دانلود تحقیق درمورد مخابرات

دانلود تحقیق درمورد مخابرات

0 1.9k
دانلود تحقیق درمورد مخابرات

با دانلود تحقیق در مورد مخابرات در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق مخابرات را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق مخابرات ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد مخابرات

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:63 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه

تحولات عظیم و فناوری مخابرات توانسته است مشکلات و نیاز های انسان ها را برطرف نموده و نقش انکار ناپذیر خود را در روابط اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جهان  متبلور سازد. بدون شک مخابرات یکی از شریان های مهم حیاتی جهان کنونی بشمار می رود وبا تحول در زندگی بشر امروزه او را قادر می سازد با امکانات فراوان به تازه ترین اطلاعات از طریق شاه راه های اطلاعاتی و ارتباطی دست پیدا نماید، بدیهی است بدون داشتن یک شبکه مخابراتی مدون و یکپارچه در این جهان، نمی توان هیچ حرفی برای گفتن داشت و بدون دستیابی به امکانات مخابراتی پیشرفته ، توسعه معنایی نخواهد داشت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مخابرات

مخابرات، انتقال سیگنال ها از فواصل به منظور ارتباط است. در زمان های گذشته، از سیگنال های دود، طبل، سمافوریا، هلیوگراف استفاده می شد. در دوران مدرن، مخابرات شامل استفاده از انتقال دهنده های الکترونیکی مانند تلفن، تلویزیون، رادیو یا کامپیوتر است. مخترعان اولیه در زمینه مخابرات شامل الکساندر گراهام بل، گوگیلمو مارکونی و جان لوجی بیرد هستند. مخابرات بخش مردمی از اقتصاد جهانی است و خود صنعت مخابرات تحت 3 درصد سود خالص دنیا است.

اجزا اصلی

یک سیستم مخابرات شامل سه جزء اصلی است:  یک تبدیل کننده که اطلاعات را گرفته و آن را به سیگنال تبدیل می کند.  یک زمینه انتقال که سیگنال را حمل می کند، و  یک دریافت کننده که سیگنال را می گیرد و آن را به اطلاعات قابل استفاده تبدیل می کند مثلاً برج پخش در پخش رادیو یک تبدیل کننده، فضای آزاد یک زمینه انتقال و رادیو دریافت کننده است. معمولاً سیستم های مخابراتی دو سویه هستند، و یک وسیله ساده نقش تبدیل کننده و دریافت کننده یا دریافت تبدیل کننده را دارد. مثلا، تلفن همراه یک دریافت تبدیل کننده است. مخابرات از طریق خط تلفن را ارتباط نقطه به نقطه می گویند زیرا بین یک تبدیل کننده و یک دریافت کننده است. مخابرات از طریق پخش رادیویی را ارتباط پخشی می نامند زیرا بین یک تبدیل کننده قوی و دریافت کننده های زیادی است

 

 

آنالوگ یا دیجیتال

سیگنال ها یا آنالوگ و یا دیجیتال هستند. سیگنال در نوع آنالوگ با توجه به اطلاعات تغییر می یابد. اطلاعات در سیگنال دیجیتال به صورت دسته ای از ارزشهای جداگانه (مثلاً یک و صفر) کد بندی می شود. اطلاعات موجود در سیگنال های آنالوگ ممکن است هنگام انتقال با صدا مخلوط شوند. بر عکس، اگر صدا از حدی بالاتر رود، اطلاعات موجود در سیگنال های دیجیتال سالم باقی می ماند. این مزیت اصلی سیگنال های دیجیتال نسبت به سیگنال های آنالوگ است.

شبکه ها

مجموعه ای از تبدیل کننده ها، دریافت کننده ها یا دریافت تبدیل کننده ها که با هم ارتباط دارند را شبکه می نامند. شبکه های دیجیتالی حاوی یک یا دو انتقال دهنده هستند که اطلاعات را به کاربر می رسانند. یک شبکه آنالوگ ممکن است شامل یک یا دو سوئیچ باشد که ارتباط بین یک یا دو کاربر را برقرار می کنند. هر دو نوع شبکه، ممکن است تکرار کننده ها لازم باشند تا سیگنال را در زمانی که در فواصل دور منتقل می شود، تقویت کنند. این برای مقابله با تغییراتی است که مانع از تشخیص سیگنال از صدا می شوند.

کانال ها

کانال یک پخش از زمینه انتقال است که می توان برای فرستادن جریانهای چند گانه اطلاعات از آن استفاده کرد. مثلاً یک ایستگاه رادیویی ممکن است در MHz 96 پخش شود در حالیکه ایستگاه رادیویی دیگر ممکن است در MHz 945 پخش شود. در این مورد زمینه با فرکانس قسمت بندی شده و هر کانال فرکانس جداگانه ای را برای پخش دارد. علاوه بر آن، می توان یک پخش اضافی برای کانال ایجاد کرد که پخش از آن صورت گیرد- این را چند گانگی زمان- بخش می نامند و گاهی در ارتباط دیجیتالی استفاده می شود.

تنظیم

شکل گیری سیگنال برای انتقال اطلاعات را تنظیم می نامند. می توان از تنظیم برای ارائه یک پیغام دیجیتالی به صورت موج آنالوگ استفاده کرد. این عمل را کلید زنی گویند و تکنیک های کلید زنی فراوانی وجود دارند. (شامل کلید زنی تغییر فازی، کلید زنی تغییر فرکانس، و کلید زنی تغییر ارتفاع) . مثلاً بلوتوس از کلید زنی تغییر فازی برای انتقال اطلاعات بین ابزار استفاده می کند. از تنظیم می توان برای انتقال اطلاعات سیگنال های آنالوگ با فرکانس های بالا نیز استفاده کرد. این کمک بزرگی است زیرا سیگنال های آنالوگ با فرکانس پایین می توانند در فضای آزاد، به طور موثر منتقل شوند. البته اطلاعات یک سیگنال آنالوگ با فرکانس پایین باید قبل از انتقال بر یک سیگنال، با فرکانس بالاتر (که موجب عامل نامیده می شود) سوار شود. الگوهای تنظیم متفاوتی برای انجام این کار وجود دارند (دو الگو از مهم‌ترین آنها تنظیم ارتفاع و تنظیم فرکانس هستند). مثال این روش صدای یک DI است که بر موجب MHz 96 با استفاده از تنظیم فرکانس منتقل می شود (سپس این صدا در کانال «FM 96»دریافت می شود).

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر