دانلود تحقیق درمورد خشونت سیاسی

دانلود تحقیق درمورد خشونت سیاسی

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد خشونت سیاسی

با دانلود تحقیق در مورد خشونت سیاسی در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق خشونت سیاسی را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق خشونت سیاسی ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد خشونت سیاسی

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:24 صفحه

قسمتی از فایل:

 پيشگفتار

 

خشونت در جهان امروز مفهومي رايج  و آشناست؛ مفهومي كه بي درنگ تصاوير بي شماري را در ذهن تداعي مي كند. در جهاني كه مهم ترين خصوصيت آن، محوري شدن ارتباطات و نقش فزايندة رسانه هاي گروهي است، كمتر مي توان به سراغ رسانه اي اعم از كتاب، نشريه، تلويزيون، سينما و ... رفت و دير يا زود با شكلي از اشكال خشونت روبرو نشد. خشونت به عنوان بارزترين بازتاب جهان بيروني، جايگاه برجسته اي در رسانه ها يافته و خود را به عنصري ثابت و متداوم در آنها تبديل كرده است به نحوي كه شايد بتوان ادعا كرد يكي از تناقض هاي آشكار در تمدن كنوني آن است كه از يك سو خشونت را به صورت موضوعي "جذاب" و در واقع "دلپذير" در آورده است كه "تماشاچيان" زيادي را به سوي  خود جلب مي كند و از سوي ديگر در گفتارهاي رسمي و غير رسمي خود همان خشونت را پديده اي "زشت" و قابل نكوهش مي شمارد. وجود اين تناقض خود سال هاست مورد بحث صاحبنظران سياسي و اجتماعي بوده است. دليل، گاه در غرايز عميق روحية انساني جستجو شده است و گاه در الزامات زندگي اجتماعي انسان امروزي. با اين حال بايد توجه داشت كه مكان برجستة خشونت در عصر حاضر تا اندازة زيادي حاصل پيشينة تاريخي  كهني است كه ريشه هاي آن را مي توان نه فقط در تفكر باستاني بلكه در شيوه هاي زندگاني و تحول آنها در طول قرون گذشته بازيافت.

 مفهوم خشونت

خشونت مفهومي گسترده دارد و به سختي مي توان آن را صرفا در يك بعد تعريف كرد. براي نمونه اگر تنها مفهوم فيزيكي يا طبيعي خشونت را در نظر داشته باشيم آن را مي توانيم نوعي قدرت يا زور تعريف كنيم كه با تحميل خود به ساير پديده ها اعم از پديده هاي انساني و غير انساني حدود قدرت آن پديده ها را مشخص مي كند.
در مورد انسان محدود شدن قدرت به معني محدود شدن ميل، اراده و آزادي اوست. براي مثال اگر فردي خواسته باشد وزنه اي را كه بيش از اندازه براي او سنگين است از زمين بردارد، دردي كه بر ماهيچه ها و استخوانهاي او وارد مي آيد، به صورت خشونتي فيزيكي، محدودة اراده و ميل او را به وي گوشزد مي كند. خشونت و قدرت در اينجا با يكديگر مترادف هستند با اين تفاوت كه خشونت نوعي قدرت است كه هدفي خاص را تعقيب مي كند و آن مشخص كردن مرزها و جلوگيري از اعمال يك قدرت ديگر است. در همين معناي طبيعي ، خشونت مي تواند از سوي ديگر نيز وارد شود و به جاي آن كه قدرتي
  را محدود كند، قدرتي را به وجود بياورد. تقريبا تمام موجودات زنده در برابر وارد آمدن يك نيروي خارجي(انگيزه هاي بيروني) بر حوزة قدرت آنها، نوعي واكنش خشونت آميز يا تهاجمي از خود نشان مي دهند كه آن را مي توان به نوعي مقاومت براي از ميان بردن اثر آن نيروي خارجي تعريف كرد. اگر به زور تلاش كنيم راه نفس را بر كسي ببنديم، آن فرد با قدرت تمام اندام ها و ماهيچه هاي خود شروع به مقاومتي خشونت آميز مي كند تا اثر نيروي خفه كننده را خنثي كند. بنابراين خشونت همواره مي تواند از دو جهت محدود كردن ميل، اراه و آزادي و از سوي ديگر به صورت يك واكنش، يعني نيرويي براي ايجاد و بازگرداندن آن آزادي و نيل به هدف در اراده و ميل.
اين نكات با آخرين مطالعات زيست شناسي از يك سو و مطالعات باستان شناسي درباره نقش خشونت در منشا زندگي انساني و در غرايز انسان تاييد مي شوند.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر