دانلود تحقیق درمورد معرفي روش شش سيگما

دانلود تحقیق درمورد معرفي روش شش سيگما

0 2.1k
دانلود تحقیق درمورد معرفي روش شش سيگما

با دانلود تحقیق در مورد معرفي روش شش سيگما در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق معرفي روش شش سيگما را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق معرفي روش شش سيگما ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد معرفي روش شش سيگما

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:18 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه

در اواسط دهه‌ي 1980، شركت موتورولا (Motorola) تلاشي گسترده براي بهبود كيفيت را آغاز كرد. هدف اين شركت دستيابي به نقص صفر در توليدات و خدمات بود. اين عملكرد را كيفيت شش سيگما معرفي كرد و با ايجاد يك سيستم ارزيابي عملكرد را به سوي كسب رضايت مشتري به عنوان هدف اصلي سوق مي‌داد. در واقع شركت موتورولا در دهه 80 نوعي از مهندسي را در مديريت كيفيت جامع به كار گرفت كه به طرح روش‌شناسي شش سيگما منجر شد.

موتورولا، مفهوم شش سيگما را به عنوان  هدف اصلي كيفيت در واسط دهه 1980 برگزيد. اما اين مفهوم و برنامه شش سيگماي ابداعي شركت موتورولا، در سال 1989 يعني زماني كه موتورولا اعلام كرد كه تعداد عيوب توليدات يا خدمات ارائه شده نبايد بيش از 4/3 قطعه در ميليون طي 5 سال باشد. به رسميت شناخته شد.

ضرورتي كه موتورولا را به سمت ابداع روش شش سيگما كشانيد قبول اين واقعيت بود كه در فضاي رقابتي كسب و كار امروز ديگر نمي‌توان صرفاَ با تفكر خطاي صفر و برخي راهكارهاي عملياتي به موقعيت رسيد. در سال 1998، شركت موتورولا موفق به دريافت جايزه‌اي كيفي مالكولم بالدريچ ،

(Malcolm Baldrige National Quality Award) شد. هدف از اهداي اين جايزه، شناخت شركت‌هايي است كه فرضيه با ارزشي را براي ساير شركت‌ها در زمينه‌هاي مختلف كاري، مطابق مدل معيني درآورند. نوآوري خاص موتورولا كه بيشترين توجه را به خود جلب كرد، برنامه شش سيگما بود. آنچه در اين برنامه مورد توجه قرار گرفت اين نكته بود كه با توجه به تكنولوژي بسيار پيچيده‌ي امروز، ايده‌هاي قديمي درباره پذيرش سطوح كيفي قابليت لازم را ندارند.

در اوايل دهه‌ي 1990، برنامه شش سيگما در موتورولا ادامه پيدا كرد و به آرامي در سازمان‌هاي ديگر نيز راه يافت. مدتي بعد، غول‌هاي اقتصادي ايالات متحده مثل زيراكس، بوئينگ، جنرال الكتريك، كداك، الايد سيگنال و غيره از روش شركت موتورولا پيروي كردند.

برنامه‌ي شش سيگما سبب شد تا طي سال‌هاي گذشته اكثر شركت‌هاي ايالات متحده منافع مشتركي را كسب كنند. با اجراي اين برنامه شركت الايد سيگنال در سال 1995 ، 175 ميليون دلار و در سال 1997 تقريباَ دو برابر آن مبلغ را صرفه‌جويي كرد. عملكرد جنرالالكتريك(GE) نيز با تمركز برروي اجراي برنامه شش سيگما از 200پروژه در سال 1995، به 6000 پروژه در سال 1997 بسط يافت. جنرال الكتريك اعلام كرد به سبب اجراي اين برنامه در سال 1997، 500 ميليون دلار، و در سال 1998، بالغ بر 72 بيليون دلار، صرفه‌جويي داشته است.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر