين مهم حاصل نمي‌شود مگر از راههاي مختلف پژوهشي لذا سوال اساسي اين است: آيا مطالعات غير درسي دانش آموزان بر پيشرفت تحصيلي آنها اثر گذار است؟

قال علي (ع): «لاسه افضل من التحقيق»، هيچ روشي بهتر از تحقيق نيست.

بشر هميسه و در همه حال نگران وضعيت آينده‌ي فرزندان خود بوده است به ويژه وقتي اين فرهنگ احتمالاَ در معرض حمله‌هاي جوامع و ساير اقوام باشد.

محتواي كتابهاي مختلفي كه به هر مطالعه مي‌شوند مي‌تواند سير خط فكري، انديشه و اعتقاد و نهايتاَ كاركرد افراد مطالعه كننده را تحت تاثير قرار دهد، در زمان ماهم كه دانش آموزان عظيم‌ترين قشر جمعيتي و سرمايه‌اي ممكلت هستند پرورش وبالندگي آنها، سلامت و توسعه و پيشرفت آينده‌ي كشور را بدنلا خواهد داشت و بنابراين مطالعه به عنوان يكي از مهمترين ابزارهاي توسعه و تعالي فكري و علمي و محتواي آن در مورداين قشر عظيم اهميت زيادي داشته است.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر