دانلود تحقیق درمورد مسئوليت مدني

دانلود تحقیق درمورد مسئوليت مدني

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد مسئوليت مدني

با دانلود تحقیق در مورد مسئوليت مدني در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق مسئوليت مدني را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق مسئوليت مدني ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد مسئوليت مدني

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:19 صفحه

قسمتی از فایل:

چكيده

مسئوليت مدني در حقوق تعهدات، عنواني است براي بيان الزام قانوني جبران ضررهاي ناروا خواه اين ضرر از شكستن پيمان    و نقص عهد حاصل آيد يا تخطي از تكليف عمومي احتياط و عدم ا ضرار به غير بر اين پايه مسئوليت مدني دو شاخه مهم دارد قراردادي و الزام خارج از قرارداد ضرر ناروا كه جبران آن موضوع و هدف مسئوليت مدني است ضرري است كه درمباني نظري مسئوليت از آن سخن مي‌رود و معيار آن بر مبناي مسئوليت منطبق است.

جبران زيانهاي ناروا موكول به آن است كه واجد شرايطي باشند از جمله شرايط، شرط (قابليت پيش‌بيني   متعارف) است كه در مسئوليت قراردادي و و قهري مورد گفتگو است.

در ميان نظامهاي حقوقي گوناگون، لزوم بيشتر پيش‌بيني زيان در هر موقع مورد پذيرش است (حقوق ايران نيز مي‌توان نشانه‌هايي از نفوذ قاعده يافت، مهمترين متن قانوني در حقوق موضوعه ايران در بر دارنده قاعده پيش‌‌بيني پذيري زيان است قانون مجازات اسلامي است كه موارد متعددي از آن متضمن قاعده ياد شده در عرصه مسئوليت قهري است.

در باب مبناي قاعده سخن بسيار است در اين رساله «محدود شدن مسئوليت مدني به قواعد اخلاقي» پيشنهاد شده ، مسئوليت مدني ريشه    در قواعد اخلاق مدني و اجتماعي دارد و به مرزهايي كه اين اخلاق معين مي‌كند محدود مي‌گردد. يكي از اين مرزها محدود شدن مسئوليت به نتايج منتظر و پيش‌بيني پذير اعمال انسان متعارف است.

مقدمه

1- مسئوليت قراردادي:

مسئوليت قراردادي عبارت است الزام عهدشكن به جبران خسارت ناشي از پيمان‌شكني. مبناي اين تعهد لزوم جبران ضرر ناروا است و منبع اين الزام يا عقد يا عرف يا قانون است.

2- مسئوليت خارج از قرارداد: در يك جامعه منظم هر گاه شخصي در اثر فعل يا ترك فعل خود ضرر ناروايي را بر ديگري وارد آورد مكلف به جبران آن است اين الزام مسئوليت مدني است.

3- موضوع و هدف مسئوليت مدني: موضوع و هدف مسئوليت اعم از قراردادي و غيرقراردادي جبران ضرري است كه از رفتار شخص به ديگران وارد مي‌آيد و همه ضررها مشمول مسئوليت نيست بلكه فقط آن دسته از زيانها است كه ناروا هر ديگري وارد شده باشد.

4- فهم ضرر ناروا: به مفهوم ناروا اتفاق نظر وجود ندارد در حقوق قراردادها ضرر ناروا ضرري است كه از نقص عهد به بار آمده و منسوب به پيمان شكن است مبناي ناروايي نيز شكستن حريم و حرمت اصل والاي حاكميت اراده است.

در ضمنا خارج از قرارداد ضرر ناروا نقض هنجارهاي اجتماعي يعني تقصير است (از ديدگاه پيروان تقصير) و پيروان نظر به خطر به وجود آمدن محيطي خطرناك را ضرر ناروا مي‌دانند. در نظريه تضمين حق ضرر ناروا نتيجه تزاحم ميان حق امنيت و حق اقدام شهروندان است و در حقوق كا من لا ارتكاب خطاهاي معين مي‌باشد.

5- قيود ضرر جبران ناپذير: ضرر ناروا بايد قابل جبران باشد از اين جهت بايد مسلم و مستقيم و ضرري باقي و پابرجا باشد و قيد ديگر قابل قابل پيش‌بيني بودن ضرر مي‌باشد.

6- شرايط قابليت پيش‌بيني: در خصوص 3 قيد در ميان نظامهاي حقوقي اتفاق‌نظر است ليكن خصوص قيد (قابل پيش‌بيني بودن ضرر) اختلاف است.

7- معرفي موضوع

 در اين رساله قيد چهارم (پيش بيني پذيري ضرر) بررسي و مطالعه مي‌گردد.

فصل اول

مبنا و مفهوم قاعده پيش‌بيني پذيري ضرر

گفتار نخست : قلمرو قاعده

1- جايگاه مرسوم قاعده: مسئوليت قراردادي

8- محدوده مسئوليت: محدوديت خسارات قابل جبران ناشي از پيمان‌شكني از شيوه‌ها و مجاري گوناگون حاصل مي‌آيد به جز شيوه‌ها كه در نظامهاي حقوقي بكار گرفته شده عبارتند از: 1- محدود كردن خسارت به استناد و ارجاع به تقصير مديون و درجه آن 2- محدود كردن خسارت با سخت‌گيري يا دقت در تشخيص رابطه‌ نسبيت ميان ضرر و نقص عهد 3- تاكيد به نقش زيان ديده در وقوع ضرر 4- ارتقاء معيار قطعيت ورود زيان 5- لزوم قابل پيش‌بيني بودن زيان در هنگام قرارداد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر