دانلود تحقیق درمورد احداث باغ در اراضي شيبدار

دانلود تحقیق درمورد احداث باغ در اراضي شيبدار

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد احداث باغ در اراضي شيبدار

با دانلود تحقیق در مورد احداث باغ در اراضي شيبدار در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق احداث باغ در اراضي شيبدار را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق احداث باغ در اراضي شيبدار ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد احداث باغ در اراضي شيبدار

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:34 صفحه

قسمتی از فایل:

بسم الله الرحمن الرحيم

مقدمه

با توجه به اينكه بيشتر زمينهاي مستعد كشور ما در دامنه ها و كوهپايه ها قرار دارند و از طرفي ديگر چون ايران يك كشور بسيار مناسب از لحاظ توليد محصولات باغي است بنابراين بايد راهكاري ارائه شود تا بتوان به نحو بسيار خوب از اين اراضي استفاده كرد. در اينجا موضوع ديگر مهمي كه خودنمايي مي كند موضوع فرسايش خاك است زيرا اگر اين بهره برداري از اراضي شيبدار به نحو محاسبه شده اي نباشد مي تواند ضربه بسيار سنگيني به كشور و سرمايه ملي كشور وارد كند و نسل بعد را با يك خاك فقير و از بين رفته روبرو كند. بنابراين در موضوع بهره برداري از اراضي شيبدار بيشتر بايد به اين نكته توجه شود كه خاك فرسايش نيابد يا اينكه مقدار فرسايش كه در حداقل نگه داشت با توجه به اينكه فرسايش خاك در ايران تقرباً دو برابر آمريكا است بنابراين بايد در فكر حفظ خاك بود. حفظ خاك شايد به اندازه خود توليد محصول مهم است و شايد مهم تر از آن.

در اين نوشته سعي شده است ضمن ارائه راه حلهاي اصولي كنترل شيب ها به فكر فرسايش خاك نيز بود. اميد است كه با اين تحقق حداقل نظر استاد را برآورده كرده باشم.

قرباني

1/2/83

 

فرسايش خاك نقش هوموس و پوشش گياهي در جلوگيري از فرسايش خاك در اراضي شيبدار.

پوشش گياهي و هوموس در جلوگيري از فرسايش بسيار مؤثر است. هوموس نفوذپذيري خاك را افزايش مي دهد و از شدت جريان آبي مي كاهد. افزايش هوموس به دو طريق انجام مي شود. 1- افزايش هوموس از طريق دادن كود حيواني بقاياي گياهي مانند كاه و كلشن و غيره 2- افزايش هوموس بطور غيرمستقيم از طريق دادن كود شيميايي و تقويت زمين و غيره. در بعضي از شيب ها با درجه كم يا ايجاد پوشش گياهي مي توان از فرسايش خاك جلوگيري كرد. انتخاب گياه بايد با توجه به شرايط اقليمي، وضع خاك و آب و ناهمواري و ديگر شرايط طبيعي محل صورت گيرد.

در بعضي از نقاط شرايط طبيعي طوري است كه امكان روئيدن گياه نيست ولي بايد اقداماتي صورت گيرد براي اينكه بتوان در اين اراضي شيبدار درخت كشت كرد. و روشهاي ديگري براي نفوذ دادن آب در خاك و تثبيت خاك و ايجاد يك شرايط حداقل براي رشد گياه ايجاد كرد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر