دانلود تحقیق درمورد گزارش ملي ازدواج و خانواده

دانلود تحقیق درمورد گزارش ملي ازدواج و خانواده

0 1.8k
دانلود تحقیق درمورد گزارش ملي ازدواج و خانواده

با دانلود تحقیق در مورد گزارش ملي ازدواج و خانواده در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق گزارش ملي ازدواج و خانواده را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق گزارش ملي ازدواج و خانواده ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد گزارش ملي ازدواج و خانواده

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:15 صفحه

قسمتی از فایل:

ازدواج به عنوان مقوله اي اجتماعي به رغم ثبات زيادي كه همواره بر نفس آن حاكم بوده، بسيار تحت تأثير شرايط حاكم بر جامعه جديد قرار گرفته است. هر چند تحولات در ازدواج در جوانان امري ضروري و اجتناب نا پذير است، اما آنچه ازدواج در جهان معاصر را متفاوت از گذشته ساخته، دامنه تحولات در ازدواج است كه در نتيجه تغييرات بسيار در ساختارهاي اجتماعي اتفاق افتاده است. ترديدي وجود ندارد كه ساختارهاي اجتماعي جديد، شرايط ضرورتهاي جديدي را براي ازدواج رقم زده و موجب بروز تمايزات آشكاري ميان شيوه ها و ساختار هاي ازدواج در جامعه سنتي و جديد شده است. مهمترين پياند تحولات ياد شده، تأخير در سن ازدواج جوانان دختر و پسر و همچنين وقوع ازدواجهاي نا موفقي است كه نهايتاً به طلاق و جدايي مي انجامد. با تعويق در وقوع ازدواج، يكي از نيازهاي فطري نسل جوان بي پاسخ مي ماند وتبعات نا خوشايند فردي و اجتماعي بسياري را به دنبال مي آورد. پيدايش يأس و نا اميدي و بالاخره افسردگي، بروز خلاء عاطفي و احساس تنهايي و همچنين گسترش فساد و فحشا از جمله تبعات نا مطلوب تعويق در وقوع ازدواج است كه در حال حاضر به شكل مشكل اجتماعي در آمده است. به نظر مي رسد پيش از آنكه اين مشكل به بحراني غير قابل حل تبديل گردد،مي بايد براي حل و رفع آن دست به برنامه ريزي بزنيم و براي تحقق چنين امري نيازمند شناخت موضوع از جنبه هاي گوناگون هستيم.

 

جوانان 29 – 15 سال كشور:

اين تحقيق با استناد به نتايج سرشماري و نيز نمونه گيري هاي منتشر شده از سوي مركز آمار ايران و همچنين با استناد به ارقام ارائه شده از سوي ديگر سازمانها و مراكز ذي ربط به بررسي تغييرات ايجاد شده در ازدواج جوانان پرداخته است. متغير هاي مورد بررسي در اين تحقيق عبارتند از: تعداد واقعه ازدواج، نرخ رشد ازدواج، سن ازدواج، چگونگي وضعيت زناشويي جوانان به تفكيك سن و جنس، وضعيت سكونت در كشور، سواد و رابطه آن با ازدواج و همچنين اشتغال و رابطه آن با ازدواج.

در اين پژوهش با توجه به متغير هاي يادشده و با بهره گيري از منابع مكتوب در زمينه ازدواج جوانان به تبيين و تحليل علل موجده شرايط جديد ازدواج پرداخته شده است. همچنين روش و متدلوژي تحقيق، روش توصيفي – تحليلي مي باشدو در آن از تكنيك مقايسه اي مبتني بر داده هاي آماري بهرهه گرفته شده است.در اين نوشته همچنين با بهره گيري از تحقيقات انجام شده در سازمان ملي جوانان و به منظور بررسي موانع ازدواج جوانان ميزان تأثير متغير هاي در به تأخير انداختن ازدواج جوانان مورد ارزيابي قرار گرفته است:

ترس از مشكلات و سختي هاي پس از ازدواج :

نداشتن شغل

نبودن امكان آشنايي

ناتواني مالي والدين در تدارك ازدواج براي فرزندان

وابستگي شديد به خانواده

ترس از محدود شدن آزاديهاي فردي پس از ازدواج

محدود بودن دايره انتخاب همسر

وجود آداب و رسوم دست و پا گير

عدم امكان تهيه مسكن مناسب

ترس از قطع رابطه با دوستان پس از ازدواج

جوامع بشري از دير باز، پيوند ميانن زن و شوهر را «ازدواج» ناميده اند. اگر چه در خلال دوره هاي تاريخي، انواع گوناگوني از ازدواج پديد آمده، اما به هر حال پيوسته تشابهات و عناصر نسبتاً ثابتي در آنها وجود داشته است. تاكنون تعارف متفاوتي از ازدواج صورت گرفته كه بالطبع ريشه در فرهنگها، سنن و آداب و رسوم ملل گوناگون دارد. بررسي و موشكافي اين تعاريف به ما امكان مي دهد تا با توجه به عناصر اصلي آنها، تعريف روشن و شفافي از ازدواج ارائه دهيم. به همين منظور در اينجا به انعكاس برخي از تعاريف ياد شده مي پردازيم:

-"ازدواج فرآيندي است از كنش متقابل بين دو فرد – يك مرد و يك زن – كه برخي شرايط قانوني را تحقق بخشيده اند و مراسمي براي برگزاري زناشويي خود برپا داشته اند و به طور كلي عمل آنها مورد پذيرش قانون قرار گرفته و بدان ازدواج اطلاق شده است "

- "ازدواج بر خوردي است دراماتيك بين فرهنگ و طبيعت، يا ميان قواعد اجتماعي و كشش جنسي."

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر