دانلود تحقیق درمورد لامپ کم مصرف

دانلود تحقیق درمورد لامپ کم مصرف

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد لامپ کم مصرف

با دانلود تحقیق در مورد لامپ کم مصرف در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق لامپ کم مصرف را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق لامپ کم مصرف ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد لامپ کم مصرف

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:18 صفحه

قسمتی از فایل:

سهم روشنایی از كل مصرف الكتریسته خصوصاً در زمان اوج مصرف چشمگیر است به عنوان مثال در ایران حدود۳۰ درصد از كل انرژی مصرفی و حدود۴۵ تا ۵۰ درصد از مصرف پیك صرف تأمین روشنایی میشود. در دو دهه اخیر پس از ظهور لامپهای كممصرف تعداد زیادی از دولتها و شركتهای تأمینكننده انرژی، با مشاهده فاصله قابل ملاحظه هزینه احداث تأسیسات تولید و شبكههای برقرسانی و هزینه نسبتاً كم جایگزینی لامپهای رشتهای با كممصرف، ۵۰ تا ۹۶ درصد از بهای لامپها را به صورت یارانه پرداخت نمودهاند. با جایگزینی لامپهای مذكور میتوان با هزینه احداث و تولید یك كیلووات حدود۲۶ كیلووات از ظرفیت تولید و ۱۶ كیلووات از ظرفیت شبكه توزیع برق صرفهجویی كرد.

در كشورهای غربی با اینكه ظاهراً مشكلی برای تولید انرژی الكتریكی وجود ندارد، لامپهای كممصرف جانشین لامپهای معمولی گردیده و با پیكسایی مناسب و در نتیجه كاهش سرمایهگذاری برای احداث نیروگاهها سود زیادی بدست آمده است. (كاهش آلودگی محیط زیست نیز از فواید جنبی این جایگزینی است)
فواید جایگزینی لامپ كممصرف با لامپ رشتهای و لامپ مهتابی :

۱ـ انرژی مصرفی در لامپ كممصرف حدود ۲۰ درصد لامپهای رشتهای است.

۲ـ طول عمر متوسط لامپهای رشتهای حدود ۹۰۰ ساعت و طول عمر لامپهای كممصرف ۱۰۰۰۰ ساعت است (حدود ۱۱ برابر طول عمر لامپهای رشتهای)
۳ـ لامپ كممصرف در مقابل تغییرات ولتاژ برق ورودی حساس نیست ( با ولتاژ ۷۰ تا ۲۵۰ ولت بدون تغییر محسوس در كیفیت نور كار میكند)

۴ـ افزایش ولتاژ در طول عمر لامپ كممصرف اثر چندانی ندارد ولی در لامپ رشتهای باعث كم شدن طول عمر آن میشود.

۵ـ میزان نوردهی لامپ كممصرف و لامپ رشتهای تقریباً برابر است.

7,000 تومان