دانلود تحقیق درمورد تفاوت IT با ICT

دانلود تحقیق درمورد تفاوت IT با ICT

0 2.3k
دانلود تحقیق درمورد تفاوت IT با ICT

با دانلود تحقیق در مورد تفاوت IT با ICT در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق تفاوت IT با ICT را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق تفاوت IT با ICT ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد تفاوت IT با ICT

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:5 صفحه

قسمتی از فایل:

فناوری اطلاعات و ارتباطات

 

فناوری اطلاعات وارتباطات ( ICT ) عبارتی است که شامل همه وسایل ارتباطی و کاربرد های آن ها می شود؛ مانند رادیو، تلویزیون، تلفن همراه، رایانه، نرم افزار و سخت افزار، شبکه، سامانه های ماهواره ای و... . همین طور خدمات گوناگونی که با آن ها در ارتباطند؛ همچون ویدئو کنفرانس و آموزش از راه دور. از این عبارت معمولا به همراه کاربردش در حوزه ای خاص استفاده می شود؛ مثل فناوری اطلاعات وارتباطات در آموزش، سلامت یا کتابخانه ها.

 

در خارج از ایالات متحده ( همچون اروپا ) بیش از " فناوری " بر " اطلاعات وارتباطات " تأکید می شود

t چیست?

 

 

تكنولوژی اطلاعات چیست؟

تکنولوژی اطلاعات یكی از فاکتورهای مهم پیشرفت در قرن بیست و یكممی باشد .IT موجب ایجاد دگرگونی و تحول در روش های زندگی ، آموزش ، كار وبازی خواهد شد . پیشرفت های مربوط به محاسبات کامپیوتر و تکنولوژیارتباطات ، زیر ساخت های جدیدی برای تجارت ، پژوهش های علمی و فعالیت هایاجتماعی ایجاد می كند. این زیر ساخت گسترش داده شده ابزارهای جدیدی رابرای ارتباط داشتن با سراسر دنیا و كسب علم ودریافت اطلاعات به ما ارائهمی دهد . تكنولوژی اطلاعات به ما كمك خواهد كرد كه بدانیم چه طور محیطاطراف مان را تحت تاثیر قرار دهیم و چطور از آن بهتر مراقبت كنیم .ITوسیله ای برای رشد اقتصاد است .

IT محل كار را جذابتر ، كیفیت مراقبتهای پزشكی را بهبود و دولت را مسئولیتپذیرتر و در دسترس تر برای برآوردن نیازهای شهروندان می كند.

این تكنولوژی مربوط به سخت افزار و نرم افزار كامپیوتر برای پردازش ،ذخیره سازی و انتقال اطلاعات است. تكنولوژی اطلاعاتIT علم و مهارت های همهجنبه محاسبات ، ذخیره سازی اطلاعات و ارتباطات است . IT مبحث جدیدی است كهبه سرعت رشد كرده و تغییرات بنیادی در دنیای كنونی ایجاد می كند ، اینتغییرات ناشی از انجام روش های تجاری جدید ، ایجاد تنوعات و سرگرمی هایجدید و به وجود آوردن هنرهای جدید می باشد. تكنولوژی اطلاعات شاملموضوعاتی است كه به علم و تكنولوژی كامپیوتر ، طراحی ، توسعه ، نصب وپیاده سازی سیستم ها و نرم افزارهای اطلاعاتی مربوط می شود. تكنولوژیاطلاعات به طراحی و استفاده از كامپیوتر و ارتباطات برای حل انواع مختلفمسایل مربوط می شود. بسیار جالب توجه است كه كامپیوترهایی كه در 5 سال پیشتولید شدند ، اكنون در تعداد زیادی از سازمان های بزرگ استفاده می شوند.ما پذیرفته ایم كه تقریبا تمام صورت حساب ها و پرداخت های ما از اداراتدولتی و سازمان های بزرگ توسط كامپیوتر چاپ می شوند و خدماتی مانندBankcard و Medicare فقط به دلیل وجود آنكه كاربردهای كامپیوتر بسیارمتنوع است ، از چاپ صورت حساب ها گرفته تا كنترل كوره های بسیار حساس ،همه آنها نیاز دارند كه اطلاعاتشان در كامپیوتر ذخیره شده و برنامه هاتوسط كامپیوتر با مهارت اداره شوند. بعضی از مفاهیم اصلی در استفاده ازكامپیوتر عبارتند از : روش های سازماندهی شده برای برنامه ریزی كامپیوترهاجهت اداره اطلاعاتشان، سازماندهی اطلاعات ذخیره شده در سازمان ( ساختمانداده ها)، مفاهیم اصولی در طراحی كامپیوتر ( معماری كامپیوتر ) و شبكه هایكامپیوتری( ارتباطات داده ها و شبكه های كامپیوتری ). علاوه بر مفاهیماساسی بالا ، تكنیك های خاصی وجود دارد كه در انواع كاربردهای خاص موردنیاز می باشد . در وهله اول ، برای مثال ، در كار بردهای تجاری ، نیاز بهذخیره اطلاعات زیادی می باشد . یك شركت بیمه ، برای مثال نیاز دارد كهجزییات همه سیاست های مربوط به دریافت كنندگان بیمه را نگه داشته و بهسوالات مربوطه پاسخ دهد. ثانیا در كاربردهای علمی ، مقدار اطلاعاتی كهباید ذخیره شود معمولا بسیار كم است ، اما محاسباتی كه روی اطلاعات بایدانجام گیرد بسیار پیچیده است . بالاخره طراحی كامپیوترها برای استفاده درخانه و یا اداره و یا لوازمی مانند ماشین ها ، اجاق ها ، چرخ خیاطی وماشین تحریر به مهارت های خاصی نیاز دارد.

تكنولوژی اطلاعات به ایجاد ، جمع آوری ، پردازش ، ذخیره و تحویل اطلاعات وفرآیند ها وتدابیری كه همه اینها را امكان پذیر می سازد اشاره می كند.ایده اصلی تكنولوژی اطلاعات ایجاد زندگی مفیدتر و مؤثرتر می باشد

 

 

فن آوری اطلاعات و ارتباطات چیست ؟

در پنجاه سال گذشته بروز تحولات گسترده در زمینه کامپیوتر و ارتباطات ،تغییرات عمده ای را در عرصه های متفاوت حیات بشری به دنبال داشته است .انسان همواره از فن آوری استفاده نموده و کارنامه حیات بشریت مملو ازابداع فن آوری های متعددی است که جملگی در جهت تسهیل زندگی انسان مطرح شدهاند. در سالیان اخیر ، فن آوری های اطلاعات و ارتباطات که از آنان بهعنوان فن آوری های جدید و یا عالی ، یاد می شود ، بیشترین تاثیر را درحیات بشریت داشته اند . دنیای ارتباطات و تولید اطلاعات به سرعت در حالتغییر بوده و ما امروزه شاهد همگرائی آنان بیش از گذشته با یکدیگر بوده ،بگونه ای که داده و اطلاعات به سرعت و در زمانی غیرقابل تصور به اقصی نقاطجهان منتقل و در دسترس استفاده کنندگان قرار می گیرد . بدون شک مهمترین ودر عین حال بزرگترین پیشرفت در زمینه فن آوری اطلاعات و ارتباطات به ابداع"وب" توسط " تیم . برنرزلی " در اواخر سال 1980 در CERN ، برمی گردد . بهمنظور آشنائی با جایگاه واقعی "وب " ، کافی است به ضریب نفوذ آن پس ازابداع توجه گردد. پس از ابداع هر فن آوری ، مدت زمانی بطول می انجامد تافن آوری مورد نظر در مقیاس عمومی مورد استفاده قرار گیرد( ضریب نفوذ) .مثلا" تلفن پس از 74 سال ، رادیو پس از 38 سال ، کامپیوترهای شخصی پس از16 سال ، تلویزیون پس از 13 سال و "وب " پس از 4 سال ، موفق به جذب پنجاهمیلیون استفاده کننده شده اند .

فن آوری اطلاعات و ارتباطات ، بدون شک تحولات گسترده ای را در تمامی عرصههای اجتماعی و اقتصادی بشریت به دنبال داشته و تاثیر آن بر جوامع بشریبگونه ای است که جهان امروز به سرعت در حال تبدیل به یک جامعه اطلاعاتیاست . جامعه ای که در آن دانائی و میزان دسترسی و استفاده مفید از دانش ،دارای نقشی محوری و تعیین کننده است .

شاید تاکنون سوالات متعددی در رابطه با فن آوری اطلاعات و ارتباطات برای شما مطرح شده باشد:

فن آوری اطلاعات و ارتباطات چیست ؟

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر