دانلود تحقیق درمورد مفاهيم اساسي هنر و تشريح جنبشهاي عمده هنري

دانلود تحقیق درمورد مفاهيم اساسي هنر و تشريح جنبشهاي عمده هنري

0 1.8k
دانلود تحقیق درمورد مفاهيم اساسي هنر و تشريح جنبشهاي عمده هنري

با دانلود تحقیق در مورد مفاهيم اساسي هنر و تشريح جنبشهاي عمده هنري در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق مفاهيم اساسي هنر و تشريح جنبشهاي عمده هنري را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق مفاهيم اساسي هنر و تشريح جنبشهاي عمده هنري ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد مفاهيم اساسي هنر و تشريح جنبشهاي عمده هنري

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:40 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه:

اين رساله به صورت يك متن كلاسيك فروتن در توضيح مفاهيم اساسي هنر و تشريح جنبشهاي عمدة هنري درآمده است. اين از آن موارد فرخنده‌اي است كه يك كوشش اتفاقي به پديد آمدن يك اثر ماندني منجر مي ‌شود.

معني هنر، ساده و روشن است اما كساني كه با مباحث هنري بنحوي سر و كار پيدا كرده باشند خواهند دانست كه در اين مباحث نقل مطلب به زبان روان و ساده از هر مبحث ديگري دشوارتر است. منتها من گمان مي‌كنم كه اين دشواري كمتر در محدوديتهاي زبان ما است ، و بيشتر در اين است كه ما زبانمان را به اندازة كافي در اين مباحث براي مقاصد جدي بكار نبرده‌ايم.


 

 

 

 

 

 

فصل اول

تئوري هنر


1-1         تعريف هنر

كلمة ساده» هنر«1 غالباَ مربوط به آن هنرهايي است كه ما آنها را به نام » هنر تجسمي«2 يا  » بصري«3 مي‌شناسيم اما اگر درستش را خواسته باشيم بايد هنر، ادبيات، و موسيقي را هم در برگيرد به اين دسته از هنرها، هنرهاي غير تجسمي گويند پاره‌اي از خصائص ميان همه هنرها مشترك است و هر چند كه در اين يادداشتها ما سروكارمان بيشتر با هنرهاي تجسمي خواهد بود تعيين اينكه چه چيزي در ميان همه هنرها مشترك است بهترين آغاز تحقيق ماست.

شوپنهاور نخستين كسي بود كه گفت همه هنرها مي‌خواهند به مرحلة موسيقي برسند. اين گفته بارها تكرار شده و منشأ اشتباهات فراواني بوده است و ليكن حقيقت مهمي را بيان مي‌كند شوپنهاور كيفيات انتزاعي موسيقي را در نظر داشت در موسيقي و تقريباَ فقط در موسيقي هنرمند مي‌تواند مستقيماَ با مخاطبان خود طرف بشود بي وساطت وسيله‌اي كه عموماَ براي مقاصد ديگر هم بكار برده شود معمار بايد غرض خود را به زبان عمارت بيان كند كه بعضي فوائد مصرفي هم دارند شاعر كلمات را بكار مي‌برد كه در مجاورت روزمره نيز بكار مي‌روند نقاش معمولاَ به زبان تصاوير جهان قابل رؤيت سخن مي‌گويد فقط آهنگساز است كه به آزادي كامل مي‌تواند از ضمير خويش اثري پديد آورد كه هدف آن چيزي جز لذت بخشيدن نيست. اما همه هنرمندان نيتشان لذت بخشيدن است  ساده‌ترين و معموليترين تعريف هنر اين است كه بگوئيم هنر كوششي است براي آفرينش صور لذت بخش. اين صور حس زيبائي ما را ارضاء مي‌كند و حس زيبائي وقتي راضي شود كه ما نوعي وحدت يا هماهنگي حاصل از روابط صوري در مدركات حسي خود دريافت كرده باشيم.[1]

هنر فعاليتي است كه در قلمرو حيوانيت، از احساس جنسي و تمايل به بازي پديد آمده است و همراه با تهييج لذت بخش انرژي عصبي است( تعريف گرانت آلن). اين، تعريفي مبتني بر اساس تكامل تدريجي وظائف الاعضاء( فيزيولوژيك) خواهد بود . يا : هنر تجلي خارجي احساسات نيرومنديست كه انسان آنها را تجربه و آزمايش كرده است. اين تجلي ظاهري بوسيلة خطها، رنگها، حركات، و اشارت، اصوات و كلمات صورت مي‌پذيرد (تعريف درون). تعريف مذكور يك تعريف تجربي خواهد بود. بنا بر آخرين تعريفي كه »سولي«، آنرا بيان كرده است، هنر» بوجود آوردن موضوعي ثابت يا عملي ناپايدار است كه نه تنها قابليت فراهم ساختن لذت مؤثر را براي بوجود آورنده دارد، بلكه  تأثر لذت بخش را قطع نظر از هر گونه سود شخصي كه از آن بدست آيد، به گروهي بيننده يا شنونده انتقال مي‌دهد« . نادرستي همة اين تعاريف، بدين سبب است كه در تمامي آنها درست نظير تعاريف متافيزيكي- هدف هنر، در لذت ناشي از آن جستجو شده است نه در سر منزل مقصودي كه هنر در حيات انسان و بشريت دارد. براي آينكه هنر را دقيقاَ تعريف كنيم، پيش از همه لازم است كه بدان، همچون يك وسيلة كسب لذت ننگريم، بلكه هنر را يكي از شرايط حيات بشري بشناسيم. آنگاه كه به زندگي اين چنين نگريستيم، ناگزيريم كه هنر را يكي از وسايل ارتباط ميان انسانها بدانيم. 



1-art

2 –Plastic

3 -Visual

[1] معني هنر- هربرت‌ريد ترجمه نجف دريابندري- چاپ پنجم- تهران- انتشارات علمي و فرهنگي 1374-ص1 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر