دانلود تحقیق درمورد شبكه و خطوط انتقال

دانلود تحقیق درمورد شبكه و خطوط انتقال

0 2.2k
دانلود تحقیق درمورد شبكه و خطوط انتقال

با دانلود تحقیق در مورد شبكه و خطوط انتقال در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق شبكه و خطوط انتقال را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق شبكه و خطوط انتقال ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد شبكه و خطوط انتقال

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:24 صفحه

قسمتی از فایل:

هر سيستم انرژي الكتريكي از سه قسمت تشكيل شده است كه عبارتند از :

1 ـ مركز توليد نيرو يا نيروگاه

 2 ـ خطوط انتقال

 3ـ شبكه‌هاي توزيع نيروگاه‌ها به دلايل ايمني ،اقتصادي و منابع انرژي در مسافت دور از مصرف كننده قرار دارند و بنا به دلايل تلفات خط و افت ولتاژ ،انرژي را ما با سطح ولتاژ بالا انتقال مي‌دهيم. و مزاياي آن سطح مقطع هادي كاهش پيدا مي‌كند در نتيجه وزن سيم مصرفي نيز كاهش پيدا مي‌كند. افزايش بيش از حد ولتاژ نيز معايبي را در بر دارد كه عبارتند از:

 1ـ افزايش قيمت ترانسها در ابتدا و انتهاي خط

 2ـ افزايش بين هادي هاي خطوط انتقال و در نتيجه بزرگتر شدن دكلها

 3 ـ افزايش تعداد مقره‌هاي دكلها جهت عايق سازي

 4 ـ افزايش قيمت تجهيزات ولتاژ سطح انتقال 400و230 كيلوولت و ولتاژ سطح فوق توزيع 132 و 63 كيلو ولت و ولتاژ سطح توزيع 20 كيلو ولت و 400 ولت مي‌باشد. ولتاژ تحويلي به مصرف كننده هاي مختلف متناسب با قدرت مورد نياز آن مي‌باشد كه در مصارف كم حداكثر تا 3 كيلووات با 220 ولت تكفاز و در مصارف تا 50 كيلو ولت آمپر با 380 ولت سه فاز و در مصارف تا 3 مگا وات برق 20 كيلو ولت سه فاز و در بيشتر از 3 مگا وات با 63 و 132 كيلوولت استفاده مي‌شود. شبكه برق : هر گاه به كمك سيم‌كشي چندين مصرف كننده از جريان برق استفاده كنند اين سيم كشي را شبكه گويندكه در طراحي شبكه توزيع انرژي بايد نكاتي را در نظر گرفت كه عبارتند از :

 1ـ تلفات توان الكتريكي كمتر باشد .

 2ـ اطمينان خوبي به نظر حفاظتي داشته باشد.

 3 ـ عيب يابي شبكه سريع باشد.

 4 ـ طرح تا حد امكان ساده باشد

. 5ـ ضريب بهره شبكه بالا باشد.

در احداث خطوط : 1ـ انتخاب سطح ولتاژ انتقال

 2ـ مسير يابي خط انتقال

 3‌ـ نقشه برداري و تهيه پلان

 4ـ عمليات زمين شناسي

 5ـ طراحي هادي‌هاي انتقال

 6ـ سيم محافظ هوايي

 7ـ مقره‌ها

 8ـ انتخاب برج و محاسبات بارگذاري

 9ـ نحوه جابجايي فازها در خطوط انتقال

 10ـ فندانسيون برج‌ها

 11ـ زمين كردن برج‌ها الگوريتم جابجائي فاز در شبكه توزيع به منظور بالانس فاز جابجائي فازها در شبكه هاي توزيع با روشهاي سعي وخطا و استادكاري انجام مي پذيرد كه پردردسر ، وقت گير و غير بهينه است . پيدا كردن الگوريتمي براي تعيين نحوه جابجائي فازها به گونه اي كه تعادل فاز را به دنبال داشته باشد هدف اين پروژه مي باشد . ايجاد بالانس فاز در شبكه مهمترين مزيت فني اين پروژه است كه كليه مزاياي اقتصادي و فني سيستم متعادل را شامل مي باشد از مهمترين نتايج :

 1- كاهش اتلاف انرژي

 2- كاهش افت ولتاژ

 3- آزاد كردن ظرفيت ترانس طراحي و ساخت كليد قابل قطع زير بار كه داراي رلة جريان وبي متال باشد با استفاده از عناصر نيمه هادي ، الكترونيك صنعتي هرگاه يكي از فازهاي خط 20به هر طريق قطع شود ولتاژ ثانويه ترانسفورماتور نامتعادل ودر اين هنگام است كه به مشتركين شديدترين صدمه وارد مي شود . اگر دستگاهي ساخته شود كه درهنگام فالت روي خط هر 3 فاز كت اوت فيوز را باهم قطع كند آنگاه عيب يابي خط بسيار مشكل مي شود ولي اگر بتوان دستگاهي بوسيله نيمه هاديها منجمله تريستور تراياك و ساخت كه هرگونه تغييرات ولتاژ را تشخيص دهد ، مي توان از وارد شدن صدمه به مشتركين و همچنين تأسيسات روشنائي معابر و ساير تجهيزات جلوگيري نمود . با وجود اين دستگاه ديگر نيازي به كليد اتوماتيك (‌ كليد كل ) كه سيستمي مكانيكي دارد نبوده و قطع و وصل بدون هيچ گونه آرك و جرقه اي همراه است و از نظر اقتصادي قيمت اين كليد حتي كمتر از كليد اتوماتيك مثلاً 630 آمپر مي باشد . از طول عمر بسيار بالا نسبت به كليد اتوماتيك برخوردار بوده ومسئله بسيار مهمتر قطع سه فاز فشار ضعيف زير بار در صورت قطع يك فاز ويا عدم تقارن فاز كه مي تواند در فشار متوسط 20  و يا در فشار ضعيف 400 اتفاق بيفتد .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر