دانلود تحقیق درمورد امواج ایستاده

دانلود تحقیق درمورد امواج ایستاده

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد امواج ایستاده

با دانلود تحقیق در مورد امواج ایستاده در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق امواج ایستاده را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق امواج ایستاده ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد امواج ایستاده

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:8 صفحه

قسمتی از فایل:

امواج ایستاده   
اگر یک طرف طناب (یا فنری) ثابت شده باشد و شما طرف دیگر آن را به نوسان درآورید، آنگاه امواج بطور پیوسته به سمت نقطه ثابت حرکت می‌کنند و در حالی که وارونه شده‌اند، بازتاب می‌کنند. در هنگامی که شما بطور پیوسته در طول طناب موج ایجاد می‌کنید، امواج تابیده و بازتابیده در دو جهت مختلف شروع به حرکت می‌کنند و در این اثناء با یکدیگر تداخل نیز می‌کنند. در مدل سازی و تصویر زیر این موضوع به نمایش در آمده‌است.

بر روی شکل روبه‌رو تقه بزنید.

 


اگر طناب با بسامد مشخص به لرزش درآید دو موج تابیده و بازتابیده با یکدیگر تداخل می‌کنند و بر اثر آن یک موج ایستاده با دامنه بزرگ حاصل می‌شود.


 

برای مشاهده فیلم بر روی شکل مقابل تقه بزنید.


 

 

 

برای مشاهده فیلم بر روی شکل مقابل تقه بزنید.


 

این موج از آن جهت ایستاده نامیده می‌شود که از ظاهر آن بر نمی‌آید که در جهتی خاص حرکت کند. در حقیقت در نقاطی که طناب ساکن است دو موج با یکدیگر تداخل ویرانگر داشته‌اند و بر اثر آن گره به‌وجود آمده‌است.
در مقابل، نقاطی که طناب با حداکثر دامنه نوسان می‌کند دو موج به صورت سازنده با یکدیگر تداخل نموده‌اند و اصطلاحاً شکم حاصل شده‌است.


پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر