دانلود تحقیق درمورد ريزش اتمي

دانلود تحقیق درمورد ريزش اتمي

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد ريزش اتمي

با دانلود تحقیق در مورد ريزش اتمي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق ريزش اتمي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق ريزش اتمي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد ريزش اتمي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:34 صفحه

قسمتی از فایل:

از دوران قديم، مردم به مرگ در اثر موج انفجار يك موشك اتمي فكر مي‌كردند، اما خطرات ديگري نيز در اين باره وجود دارد. يك بمب اتمي با انفجارش مطمئناً كساني را كه در نزديكي آن قرار دارند از بين خواهد برد. مرگ و صدماتي جدي به سبب اثرات حرارتي بمب ايجاد مي‌شود كه مي‌تواند سوختگيهاي درجه سوم را شش تا هشت مايل دورتر و سوختگيهاي درجه اول را براي كساني كه 10 تا 12 مايل دورتر از يك انفجار يك مگاتني قرار دارند، ايجاد كند.

اما مرگ و مير بيشتري بوسيلة تشعشعات حاصله از بمب اتمي و بيشتر بوسيلة دو زمان بالاي تشعشع حمل شده در مسير باد، به صورت ريزش اتمي، حاصل مي‌شود.

براي محافظت از خودتان در برابر تشعشع و ريزش اتمي شما به يك پناهگاه ريزش اتمي نياز داريد.

و براي محافظت از خودتان در برابر موج انفجار بمب شما به يك پناهگاه ضد انفجار، نياز داريد.

پناهگاههاي ضد موج انفجار معمولاً از عمق بيشتري نسبت به پناهگاههاي ريزش اتمي برخوردارند و داراي درها و دريچه‌هاي ضد انفجاري مقاوم و محكمي هستند و براي مقاومت در برابر فشارهاي بيشتر طراحي شده‌اند. اگر شما در منطقه‌اي كه مي‌تواند به علت اهميت استراتژيكش يك نقطه صفر (محل انفجار) باشد، يا نزديك به چنين  منطقه‌اي زندگي مي‌كنيد، در اين صورت با داشتن يك پناهگاه ضد موج انفجار آسوده‌تر خواهيد بود. هر چند كه براي اكثر ما يك پناهگاه ريزش اتمي نيز مناسب

است.

حال باز هم به توصيف ريزش اتمي مي‌پردازيم:

به تعبير ساده، ريزش اتمي، گردو غبار اتمي است در هنگامي كه يك انفجار اتمي گرد و غبار (راديواكتيوي ايجاد شده بوسيلة بمب) را مايلها در هوا پخش مي‌كند.

گرد و غبارهاي سنگين ريزش مي‌كنند و در مسير موج انفجار فرود مي‌آيند و hot zone ها يا مناطقي را ايجاد مي‌كنند كه در آنها خطر تشعشع بيروني، اثرات انفجار اتمي احساس مي‌شود.

همچنان كه گفته شد، مردمي كه در اين مناطق زندگي مي‌كنند به پناهگاههايي در زير زمين يا پناهگاههاي ريزش اتمي براي اجتناب از مرگ يا بيماريهاي جدي‌اي كه از مصموميت تابش برايشان ايجاد مي‌شود. احتياج دارند. بطوريكه در يك معاوضة هسته‌اي بين هند و پاكستان، ريزش اتمي در پاكستان، هند و مناطق از چنين اتفاق افتاد(كره، ژاپن و ديگر قسمتهاي آسياي شرقي نيز از ريزش اتمي صدمه ديدند، البته صدمات آنها كمتر از مناطقي بود كه مستقيماً‌ و بلافاصله در مسير موج انفجار قرار داشتند.)

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر