دانلود تحقیق درمورد تاریخچه چاروق دوزي

دانلود تحقیق درمورد تاریخچه چاروق دوزي

0 2.7k
دانلود تحقیق درمورد تاریخچه چاروق دوزي

با دانلود تحقیق در مورد تاریخچه چاروق دوزي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق تاریخچه چاروق دوزي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق تاریخچه چاروق دوزي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد تاریخچه چاروق دوزي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:21 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه :

چاروق دوزي هنر سنتي و دستي شهرستانهاي قوچان و بجنورد     مي باشد و چاروق به نوعي پاپوش گفته مي شود كه شبيه به قايق بوده و در محل انگشتان پا با قوسي به طرف بالا برگشته است كه درگذشته مورد مصرف عموم بوده با اين تفاوت كه چاروق براي طبقه اعيان داراي تزئينات بوده و مردم عادي بدون تزئين و ساده آن را استفاده مي كردند

هدف از انجام اين گزارش و تحقيق دراين مورد خاص ، نشان دادن اين وصنعت بودكه مخصوص بجنورد است . ضمن آنكه بعد از تحقيق دراين مورد و ديدن مراحل كار خودم بيش از پيش به اين حرفه مورد علاقمند شدم و اميد آن دارم كه بتوانم فرهنگ و آداب و رسوم سنتي منطقه خود را به خوبي بشناسانم .

عمده تحقيق ميداني بود به جز مواردي اندك كه لازم بود از مقالات بهره گرفت .لازم است از استادكاران گرامي ،آقايان حسينعلي محمد زاده و حسين محمد زاده ، كمال تشكر و قدرداني راداشته باشم كه در رجوع براي اين تحقيق ،نهايت راهنمايي را براي من داشتند . همينطور از استاد گرامي ام ، سركار خانم شريفي نيا كه باعث شدند ديد من نسبت به صنايع دستي كشور و فرهنگم بازتر شود .

 

مواد اوليه

چرم دباغي شدة گاو و گوساله قالبهاي چوبي ،نخ ابريشم ، نخ گلابتون ،نخ قندي ، ابزاركار كفاشي مانند مشته ، صيقال ،سوراخ كن و ............

دباغ خانه چرم

ساخت خودچرم سنتي است . چرم مورد نياز براي ساخت چاروق را دباغي شده فراهم مي كنند . قديم دربجنورد ، دو دباغ خانه وجود داشته كه چرم مورد نياز چاروق دوزان را فراهم مي كرده است . ولي الان در بيشتر از سه , چهار شهر كشور ، دباغ خانه وجود ندارد كه مي توان اصفهان ،همدان و زنجان را نام برد و كارگاه هاي آنها به همان صورت سبك قديم است .

 (( تهيه چرم دباغي به اين ترتيب است كه پــوست حيــواني مانندگاو و يا گوسفند را بعد از ذبح از  گوشت جدا كرده و پــشت ورويـش را درخمير

آرد جو مي خوابانند و بعـد از30-20 روزآن را خارج مي كنـندكه بعد از اين مدت ،موهـاي پوست به راحتي با كاردك كنده مي شــودو بعد از كنـــدن مــو و خشك شدن ، آن را درون خــــوراك مـازو قـــرار مـــي دهند كه اين مازو از ميوه درختي دركردستـــــان تهـيه مي شود و اين ميـــــوه شبيه به فندق بوده كه ميوه را كوبيـــــده و به آرد تبديــل مي كنند و درون آب حــــل مي كنند و بعد از آن چــرم را درونش قرار مي دهند و بعد از خارج نمـــودن از مازو , چرم را شسته و خشك مي كنند و رنگ گياهي روي سطح خــــارجي آن مي مالند تابه رنگ نارنجي تا قرمز در آيد و سپس اين چرم دبــاغي شده را به شكل مثلث يا مستطيـــل برش مي دهند .))

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر