دانلود تحقیق درمورد مریخ

دانلود تحقیق درمورد مریخ

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد مریخ

با دانلود تحقیق در مورد مریخ در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق مریخ را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق مریخ ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد مریخ

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:23 صفحه

قسمتی از فایل:

جرم هر سياره را مي توان از روي تناوبهاي مداري و نيز فاصله سياره از قمرها محاسبه كرد . به اين ترتيب ، ما به كمك فوبوس و ديموس دريافته ايم كه جرم مريخ فقط 11 درصد جرم زمين و حجم آن 16 درصد حجم زمين است . اين بدان معناست كه چگالي متوسط مريخ كمتر از زمين است ، بنابر اين ، بعيد است كه داراي يك هسته فلزي به بزرگي هسته فلزي زمين باشد .

به سوي تخريب

دانشمندان آمريكايي و روسي به طور جداگانه به اين نتيجه رسيده اند كه سرعت مداري فوبوس به طوز جزيي در حال افزايش است . نيروي پساي جزر و مدي جاذبه مريخ كه فوبوس را به مريخ نزديكتر مي كند ، سبب شتاب گيري اين قمر مي شود البته اين يك فرايند بسيار طولاني است . محاسبه دانشمندان حاكي از آن است كه فوبوس در حدود 100 ميليون سال ديگر بر روي سياره مريخ سقوط خواهد كرد .

دوربين تلويزيوني سفينه مارينز 4 ، 22 عكس به زمين ارسال كرد اين عكسها ثابت كردند كه تخيلات انسان درباره مريخ به هيچ وجه درست نيست .به جاي دنيايي از كانالها ، آب كمياب ، و به جاي سرزمينهاي سرسبز و نموگياهي فصلي ، فقط آتشفشانهاي كوچك و بزرگي كه سطح اين سياره را آبله گون مي كردند ، ديده مي شد . مريخ همانند كره ماه خشك و باير بود مارينز 4 همچنين اطلاعاتي تهيه كرد كه نشان مي داد فشار جوي سطح مريخ فقط يك در صد زمين است ، يعني كمتر از ده ميلي بار ( فشار جوي زمين هزار ميلي بار  است ) به علاوه اين سفينه كشف كرد كه جو سياره مريخ اساساً از دي اكسيد كربن تشكيل شده است و ميدان مغناطيسي قابل تشخيص وجود ندارد .

ناپديد شدن آب

سفينه مارينز 9 كه در سال 1971 ميلادي براي قرار گرفتن در يك مدار 12  ساعتي مريخ پرتاب شده بود به سمت صفحه گذرنده از استواي مريخ سرازير شد .

دانشمندان در آزمايشگاه پيشرانه جت در پاسادنا واقع در كاليفرنيا در حال كنترل و مشاهده مارينز 9 بودند . آنها انتظار داشتند شكستگيهاي عظيمي را كه توسط فعاليت آتنشفشاني در پوسته خارجي ايجاد شده است . در سطح سياره ببينند ، اما مشاهده پديده ديگري آنها را به شدت شگفت زده كرد سفينه كانالهاي گسترده اي را نشان داد كه توسط جريان آب ايجاد شده بودند .

اين كانالها بي ترديد در اثر جريان آب بر روي شيبهاي تند به وجود آمده اند واضح است كه شبكه اي از نهر ها و رودخانه ها ، آب مناطق وسيعي را زه كشي كرده است . هندسه كانالها بيانگر آن است كه آب با سرعت 75 متر بر ثانيه بر روي سطح سياره جريان يافته است در برخي از نقاط اين سياره دره هاي سينوسي شكلي به عرض يك كيلومتر و به طول صدها كيلومتر وجود دارد كه شبكه هاي منشعب بزرگي را تشكيل مي دهد . گروهي از دانشمندان معتقدند كه چنين گودالهاي عميقي تنها در اثر جاري شدن آب به وجود مي آيند . تعدادي از دره هاي مريخ كه داراي لبه ضخيم و  انشعابات تندي اند نيز در اثر فرسايش آب به وجود آمده اند .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر