دانلود تحقیق درمورد گزارش کارهاي آزمايشگاه بتن

دانلود تحقیق درمورد گزارش کارهاي آزمايشگاه بتن

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد گزارش کارهاي آزمايشگاه بتن

با دانلود تحقیق در مورد گزارش کارهاي آزمايشگاه بتن در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق گزارش کارهاي آزمايشگاه بتن را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق گزارش کارهاي آزمايشگاه بتن ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد گزارش کارهاي آزمايشگاه بتن

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:16 صفحه

قسمتی از فایل:

آزمایش : خمیر نرمال

هدف:

منظور از این آزمایش پیدا کردن درصد مناسبی از آب می باشد که با آن بتوان خمیر نرمال بدست آورد . طبق استاندارد NFP 15 – 402

 تعریف :

خمیر نرمال خمیری است از سیمان به سفتی و سختی نرمال ، یکی از مشخصات سیمان زمان گرفتن آن می باشد که از نتیجه این آزمایش برای پیدا کردن زمان گرفتن سیمان استفاده می شود .

اصول آزمایش :

این آزمایش بوسیله دستگاه ویکا (vicat) انجام می شود .

ضخامت خمیر باقیمانده بین انتهای پائین سوزن vicat و انتهای قالب وقتیکه سوزن تحت اثر وزنش فرد می آید قرائت می گردد این مقدار ضخمات برابر با     میلیمتر می باشد .

مصالح لازم :

1- 500 گرم سیمان مورد نظر

2- آب به نسبت %5/27>>%24

وسائل لازم :

1-    دستگاه مخلوط کن

2-    قالب مخطروطی شکل برای تهیه نمونه و صفحه زیر آن قطر فوقانی قالب 8 سانتیمتر و قطر تحتانی آن  7 سانتیمتر و ارتفاع آن 4 سانتیمتر است .

3-    دستگاه vicat با سوزن به قطر 10 میلیمتر و ارتفاع 5 سانتیمتر وزن کلی سوزن با قسمت متحرک 300 رم می باشد .

4-    ترازو با دقتی معادل یک گرم

روش آزمایش

 1- آماده کردن خمیر : مقدار آب تعیین شده را در مخلوط کن ریخته و سپس سیمان را بآن بیافزائید.

دستگاه مخلوط کن را مدت زمان یک دقیقه با سرعت کند و سپس مدت دو دقیقه با سرعت تند بکار بیاندازید . سپس مخلوط کن را متوقف کرده و توسط کاردک جدارهای ظرف را تراشیده بطوریکه خمیر بخوبی مخلوط گردد .

مجدداً دستگاه را مدت دو دقیقه با سرعت تند بکار انداخته عمل اختلاط را تکمیل نمائید .

2- ساختن نمونه ، طرف کوچکتر قالب را روی صفحه غیر قابل نفوذ آب قرار داده و پس از زیر و رو کردن خمیر سیمان با کاردک بلافاصله قالب مخروطی شکل را از خمیر پر نموده وسطح فوقانی آنرا توسط تیغه ای کاملاً صاف و تراز نمائید . باید دقت نمود گوشه های قالب کاملاً پر شود .

3- تعیین سفتی و سختی خمیر نرمال : ابتدا سون را پائین آورده و آنرا با سطح صفحه زیر قالب صفر کنید سپس آنرا بالا برده و سوزن را در مرکز قالب قرار داده تا با صطح بالائی خمیر تماس پیدا نماید .

در  اینحال سوزن را تحت اثر وزن خود رها نموده و در خاتمه درجه بندی دستگاه قرائت می گردد  فاصله سوزن از کف قالب بایستی 1± 6 میلیمتر باشد . در غیر اینصورت آزمایش مجدداً با تغییر درصد آب انجام می شود .

تذکر : هیچگاه نباید در آزمایش روی یک نمونه انجام شود . سوزن که از فلزی صاف و صیقلی می باشد قبل از آزمایش بایستی تمیز و خشک گردد . ظرف مخلوط کن و قالب و صفحه زیر آن قبل از انجام آزمایش باید مرطوب گردند.

 آزمایش شماره 2 : تعیین زمان شروع گیرش و مدت زمان گرفتن سیمان

هدف :

منظور از این آزمایش تعیین زمان شروع گیرش (prise) و مدت زمان گرفتن سیمان مورد نظر می باشد .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر