دانلود تحقیق درمورد تابلوها و اصلاح ضريب قدرت

دانلود تحقیق درمورد تابلوها و اصلاح ضريب قدرت

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد تابلوها و اصلاح ضريب قدرت

با دانلود تحقیق در مورد تابلوها و اصلاح ضريب قدرت در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق تابلوها و اصلاح ضريب قدرت را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق تابلوها و اصلاح ضريب قدرت  ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد تابلوها و اصلاح ضريب قدرت

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:21 صفحه

قسمتی از فایل:

تابلوها

در هر پست توزيع، حداقل يك ترانسفورماتور و دو تابلوي فشار قوي و فشار ضعيف وجود دارد. تابلوي فشار قوي از يك كليد قطع كننده بار و سه عدد فيوز HH تشكيل شده است و تابلوي فشار ضعيف (380V) كه در توزيع اوليه NHV و در توزيع ثانويه UV ناميده مي‌شود. بحث ما دراين قسمت روي تابلوهاي فشار ضعيف NHV و UV خواهد بود.

 

انواع تابلوها از لحاظ محل و نقش در سيستم كنترل

تابلوهاي فشار ضعيف به چهار دسته اصلي، نيم اصلي (كه از تابلوي اصلي تغذيه مي‌شود)، فرعي تأسيسات (كه از تابلوي نيم‌اصلي تغذيه مي‌شود) و فرعي روشنايي و پريز (كه از تابلوي نيم اصلي تغذيه مي‌شود)، تقسيم مي‌شود كه به تابلوي اصلي NHV و به بقيه تابلوها UV مي‌گوييم.

 

انواع تابلوها از لحاظ كاربرد

1) تابلوهاي تمام‌بسته: اين تابلوها در كارخانه ساخته مي‌شوند و در فضاهاي سرپوشيده به كار مي‌روند. انواع اين تابلوها در زيرآمده است:

الف) تابلوي تمام بسته ايستاده: اين تابلوها در تابلوهاي اصلي، نيم اصلي و فرعي تأسيسات به كار مي‌روند. و به انواع زير تقسيم مي‌شوند.

الف ـ1) تابلوهاي قابل دسترسي از جلو

الف ـ2) تابلوهاي قابل دسترسي از پشت و قابل فرمان و اندازه‌گيري از جلو

الف ـ3) تابلوهاي چند خانه‌اي: هر سلول قابل خانه‌بندي متغير است.

الف ـ4) تابلوهاي چند جعبه‌اي: كه با اتصال جعبه‌ها به هم تابلو تشكيل مي‌شود و بر روي پايه فلزي يا ديوار قابل نصب است و براي توزيع نيروي اصلي برق، فضاي باز، مناطق صنعتي و كارخانجات و در مناطق غباري و مرطوب به كار مي‌رود.

ب) تابلوي تمام بسته ديواري: كه به دو نوع توكار و روكار تقسيم مي‌شوند، اين تابلوها فقط از جلو قابل دسترس هستند و در تابلوهاي فرعي روشنايي و نيرو به كار مي‌روند.

2) تابلو توزيع نيرو و روشنايي براي نصب در محوطه باز داراي سقف شيبدار و با پايه بتوني هستند، كاربرد آنها در تغذيه منازل، فرمان و كنترل روشنايي محوطه، آب نماها و ... است.

 

چند مشخصه فني مهم تابلوها

1) تابلو اصلي و نيم‌اصلي توزيع نوع ايستاده قابل دسترس از جلو يا پشت:

الف ـ1) ساختمان بدنه بايد به گونه‌اي باشد كه از طرفين قابل توسعه باشد.

ب ـ1) ظرفيت الكتريكي شينه فازها نبايد از صد و پنجاه درصد شدت جريان اسمي كليد اصلي تغذيه كننده تابلو كمتر باشد و همچنين سطح مقطع شينه‌هاي خنثي و زمين نبايد از نصف سطح مقطع شينة فاز كمتر باشد.

و شينه‌هاي فازها و نول بايد روي مقره‌هاي اتكايي چيني يا صمغ مصنوعي نصب شود. همچنين شينه زمين به بدنه وصل شود و حداقل فاصله بين شينه‌ها بايد از 10 سانتي‌متر كمتر نباشد، بايد اتصالات كابلها به شينه‌ها، كليدها و فيوزها با كابلشو انجام شود.

رنگ شينه‌ها به صورت فاز اول، قرمز (R)، فاز دوم زرد (Y)، فاز سوم آبي (B) است.

همچنين جداولي براي حداقل سطح مقطع شمشهاي مسي و آلومينيومي تدوين شده است.

ج ـ1) بايد سيمها، سرسيمها و كابلها و كليدها و وسايل اندازه‌گيري و ... داراي شماره‌گذاري جهت تعميرات بعدي باشند.

د ـ1) ابعاد اين نوع تابلوها به صورت زير است:

ارتفاع 200 سانتي‌متر، عرض 90 سانتي‌متر و عمق براي تابلو قابل دسترس از جلو 60 سانتي‌متر و براي تابلو قابل دسترس از پشت 80 سانتي‌متر است.

هـ ـ1) حداقل قدرت قطع مجاز كليدهاي فرعي نسبت به حداقل قدرت قطع كليدهاي اصلي در جدول زير آمده است.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر