دانلود تحقیق درمورد بهبود تغذيه کودکان زير پنج سال

دانلود تحقیق درمورد بهبود تغذيه کودکان زير پنج سال

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد بهبود تغذيه کودکان زير پنج سال

با دانلود تحقیق در مورد بهبود تغذيه کودکان زير پنج سال در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق بهبود تغذيه کودکان زير پنج سال را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق بهبود تغذيه کودکان زير پنج سال ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد بهبود تغذيه کودکان زير پنج سال

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:36 صفحه

قسمتی از فایل:

خلاصه:

            آخرين بررسي كشوري كه توسط دفتر بهبود تغذيه جامعه معاونت سلامت در سال 1377 انجام شده است (ANIS) نشان مي دهد  كه 4/15، 9/10 و 9/4 درصد كودكان زير 5 سال كشورمان به ترتيب دچار كوتاه قدي، كم وزني و لاغري متوسط و شديد مي باشند. در جهان براساس آخرين گزارش ها 183 ميليون كودك زير 5 سال دچار كم وزني متوسط و شديد، 226 ميليون كودك دچار كوتاه قدي متوسط و شديد و 67 ميليون كودك دچار لاغري متوسط و شديد مي باشند. از 4/10 ميليون مرگ كودكان زير 5 سال كه در سال 1995 در كشورهاي در حال توسعه رخ داده حدود نيمي از آنها با سوء تغذيه ارتباط داشته است. برخي از پيامدهاي سوء تغذيه عبارتند از كاهش بهره هوشي كودكان، كاهش توانمندي جسمي و كاهش قدرت توليد، كاهش قدرت يادگيري و افت تحصيلي، افزايش مرگ و مير كودكان بدليل ابتلا به بيماريهاي مختلف و ........ بنابراين سوء تغذيه توانمندي و كارآئي كشورها را كاهش مي دهد و موجب فقر و تشديد سوء تغذيه مي گردد. از عوامل ايجاد كننده سوء تغذيه مي توان بيسوادي والدين، ناآگاهي هاي تغذيه اي، اعمال روشهاي نادرست در تغذيه كودكان، افزايش بعد خانوار و ....... را نام برد. بنابراين سوء تغذيه فرآيند چند بخشي است و تدوين راهكارهايي كه ساير بخشهاي توسعه را در امرتغذيه درگير كند مي تواند در كاهش آن اثرگذار باشد.

    تجربه مداخلات انجام شده در پروژه سيبك در ايران و ساير كشورها از جمله اندونزي و هندوستان نيز نشان مي دهد كه بكارگيري روشهاي مداخله اي چند بخشي و درگير نمودن ساير بخشهاي توسعه در امر غذا و تغذيه مي تواند در كاهش سوء تغذيه موثر باشد. طرح مشاركتي كاهش سوء تغذيه كودكان از سال 1375 تا 1378 با همكاري دفتر بهبود تغذيه جامعه، انستيتو تحقيقات  تغذيه و صنايع غذايي كشور، دانشكده بهداشت دانشگاه علوم پزشكي تهران، يونيسف، وزارت كشاورزي، آموزش و پرورش، نهضت سواد آموزي و ....... در مناطق روستايي سه شهرستان ايلام، بردسير و برازجان به اجرا گذاشته شد. اين طرح شامل سه مرحله تعيين بررسي وضع موجود، تعيين و اجراي راهكارهاي مداخله اي بين بخشي و ارزشيابي پس از سه سال مداخله بود. يافته هاي اين طرح نشان داد كه شيوع سوء تغذيه بميزان 50% كاهش يافته است و ارتقاء قابل توجهي در برخي از شاخصهاي اقتصادي، اجتماعي مشاهده شده است (ارتقاء سطح سواد زنان و افزايش ميزان اشتغال آنـــان) ايـــن طرح در حال حاضر در قالب يك برنامه كشوري در 28 شهرستان از 28 دانشگاه اجرا مي شود. طرح مشاركتي كاهش سوء تغذيه كودكان كه با همكاري بخشهاي مختلف توسعه بمدت سه سال اجرا گرديد همانند مطالعات مشابه كه در ســــاير كشورها انجام شده است نشان داد كه همكاري هاي بين بخشي و مشاركت كليه بخشهاي توسعه در كاهش سوء تغذيه كودكان بدليل ماهيت چند بعدي مشكل،  سودمند است و با درگير نمودن مسئولين و كارشناسان كليه بخشهاي ذيربط مي توان سوء تغذيه را كاهش و شاخصهاي اقتصادي، اجتماعي را ارتقاء بخشيد و تعيين الگوي مداخله اي كاهش سوء تغذيه كودكان بر مبناي مشاركتهاي بين بخشي بعنوان يك راهكار اساسي جهت بهبود وضع تغذيه كودكان مورد تاكيد قرار گرفته است.


مقدمه:

     با وجود اينكه تلاشهاي زيادي در سطح جهان در جهت بالا بردن سطح سلامت جامعه صورت گرفته و اين اقدامات موجب كاهش مرگ و مير خصوصا" در اطفال و افزايش طول عمر در اغلب كشورهاي جهان شده است. اما سوء تغذيه انرژي – پروتئين همچنان مهم ترين مشكل تغذيه اي در اغلب كشورهاي در حال توسعه و از جمله كشور ما مي باشد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر