دانلود تحقیق درمورد ارزش ايمان

دانلود تحقیق درمورد ارزش ايمان

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد ارزش ايمان

با دانلود تحقیق در مورد ارزش ايمان در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق ارزش ايمان را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق ارزش ايمان ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد ارزش ايمان

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:8 صفحه

قسمتی از فایل:

ايمان چيست و راه هاي كسب آن چه مي باشد؟ ابتدا مراتب ايمان را ذكر مي نماييم.
امام علي عليه السلام مي فرمايد: ايمان بر شناخت با قلب، اقرار با زبان و عمل با اعضاء و جوارح استوار است.
حال به آثار ايمان و استقامت در راه خدا مي پردازيم.
ايمان نوعي يقين قلبي است كه انگيزه انسان براي ادامه راه و استقامت در آن مسير مي باشد. اين ايمان است كه سختي ها را آسان مي كند و اين تحمل سختي هاست كه پيروزي را براي ما به ارمغان مي آورد.
)
بردباري و تحمل سختي ها ابزار رياست است.) نهج البلاغه
و اما تاثير ايمان بر روح آدمي؛ اين تاثير بسيار زياد و شگفت انگيز مي باشد، ايمان روح را شست وشو داده و نور الهي را در آن مي تاباند. اين نور ايمان است كه صفاي قلب را به همراه دارد و به مؤمن اجازه مي دهد نيمه هاي شب به مناجات برخيزد. اين نور ايمان است كه توفيق ياد خدا بودن و ذكر او را گفتن را به ما مي دهد.
حضرت علي عليه السلام مي فرمايد: ايمان نقطه اي نوراني در قلب پديد ميآورد كه هر چه ايمان رشد كند آن نور نيز فزوني مي يابد.

آفات ايمان چيست؟

براي مصون ماندن ايمان بايد ميكروبهايي كه ايمان را تهديد مي كنند بشناسيم و آنها را از وجودمان پاك كنيم. تا اين ميكروبها را نشناخته ايم رهايي يافتن از شرّ آن نيز غيرممكن است.
مولاي متقيان حضرت علي عليه السلام اين ميكروبها را اينگونه معرفي مي نمايد:
آگاه باشيد رياكاري و تظاهر هر چند اندك باشد شرك است و همنشيني با هواپرستان ايمان را به دست فراموشي مي سپارد و شيطان را حاضر مي كند. از دروغ بركنار باشيد كه با ايمان فاصله دارد؛ كه راستگو در راه نجات و درستكاري است و دروغگو بر لب پرتگاه هلاكت و خواري است. حسد نورزيد كه حسد ايمان را چونان آتشي كه هيزم را خاكستر كند نابود مي سازد. با يكديگر دشمني نورزيد كه نابود كننده هر چيزي است. بدانيد كه آرزوهاي دور و دراز عقل را غافل و ياد خدا را به فراموشي مي سپارد. آرزوهاي ناروا و نرسيدني را دروغ بنگاريد كه آرزوها فريبنده اند و صاحبش فريب خورنده.
ايمان و عمل

انسان در ايمان آوردن به دنبال دستيابي به چيزي است كه ندارد. ايمان فعلي قلبي است، قابل امر و دعوت پذير است، اختياري است و با زور احتقاق نمي يابد، تنها در ظرف اختيار مفيد است، داراي مراتب و قابل كاهش و افزايش است. زوال پذير، قابل آزمون، كتمان پذير تحول آفرين و قدرت زاست. ايمان ديني امري با فضيلت، باعث خشوع و تواضع و نرمي قلب و آرامش بخش است. بدون اطمينان هم حاصل مي شود، اما مراتب عالي آن اطمينان بخش است. با يقين نه تلازم دارد نه تمانع، اما عالي ترين مرتب آن ملازم يقين است. ايمان با شكّاكيّت و شك مستقر منافات دارد.
ايمان ديني، گوهر اسلام ابراهيمي و اسلام محمدي است، اما اسلام (ظاهري) تلازمي با ايمان ندارد.
ايمان فعلي، قلبي است. اعتماد اميدوارانه و متوكلانه به امري قدسي است، دل سپردن، گرويدن و باور كردن امري متعالي است با ايمان در انسان تحولي شگرف ايجاد مي شود كه تمام وجود او را در بر مي گيرد. ايمان، انسان را ديگر مي كند، ايمان يك نقطه عطف است، انسان قبل از ايمان با انسان بعد از ايمان تفاوت دارد، وقتي انسان به چيزي ايمان مي آورد، تناسبي با متعلق ايمان خود مي يابد، مؤمن با متعلق ايمان هم جهت، همسو و هماهنگ مي شود.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر