دانلود تحقیق درمورد ريزش بهمن

دانلود تحقیق درمورد ريزش بهمن

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد ريزش بهمن

با دانلود تحقیق در مورد ريزش بهمن در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق ريزش بهمن را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق ريزش بهمن ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد ريزش بهمن

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:22 صفحه

قسمتی از فایل:

بهمن

1- بهمن شناسی

مقدمه :

یکی از بزرگترین خطراتی که کوهنوردان و اسکی بازان را در زمستان تهدید میکند ریزش بهمن است .با شروع فصل زمستان و بارش مستمر برف در کوهستانها باید این هشدار همیشه در گوش ما باشد که بهمن در راه است و باید با حواس جمع و تجربه کافی قدم به کوه بگذاریم .

کوهستانها با یالها و نقابهای برفی و سینه کشهای پرشیب و پر برف و با دره های سفید پوش با خروارها برف چنان انسان را به سوی خود جلب میکند که گویی کوزه عسلی است . بله خطر مانند کوزه عسلی است که انسان را به سوی خود میخواند تا در دام خود گرفتار سازد .

کوهرو و کوه نورد عزیز بسیار هوشیار و آگاه باش و خطر بهمن را جدی بگیر . با چشم باز و هوشیاری کامل در شیبهای تند برفی نظر افکن . آنرا دست کم نگیر . هر شیب برفی را نبر و بر هر شیبی سر نخور . و در هر رد پایی عبور نکن . کسی که بهمن را نمی شناسد باید با اشخاص با تجربه به کوه برود تا هم تجربه بیاموزد و هم از خطرات مصون بماند . بدون تجربه و ندانسته درگیر شیبهای بهمنی نشوید و دیگران را به دنبال خود نکشید تا خود و دیگران را به خطر نیاندارید . تعریف بهمن : حرکت یک توده برفی .یخی سنگ و خاک را بر سطح شیب دار ناپایدار که بستری مناسب را در اثر تحریک عوامل طبیعی یا مصنوعی را بهمن گویند .

انواع برف :

1-      برف تازه : برفی است که تازه باریده و کریستالهای آن قابل رویت است

2-      برف کهنه : برفی است که پس از باریدن در اثر تابش آفتاب به صورت دانه دانه در می آید .

انواع برف تازه : برف تازه به چند صورت وجود دارد که در اینجا دو نوع برف خشک(پودری) و خیس (آب دار) را معرفی می کنیم .

1-   برف خشک (پودری) : بسیار سبک و در بین کریستال های آن هوا وجود دارد و در دمای زیر صفر می بارد و به ته کفش و باتوم نمی چسبد .

2-   برف خیس (آبدار) : سنگین تر از برف خشک است . آب دار است و در دمای نزدیک صفر می بارد و با قدرت چسبندگی بیشتر که به ته کفش و گل باتوم می چسبد .

انواع بهمن :

1- بهمن برف پودری   2- بهمن برف آبکی  3- بهمن تخته ای (پوسته ای )  4- بهن برف بهاری  5- بهمن یخ

1-   بهمن برف پودری : در اثر باد این نوع برف خشک و سبک در جبهه های شمال و شمال شرقی که کمی آفتاب دارد جمع می شود و در اثر تحریک حیوانات ، کوه نوردان و با سرعتی سریع پایین به می آید . هر چه ارتفاع و سرما بیشتر باشد خطر آن نیز بیشتر است . معمولاً در شیب های 35 تا 45 تشکیل میشود . این بهمن خفگی را به همراه دارد و وزن یک متر مکعب آن 60 کیلوگرم است .

2-   بهمن برف آبکی : در اثر تابش آفتاب سطح روکش آب شده به قسمت داخلی برف فشار و سنگینی وارد و بعلت سنگینی و بریدن شیب پایین میآید . سنگینی این بهمن باعث خرد شدن گردن،کمر و دیگر اعضای بدن می شود . وزن آن در یک متر مکعب گاهی به 200 کیلوگرم هم می رسد .

3-   بهمن تخته ای : در اثر برف نیمه سفت قدیمی تشکیل میشود و در اثر شکستن و عبور از قسمت تحتانی شیب به صورت بلوک های یزرگ و کوچک و به شکل تخته ای سرازیر میشود . بسیار خطرناک است و اعضای بدن شخص بهمن زده را خرد میکند . وزن مخصوص این بهمن 400 کیلوگرم است و گاهی اوقات در اثر شکستن نقاب های بزرگ این بهمن را می افتد .

4-   بهمن برف بهاری :یکی از خطرناک ترین بهمن هاست زیرا در اثر گرم شدن هوا و سست شدن یخ بستر کوه و سنگینی برف دراثر رطوبت زیاد خصوصاً در روزهای اولیه گرم و آفتابی بهار و گاهی اوقات با بارش باران بر روی برف و در اثر سنگینی بسیار زیاد حرکت کرده و معمولاً با خاک و گل زیر آن به حرکت در می آید و در بعضی از دره ها مانند دومین یال ناز و کهار حجم بهمن انباشته شده به ارتفاع 20 متر هم میرسد و وزن این بهمن در یک متر مکعب به 800 کیلوگرم می رسد .

5-   بهمن یخ : معمولا در مناطق یخچالی پایین می آید . این بهمن در اثر شکستن سراک (برجهای یخی ) به ارتفاع و قطر زیاد بوجود می آید و قطعات عظیم یخ و سنگ را در اثر حرکت بهمن به پایین می آورد و هر چیزی را در مسیر خود نابود میکند . و در مناطق یخچالی آلپ و هیمالیا در اثر حرکت یخچال به وجود میاید . مانند بهمن یخ در سال 1990 در کمپ اصلی قله لنین که حدود 40 نفر از ملیتهای مختلف در اثر آن کشته شدند .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر