دانلود تحقیق درمورد مقدمه ای کلی از سیستم بین المللی جغرافیایی

دانلود تحقیق درمورد مقدمه ای کلی از سیستم بین المللی جغرافیایی

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد مقدمه ای کلی از سیستم بین المللی جغرافیایی

با دانلود تحقیق در مورد مقدمه ای کلی از سیستم بین المللی جغرافیایی در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق مقدمه ای کلی از سیستم بین المللی جغرافیایی را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق مقدمه ای کلی از سیستم بین المللی جغرافیایی ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد مقدمه ای کلی از سیستم بین المللی جغرافیایی

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:57 صفحه

قسمتی از فایل:

هدف ازGI S 

دانشجویان از سرتا سردنیا از  ITS       برای شرکت دردوره های آموزشی بازدید میکنند آنها اغلب 6 ماه برای این دوره وقت می گذارند اماٌدر بسیاری از آنها در این دوره به بیش از 18 ماه به طول می انجامد . برخی از آنها موقعیتی بعنوان دانشجوی  PH.D را کسب می کنند که معمولاً بعد از به پایان رساندن موفق دوره آموزشی منظم   M SC می باشد . اگر ما بخواهیم تعریف وتوصیفی از آنچه باعث همه علاقه ی همه ی این افراد انجام دهیم ، ممکن است بگوئیم که آنها مشغول مطالعات محیطشان هستند با این امید که محیطشان را بهتر شناسند. مقصود از محیط فضای جغرافیایی منطقه مورد مطالعشان وحوادثی که شامل آنجا می شود می با شد .

بعنوان مثال :

* طراحی ممکن است علاقمند به جستجو درباره ی رشد حاشیه شهرشان می باشد ورشد جمعیتی که تعدادی از شهرکهای حومه شاهد آن هستند را بسنجند . اوممکن است که علاقمند به فهم این مطلب باشد که چرا این شهرک شامل این موقعیت است اماٌ شهرکهای دیگررا شامل نمی شود .

*زیست شناسی ممکن است علاقمند به اثر فعالیت های   slash- and- burn                                    روی جمعیت گونه هایی از دوزیستان در جنگل های یک رشته کوه باشند تا درک بهتری از تهدیدهای دراز مدت روی این جمعیت داشته باشند .

* یک پژوهشگر وقایع طبیعی با بررسی الگوهای ریزش باران و ویژگی های زمین علاقمند به شناسایی مناطق با ریسک بالای سالانه ی بادهای موسمی سیل آسا است .

* یک مهندس زمین شناس با بررسی ویژگی های حالات صخره ها علاقمند به شناسایی بهترین معادن برای کشف آینده است وکدام ویژگی از قبیل عمق ، کیفیت کا نی های آن در میان دیگران بیشتر به چشم می آید .

*یک مهندس اطلاعات جغرافیایی که توسط مخابرات به کار گرفته می شود ، ممکن است خواهان تعیین مهمترین مسیرها برای ایستگاه های بخش شرکت می باشند .

ودیگر عوامل از قبیل قیمت زمین ها وحرکت موجی زمین وغیره بحساب می آورد .

* مدیریت جنگل ممکن است تمایل داشته باشد تا با وجود تعدادی ازمحدودیت های عملی وکاربردی مانند نیازمندی به نگهداری وحفاظت از این درختان فراوان ، مقدار استفاده از اطلاعات چوب ، ماسه ودرختان موجود را بهینه سازمی کنند .

* مهندسی آب شناسی ممکن است بخواهد تعدادی از ویژگی های کیفی آب مسیرهای متفاوت در یک دریاچه آب شیرین را مطالعه کند تا فهم و درکش از بسترهای نیزارهای          Typha بالا ببرد و چرا این موضوع از آنچه در 10 سال پیش اتفاق افتاده متفاوت شده است .

تمام متخصصان بالا با اطلاعات مربوط به فضا ، بخصوص اطلاعات موجود در محیط کارمی کنند. اطلاعات موجود مشخص میکند که اشیاء کجا هستند یا کجا بوده اند ویا خواهند بود .این متخصصان با سوالاتی در رابطه با فضای جغرافیایی سروکار دارند که ما ممکن است بطور خصوصی به عنوان اطلاعات محلی مربوط به سطح زمین توصیف ومشخص کنیم .

اطلاعات منطقه ای یک طبیعت غیر جغرافیایی مربوط ومورد توجه  ما در این کتاب نیست . یک راننده اتومبیل باید بداند که کلید چراغ جلوی اتومبیل کجاست . یک جراح باید بداند که آپاندیس کجاست تا آنرا خارج کند .NASA   باید یداند که سفینه ی خودش را کجا قرار دهد . تمام اینها مستلزم اطلاعات محیطی می باشد .

اماٌ استفاده از سطح زمین به عنوان منبعی برای این اهداف عقیده وفکر  خوبی نمی باشند .GIS   مخففسیستم اطلاعات جغرافیایی می باشد .G I S  سیستمی کامپیوتری است که به نگهداری اطلاعات درباره فضای جغرافیایی کمک می کند . این یک هدف ابتدایی وسطحی است .ما تعریف جامع تری در بخش 2-1-1 ارائه خواهیم داد . اما ابتدا اجازه دهید اطلاعات واضح تری درباره نقاط کشف ونوآوری توصیف وبیان کنیم .

1-1-1 : برخی اطلاعات اساسی

دنیای اطراف ما همواره در حال تغییر است وتمام این تغییرات به جهت بهتر شدن نیست . برخی از تغییرات به نظر می رسد که دلایل طبیعی دارند ( فوران آتشفشان ، برخورد شهاب سنگ ) در حالی که همه آنها به وسیله انسان بوجود می آید ( به عنوان مثال تغییرات حاصل از استفاده از زمین ، یا استخراج وآبادسازی دریا به عنوان تفریح و سرگرمی مورد علاقه مردم هلند ) همچنین تعدادی از تغییرات جهان که دلیل آن نا مشخص است . برخی اثرات گلخانه ای وگرمای جهان ، حوادث  El Ninoیا La Nino  یا درمقیاس های کوچکتر رانش زمین و فرسایش خاک از انواع آن هستند . برای داشتن اطلاعات پیشین در موردE l Nino  به شکل 1-1 نگاهی بیندازید . این شکل اطلاعاتی در رابطه با یک منطقه مطالعاتی ( اقیانوس استوایی آرام ) ارائه ومطرح می کند . ما مطالعه وبررسی El Nino  را به عنوان یک مثال از کاربر G I S در این بخش مورد استفاده قرار خواهیم دا د.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر