دانلود تحقیق درمورد نحوه تشكيل و وظائف كميته حسابرسي

دانلود تحقیق درمورد نحوه تشكيل و وظائف كميته حسابرسي

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد نحوه تشكيل و وظائف كميته حسابرسي

با دانلود تحقیق در مورد نحوه تشكيل و وظائف كميته حسابرسي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق نحوه تشكيل و وظائف كميته حسابرسي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق نحوه تشكيل و وظائف كميته حسابرسي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد نحوه تشكيل و وظائف كميته حسابرسي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:85 صفحه

قسمتی از فایل:

صداقت و درستكاري :

?

 

چهارمين اصل منشور اخلاق حرفه اي در ديوان محاسبات كشور (صداقت و درستكاري) تبيين شده است. صداقت در لغت به معني يگانگي، صميميت، دوستي از روي راستي و درستي آمده و درستكاري يعني انجام دادن كار از روي راستي و درستي، با امانتداري كاري را انجام دادن، صحيح و سالم انجام دادن كارها.

سرمقالهصداقت يكي از موازين ارزشي اسلام ناب محمدي (ص) بوده و مطابق فرموده پيامبر گرامي اسلامي (ص) (براي امتحان مردم نگاه به راستگوئي و امانت آنها بالاتر و مهمتر از نگاه به زيادي نماز و روزه و كثرت حج و نيكي كردن آنها به مردم و سر و صداي آنها  در عبادت شبانه است) (صداقت) در تحكيم روابط اجتماعي، فرهنگي و سياسي آحاد جامعه بخصوص كارگزاران و بالاخص (كارگزاران مالي) نظام مقدس حكومت اسلامي نقش سازنده و حياتي داشته و در جلب رضايت و اعتماد عمومي نقش بنيادي دارد زيرا در فرهنگ و ساختار حكومت ديني بهره گيري از سياست مبتني بر خدعه و نيرنگ جايز نبوده و حكومت شيعه بر عنصر صداقت و عدالت استوار است و شيعيان جز به اوصافي همانند اخلاص و صداقت كه شناخته نمي‌شوند.

بقول استاد شهيد آيت اله دكتر مطهري (مشكل سوم خلافت امام علي (ع) مساله صداقت و صراحت در سياست بود كه اين مهم را باز عده‌اي از دوستانش نمي پسنديدند و مي‌گفتند سياست اين همه صداقت و صراحت برنمي دارد چاشني سياست دغلبازي است و چون شيعه مدعي تبعيت از چنين ولي (الله) و وصي (نبي) است چگونه مي تواند صداقت و درستكاري را منشاء كليه تصميمات روزمره زندگيش نسازد و از صدق و سلامت و درستي فاصله بگيرد تا توجيه كننده امورات دنيوي گردد و در بيراهه بماند و گمراهي ماحصل عمر چند صباح او در اين گذرگاه دنيا باشد. اعضاء فني و تخصصي اركان ديوان محاسبات كشور بالاخص هيئت حسابرسي از اين لحاظ به كليه حسابهاي دستگاهها رسيدگي يا حسابرسي مي نمايد كه هيچ هزينه اي از اعتبارات مصوب تجاوز نكرده و هر وجهي درمحل خود بمصرف رسيده باشد و پاسداري از بيت المال بطرق قانوني از محوري ترين وظيفه آنست. بنابراين كليه تصميم سازي‌ها و تصميم گيريها در ديوان محاسبات مي بايست براساس سلامت و صحت و درستي و راستي باشد تا از يكطرف در استمرار كسب اعتماد مقام عظماي ولايت و رهبري و آحاد جامعه صادقانه تلاشگري متين و دقيق و قاطع باشد و از طرف ديگر كليه عوامل موثر در تخريب مديريت سالم مالي در دستگاهها و متعديان و متجاوزان به بيت المال را مايوس نمايد و چون چنين است در منشور اخلاق حرفه اي ديوان محاسبات كشور (صداقت و درستكاري) نيز يكي از اصلي ترين اهداف و اوصاف اخلاقي سازماني و وظيفه اي محسوب گرديده و چنين تعريف شده است.

 

 
(صداقت يكي از ارزشهاي اسلامي و محوري در رشد و اخلاق حرفه‌ايست و مي بايست مبناي رسيدگيها و اظهارنظرها قرار گيرد. بنحويكه جز به درستي و صداقت نظر ندهد.) مگر پاسداري از بيت‌المال نگهداري و مراقبت از خزانة دولت اسلامي نيست ؟

و آيا لازمه اين مراقبت مقدس داشتن (اهليت) و (صلاحيت) نمي‌باشد؟

به يقين پاسداري از بيت المال به همتي والا، تلاشي برنامه‌اي و منظم و شبانه روزي، متانتي       از ديانت ناشي شده، قاطعيتي در شجاعت اسلامي ذوب شده، تدبيري حق مدار و اراده اي در صداقت آميخته نيازمند است و همكاران ارجمندمان درديوان محاسبات كشور در ستاد وصف، در دادسرا و هيئتهاي مستشاري، در كارشناسي و مديريت و بطور كلي در هر سطح سازماني كه قرار داشته باشند خود را به چنين اوصافي آراسته اند تا شايسته جايگاه عالي اين هدف و وظيفه انحصاري ومقدس بوده باشند.

 

انشاء الله

 

غفور پاكنهاد

 

 

 


نحوه تشكيل و وظائف كميته حسابرسي

    قسمت اول

     مترجم : دكتر حسين كثيري عضو جامعه حسابداران رسمي ايران

آشنايي با نويسنده :

آقاي حسين كثيري داراي دكتراي حسابداري از دانشگاه علامه طباطبائي مي باشند، ايشان در سمتهاي مختلف حسابداري و حسابرسي فعاليت داشته از جمله : كارشناسي رسمي دادگستري در رشته حسابداري و حسابرسي، مديرارشد حسابرسي سازمان حسابرسي، مدير و عضو كميته فني و تدوين استاندارد حسابرسي و حسابرس عملياتي سازمان حسابرسي و همچنين عضو كار گروه فني استاندارد جامعه حسابداري رسمي ايران و عضو كميته حسابرسي بانك ملي و مديرعامل حسابرسي موسسه هوشمند يار و عضو غير موظف حسابرسي هيات عالي نظارت سازمان حسابرسي مي باشند.

 

1) مقدمه :

كميته حسابرسي (1) كميته اي است كه توسط هيات مديره ايجاد ميشود و داراي نقش حياتي در فرايند حاكميت شركتي (2) است ، فرايندي كه زيربناي حمايت از حقوق سهامداران است. حاكميت شركتي اثربخش مستلزم فعال بودن و تشريك مساعي كليه مشاركت كنندگان اصلي آن يعني كميته حسابرسي، هيات مديره ، حسابرسان مستقل ، حسابرسان داخلي و مديريت است. اثربخشي حاكميت شركتي بستگي اساسي به موفقيت كميته حسابرسي دارد.

كميته حسابرسي بايد مستقل از مديريت باشد . وظايف و مسئوليتهاي كميته حسابرسي كه توسط هيات مديره تصويب مي شود از يك شركت به شركت ديگر متفاوت است ، اما زيربناي اهداف هر كميته حسابرسي شامل 1) ارزيابي فرايندهاي مرتبط با محيط كنترلي و ريسك ، 2) نظارت بر قرايند گزارشگري مالي و 3) ارزيابي فرايندهاي حسابرسي مستقل و داخلي مي باشد . از آنجائيكه كميته حسابرسي بسياري از اهداف مشابه حسابرسان مستقل را دنبال ميكند، لذا وجود ارتباط كاري نزديك بين آنها در دستيابي به اهداف كميته بسيار حياتي است.

اين مقاله به ضرورت كميته حسابرسي و وظائف آن در محيط تجاري خلاق امروزي مي‌پردازد كه علاقه به حاكميت شركتي و پاسخگويي را در اولويتهاي فزاينده خود قرار داده است ، اين علاقه بدليل تقلبات شگفت انگيزي است كه اخيرا“ در بعضي شركتها مشاهده شده و موجب كاهش ارزش سهام آنها گرديده است . از آنجا كه كميته حسابرسي نقش كليدي در حاكميت شركتي و نظارت دارد، مسئوليتها ، سازمان ، ساختار و برنامه كاري آن به ويژه در نحوه برخورد مديريت با ريسكهاي ذاتي ناشي از رويدادهاي جاري و غيرمترقبه ، مورد توجه قرار گرفته است.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر