دانلود تحقیق درمورد سل ریوی

دانلود تحقیق درمورد سل ریوی

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد سل ریوی

با دانلود تحقیق در مورد سل ریوی در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق سل ریوی را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق سل ریوی ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد سل ریوی

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:23 صفحه

قسمتی از فایل:

سل ریوی نوعی بیماری عفونی است که توسط مایکوباکتریوم توبرکولوزیس و بندرت مایکوباکتریوم یا مایکوباکتریوم آویوم ایجاد می شود . این بیماری معمولاً ریه را گرفتار می کند ولی ممکن است به هر قسمت دیگر بدن مثلاً پرده های مغز (مننژ ) ، کلیه ها، استخوان ها و عقده های لنفاوی گسترش پیدا کند. اصطلاح  مایکوباکتریوم توصیف ارگانیسم است زیرا این ارگانیسم نوعی باکتری است که به قارچها شباهت دارد. این ارگانیسم ها به کندی تکثیر می یابد و به شکل ارگانیسم های هوازی اسید- فاست مشخص می شود. مایکوباکتریوم ها توسط گرما، نور، خورشید، خشک کردن یا اشعه ماوراء بنفش (اولتراویوله) بسرعت از بین می روند.

باسیل سل بر خلاف بسیاری از عوامل عفونت زا بعد از ورود به بدن و استقرار در آن پس از انکه  نیروهای ایمنی عفونت اولیه را کنترل کردند، سالها بطور خاموش در محل خود باقی می مانند. هر گاه در دوران خاموشی باکتری، مصونیت بدن به هر علتی مثلا سوء تغذیه، تضعیف دستگاه ایمنی، و غیره دچار اختلال بشود ارگانیسم از حالت غیر فعال خارج می شود و با تکثیر باعث پیدایش هر یک از بیماریهای سلی متعدد در بدن می گردد. اگر بدن بیمار بتواند از این ناخوشی ها بهبود پیدا کند، باسیل سل مجددا به شکل غیر فعال در می اید و در محل خود باقی می ماند.

راه انتقال و عوامل خطر آفرین

شخص مبتلا به سل فعال با پخش کردن باسیل در هنگام صحبت کردن ، سرفه، عطسه، و آواز خواندن بیماری را منتقل می کند. فرد حساس و مستعد همین قطرات تنفسی عفونی را استنشاق می کند و خود به عفونت مبتلا می شود.

اشخاص زیر در خطر زیادی برای ابتلا به بیماری سل قرار دارند:

·       افرادی که قبلا عفونی شده اند.

·       افرادی که با باسیلهای خاموش ولی زندۀ سل سرو کار دارند.

·       افرادی که با مبتلایان به سل فعال تماس نزدیک دارند.

·       افرادی که آزمون پوستی توبرکولین آنها اخیرا معکوس شده است (مثبت شده است) و واکنش قابل توجهی را نشان می دهد.

·       افرادی که مقاومت بدن آنها کم است مانند معتادین به الکل

·       افراد سالخورده ای که در خانه سالمندان زندگی می کنند و باسیل غیر فعال را استنشاق کرده اند، مبتلایان به دیابت، بیماریهای بدخیم، یا بیماران تحت درمان با کورتیکوستروئید.

·       بیماران تحت درمان با کورتیکوستروئید یا داروهای تضعیف کنندۀ دستگاه ایمنی

·       مبتلایان به نارسایی مزمن کلیه که قرار است تحت درمان دراز مدت با همودیالیز قرار بگیرند.

·       بیمارانی که برای درمان چاقی تحت جراحی بای پس روده قرار گرفته اند.

·       افراد بی خانمان، بخصوص انهایی که در جان پناه ها زندگی می کنند و به سوء تغذیه مبتلا هستند.

·       مبتلایان به عفونت با ویروس نقص ایمنی انسان و ایدز.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر