دانلود تحقیق درمورد اعتياد

دانلود تحقیق درمورد اعتياد

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد اعتياد

با دانلود تحقیق در مورد اعتياد در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق اعتياد را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق اعتياد ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد اعتياد

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:19 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه :

در ابتداي اين مبحث لازم است كه يك تعريف دقيق وروشني از اعتياد بعمل آوريم :

تعريف كامل اعتياد به مواد مخدر كه مورد قبول جهانيان است در سال 1950 توسط كميته متخصصان تشخيص مواد اعتياد آور  وابسته به سازمان كمسيون بهداشت جهاني، ارائه شد. دراين تعريف ، اعتياد به مواد مخدر ، مسموميت حاد يا مزمني است كه حال شخص يا اجتماع مضر است وزائيده مصرف دارويي طبيعي ياصنعتي به شمارميرود  وخصوصيات اين حالت عبارتنداز:

- تمنا ونياز به استعمال دارو وبه دست آوردن آن به هر طريق ممكن

 - علاقه شديد يا گرايش به ازدياد ميزان مصرف دارو كه به فزون طلبي مشهور است

- وابستگي رواني يا جسمي به آثار داروهاي اعتيادآور به گونه اي كه وقتي دارو به معتاد نرسد اثرات  رواني وجسمي دروي ظاهر مي شود.

دراينجا ما به بررسي عوامل زير مي پردازيم :

1- نقش خانوداه در رويكرد به اعتياد

2- نقش محيط آموزشي در رويكرد به اعتياد

3- نقش مدرسه  در رويكرد به اعتياد

4- اردوهاي كار راهي براي كاهش بحران  اعتياد

5- كنترل عرضه يا كاهش تقاضا

6- نمودهاي ظاهري اعتياد

 

  تاريخچه :

انسان ترياك و تركيبات ترياكي را از آغاز تاريخ استعمال مي‌كرده است مردمي كه در اروپا مي‌زيستند از 4000 سال پيش به كشت ترياك آشنا بودند و از آثاري كه از تاريخ تمدن سومريها باقي مانده است چنين برمي‌آيد كه آنها نه تنها اين ماده مخدر را استعمال مي‌كردند بلكه نامي كه برآن نهاده بودند هنوز هم شايع است(گياه شادي‌بخش). نوشته‌هاي باستاني چنين نشان مي‌دهد كه تركيبات ترياك در تمام دوره‌هاي تاريخ بابل‌- ‌مصر‌-‌يونان‌- روم استعمال مي‌شده است و حتي در نوشته‌هاي هومر هم از آن نام برده شده است تا قبل از سال 1903 ترياك و كوكائين به صورت خام و اصلي مورد استفاده قرار مي‌گرفت‌. ترياك را مي‌كشيدند يا به صورت تنطور مي‌خوردند.

در آغاز قرن نوزدهم سرتورنر serturner براي اولين بار الكالوئيد فعال ترياك را كه همان مرفين است از ماده خام جدا كرد و در مدت 30 سال بعد كدئين، ناركوتين، پاپاورين جدا گرديد. 

در سال 1914 در آمريكا قانوني گذاشته شد كه طبق اين قانون از خريد و فروش و استعمال اين دارو جلوگيري مي‌كرد ولي متأسفانه براي درمان معتادان در اين قانون چاره‌اي پيش‌بيني نشده بود.

در آمريكا دو بيمارستان بزرگ دولتي مركزي بنام لگزينگتون و فورت‌ورس وجود دارد كه به درمان معتادان مي‌پردازد و بررسي در اين زمينه در اين بيمارستانها انجام مي‌گيرد و آمار بهبود يافتگان كه از طرف اين دو بيمارستان منتشر شده بسيار نااميد كننده است زيرا 90%  معتادان پس از درمان دوباره بعد از چندي به استعمال ماده مخدر مي‌پردازند.

 

اعتیاد چیست؟معتاد کیست؟

اعتیاد به عادت کردن خو گرفتن،خو گر شدن و خود را وقف عادتی نکوهیده کردن معنی کرده اند.به عبارت دیگر ابتلا ی اسارت آمیز به ماده مخدر که از نظر جسمی یا اجتماعی زیان آور شمرده شود اعتیاد نام دارد.اصلاح اعتیاد به سهولت قابل تعریف نیست اما عواقب آن به صورتهای مختلف نظیر کم شدن تحمل و وابستگی بدنی هویدا می شود.

در طب جدید به جای کلمه اعتیاد وابستگی به دارو به کار می رود که دارای همان مفهوم ولی دقیق تر و صحیح تر است.

مفهوم در این کلمه آن است که انسان بر اثر کاربرد نوعی ماده شیمیایی از نظر جسمی و روانی به آن وابستگی پیدا می کند. به طوری که بر اثر دستیابی و مصرف  دارو، احساس آرامش و لذت به او دست می دهد در حالی که در صورت نرسیدن داروبه خماری،دردهای جسمانی و احساس ناراحتی دچار می شود.

سازمان بهداشت جهانی ماده مخدر را اینگونه تعریف می کنند هر ماده ای که پس از وارد شدن به درونارگانیسم بتواند بر یک یا چند عملکرد تاثیر بگذارد،ماده مخدر است. این تعریف مصرف کنندگان مواد مخدر را افرادی غیر طبیعی و منحرف می دانند و بر اساس آن مخدرهای غیر قانونی مانند هروئین،وال.اس.دی را دربر می گیرد.

در سال 1950 سازمان ملل متحد تعریف زیر را برای اعتیاد به مواد مخدر ارایه کرد.اعتیاد به ماده مخدر عبارت است از مسمومیت تدریجی یا حادی که به علت استعمال مداوم یک دارو اعم از طبیعی یا ترکیبی ایجاد می شد و به حال شخص و اجتماع زیان آور باشد. معتاد کسی است که در اثر مصرف مکدر و مداوم، متکی به مواد و یا دارو باشد. یا به عبارت دیگر قربانی هر نوع وابستگی دارو  یا روانی به مواد مخدر معتاد شنا خته می شود.

از نظر آسیب شناسی هر دارویی که پس از مصرف تغییراتی را در انسان به وجود  آورد. که از نظر اجتماعی قابل قبول و پذیرش نباشد و اجتماع نسبت به آن حساسیت یا واکنش نشان دهد آن دارو مخدر است و کسی که چنین موادی را مصرف می کند معتاد شناخته می شود. بنابر این معتاد به کسی گفته می شود که در نتیجه استعمال متمادی دارو در بدن حالت مقاومت اکتسابی ایجاد می شود به شیوه ای که استعمال مکدر آن موجب کاسته شدن تدریجی اثرهای دارو به بدن وی می شود. اختلا فات روانی و فیزیکی موسوم به سندرم محرومیت« عوارض و تظاهرات جسمانی و روانی در موقع نرسیدن مواد مخدر به بدن » ایجاد می شود.

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر