دانلود تحقیق درمورد تعاريف پايه و نكات كاربردي در لينوكس و يونيكس

دانلود تحقیق درمورد تعاريف پايه و نكات كاربردي در لينوكس و يونيكس

0 1.8k
دانلود تحقیق درمورد تعاريف پايه و نكات كاربردي در لينوكس و يونيكس

با دانلود تحقیق در مورد تعاريف پايه و نكات كاربردي در لينوكس و يونيكس در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق تعاريف پايه و نكات كاربردي در لينوكس و يونيكس را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق تعاريف پايه و نكات كاربردي در لينوكس و يونيكس ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد تعاريف پايه و نكات كاربردي در لينوكس و يونيكس

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:34 صفحه

قسمتی از فایل:

در ابتدای كاربا سيستمهای عاملهای يونيكس بيس مثل لينوكس نكات مهمی وجود دارد كه دانستن آنها به هر كاربر در امر آشناشدن با اين سيستم عامل و فهميدن مفاهيم پايه آن كمك ميكند . در اين مقاله تصميم دارم تعدادی از اين مفاهيم را بصورت خلاصه برشمرده و شما را با آنها آشنا نمايم :

 

1- فرامين و دستورات در محيط سيستم عاملهای گنو / لينوكس به بزرگی و كوچكی حروف حساس يا باصطلاح case sesitive‌ ميباشند ، اين بدان معناست كه كلماتی چون  Mozilla, MOZILLA, mOzilla , mozilla كاملا با هم متفاوت هستند و بعنوان چهار دستور جداگانه تلقی ميشوند .و بصورت پيش فرض فقط دستور mozilla‌ برای اجرای مرورگر اينترنت موزيلا در محيط اين سيستم قابل اجراست و بقيه دستورات بدون نتيجه خواهد بود . همچنين كلمه عبور ورودی شما به سيستم و كلمه رمز عبور نيز از اين قائده پيروی ميكنند .

 

2- نام فايلها در لينوكس ميتواند حداكثر شامل 256 كاراكتر باشد كه اين كاراكترها كليه حروف و اعداد و ( -  و  _  و  . ) و حتی تعدادی كاراكترهای غير مصطلح ديگر باشد .

 

3- فايلهائی كه نام آنها با دات يا ( . ) آغاز ميشود را نميتوان با دستور ls‌ ياdir مشاهده و ليست نمود . چرا كه سيستم تصور ميكند اين فايلها دارای خصوصيت پنهان بوده و بايد حتما از دستور  ls –a   برای مشاهده همه فايلهای موجود در مسير جاری استفاده كرد . (a=all)

 

 

4- كاراكتر / در لينوكس مشابه همتای خود درداس يعنی \‌ بوده و به معنای ريشه تمام دايركتوريهای موجود در سيستم فايل لينوكس است . برای مثال برای رفتن به يكی از دايركتوريهای سيستم از دستور cd   /usr/doc   استفاده ميشود .

 

5- در لينوكس همه دايركتوريها در زير شاخه يك دايركتوری اصلی بنام ريشه يا root‌ قرار دارند و هيچگونه درايوی مثل داس يا ويندوز (c,d,e,f,…) وجود ندارد . اين بدان معناست كه حتی درايوهای فيزيكی مثل هارد ديسكهای متعدد و يا حتی درايوهای شبكه پس از اتصال به سيستم فايل لينوكس در زير مجموعه دايركتوری ريشه root‌ قرار ميگيرند .

 

6- در فايلهای پيكربندی سيستمی لينوكس كليه خطوط دستوری كه با كاراكتر # شروع ميشوند صرفا حاوی توضيحاتی برای راهنمائی كاربران ميباشند و در هنگام اجرای فايل پيكربندی ناديده گرفته خواهند شد .

 

7- لينوكس بصورت ذاتی يك سيستم چند كاربره ميباشد و كليه تنظيمات سيستمی  و فايلهای متعلق به هر كاربر در يك دايركتوری اختصاصی وی در شاخه /home/ قرار ميگيرد . تنظيمات كاربری و كلمه شناسائی و ساير تنظيمات اختصاصی اعمال شده در سيستم توسط هر كاربر در دايركتوری home‌ مخصوص وی و در فايلهائی قرار ميگيرد كه همگی با نقطه يا " . " آغاز ميگردند .

 

8- فايلهای تنظيمات عمومی سيستم در دايركتوری /etc قرار دارند .

 

9- در لينوكس همچون ساير سيستمهای عامل چند كاربره همه دايركتوريها و حتی تك تك فايلها  حاوی اطلاعات مربوط به خصوصيات  و سطح دسترسی قابل تعريف  permissions  ميباشند .

 

10- دستورات تكميلی هر فرمان اجرا شده در خط فرمان متنی با كاراكتر  -    و وقتی فرمان كمكی حاوی بيش از يك كاراكتر باشد با  - -   آغاز ميشوند. اين مورد را ميتوان با برخی سوئيچها كمكی فرمان داس  /  مقايسه كرد .

 

11- هنگامی كه بخواهيد يك فرمان در پس زمينه سيستم اجرا شود بايد پس از تايپ دستور يا فرمان مربوطه كاراكتر & را قرا دهيد .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر