دانلود تحقیق درمورد روش تهيه و استفاده از محيط كشت

دانلود تحقیق درمورد روش تهيه و استفاده از محيط كشت

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد روش تهيه و استفاده از محيط كشت

با دانلود تحقیق در مورد روش تهيه و استفاده از محيط كشت در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق روش تهيه و استفاده از محيط كشت را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق روش تهيه و استفاده از محيط كشت ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد روش تهيه و استفاده از محيط كشت

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:12 صفحه

قسمتی از فایل:

هنگام تهيه و استفاده از محيط كشت بايد به نكات زير توجه شود :

1-    تمام محيط هاي كشت بايد واجد مواد غذايي لازم براي ميكرو گانيسم باشند .

2-    رطوبت موجود در محيط هاي كشت در حد مفيد و لازم براي ميكرو گانيسم باشد .

3-    PH محيط بايد در حد معين باشد براي باكتريوژي PH=7.5 و براي كپكها PH=5.4 است .

4-    مواد شيميايي كه به عنوان  غذا براي ميكرو گانيسم در نظر گرفته مي شود .

5-    چون بعضي از تركيبات موجود در تركيبات موجود محيط كشت اثر نامطلوب بر روي يكديگر دارند ، بهتر است اين مواد جداگانه تهيه گردند به عنوان ، هيد راتهاي كربن را جداگانه تهيه و در حين آزمايش با ساير مواد تشكيل دهنده محيط كشت مخلوط نمود .

6-    اگر از محيط جامد (حاوي آگاز ) استفاده مي كنيد بهتر است از ذوب مجدد محيط كشت  خودداري شود چرا كه در مواردي از بين رفتن فاكتور هاي رشد مي گردد .

7-    تمام محيط هاي كشت بايد نامگذاري شده ، تاريخ تهيه ، نوع ميكروارگانيسم كشت داده شده ، نام شخص آزمايش كننده بر روي محيط كشت نوشته شود .

انواع محيط كشت : بر3نوع است :

1/liguid    or   Broth   Media

2/Semi    Solid    Media

3/Solid   Media

محيط هاي كشت مايع و نيمه جامد در لوله تهيه مي شود ، محيط كشت جامد يا در لوله به صورت مورب يا در پليت مورد استفاده قرار مي گيرد . كه از نظر مواد غذايي تشكيل دهندة محيط كشت گروههاي مختلف محيط كشت موجود مي  باشد .

  طرز تهية محيط هاي كشت :

بايد توجه داشت كه هنگام تهيه محيط كشت بايد به دستوري كه از طرف كارخانة سازندة محيط كشت داده مي شود دقت شود در مراحل توزين دقيق ، حل كردن ، استريل نمودن و تقسيم انجام مي گردد . براي توزين كردن بهتر است از ليوانهاي كاغذي يكبار مصرف و يا كاغذ آلومينيومي استفاده نمود ، همچنين براي حلد كردن محيط كشت بايد از آب مقطر گرم و تازه استفاده نمود .

ابتدا آب مقطر مورد نياز در يك استوانة مدرج با دقت اندازه گيري مي كنيم ، نصف آب مقطر را در ارلن مايري كه دو برابر حجم آب گنجايش دارد ريخته ، پودر خشك محيط كشت به تدريج به آب اضافه نموده ، سپس بقية آب مقطر را هم مي افزائيم در حاليكه پودر را با آب مخلوط مي كنيم آب را با چرخاندن ارلن به هم زده .

استريل نمودن محيط كشت :

/1 استريل كردن توسط اتوكلاو : محيط كشت را به مدت 20-15 دقيقه در درجه حرارت /12 و فشار                        در داخل اتوكلاو قرار مي گيرد .

/2 حرارت دادن نوبه اي يا تند اليزاسيون :ابتدا محيط كشت را تا c 100 به مدت 30 دقيقه حرارت داده ، سپس در دماي c 37 نگهداري نموده  ، سه روز متوالي اين كار راانجام داده در پايان اين مدت محيط كشت عاري از ميكرو گانيسم ميگردد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر