دانلود تحقیق درمورد توليد مجدد رنگ طيفي

دانلود تحقیق درمورد توليد مجدد رنگ طيفي

0 2k
دانلود تحقیق درمورد توليد مجدد رنگ طيفي

با دانلود تحقیق در مورد توليد مجدد رنگ طيفي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق توليد مجدد رنگ طيفي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق توليد مجدد رنگ طيفي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد توليد مجدد رنگ طيفي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:45 صفحه

قسمتی از فایل:

1-1-     مقدمه

سيصدوپنجاه سال قبل از اين تاريخ يك دانشجو فيزيك در دانشگاه كمبريج با اين موضوع علمي مواجه مي‌شد كه سفيد رنگي است كه نور را در هر جهت بطور واضح تخليه مي‌نمايد. سياه رنگي اسن كه اصلاً نور را منتشر و تحليه نمي‌كند قرمز رنگي است كه كمي واضح‌تر ازمقدار معمول نور را منتشر مي‌كند آبي يك نور ويژه است ذرات سفيد و سياه منتشر مي‌شود و رنگ آبي دريا از سفيدي نمك نمك موجود در آب دريا و از سياهي آب خالصي كه در آن نمك حل مي‌شود بوجود مي‌آيد!  تعجبي ندارد كه pope چنني بنويسد: قوانين طبيعت در شب نهفته است و خدا گفت» كه نيوتن خلق شود و همه چيز روشن شد« .

در سال 1666 آيزاك‌نيوتن سنگ بناي علم بزرگ را قرار داد هنگاني كه متوجه شد كه نورخورشيد كه سفيد ناميده مي‌شود مخلوطي از تمام رنگهاي طيف مي‌باشد و اين موضوع نقطه آغاز بررسي مباني توليد مجدد رنگ مي‌باشد.

1-2-     طيف

فرض كنيد كه ما عكس رنگي از يك خيابان را در روز روشن تهيه كنيم تمام نوري كه بر روي خيابان مي‌افتد از خورشيد بطور مستقيم مي‌آيد هنگامي كه آسمان صاف است يا پس از نفوذ توسط ابرها اگر آسمان ابري باشد يا پس از پراكندگي در اتمسفر اگر آبي آسمان موجود باشد از آنجائيكه نور خورشيد مخلوطي از تمام رنگهاي طيف مي‌باشد صحنه خيابان ما با چنين مخلوطي روشن مي‌شود و بعضي از مؤلفه‌هاي اين مخلوط با اشياي طبيعي معيني آشكار مي‌شوند شاخ و برگ درختان داراي يك مادة رنگي به نام كلروفيل است كه داراي خاصست جذب نور آبي و قرمز مي‌باشند ونور سبز را انتقال مي‌دهد و بنابراين وقتي كه نور سفيد به شاخ و برگ برخورد مي‌كند آنها اجزاي آبي و قرمز( از نور سفيد) را جذب مي‌كند و فقط اجزاي سبز رنگ توسط آنها منعكس مي‌شود و به چشم ما مي‌رسند و مي‌گوئيم كه ما شاخ و برگ درختان را سبز مي‌بينيم بطور مشابه اگر در خيابان منارة بقالي كه سبزي بفروش مي‌رساند برويم و گوجه‌فرنگي‌ها را تماشا كنيم آنها را قرمز مي‌بينيم زيرا نورهاي بنفش، آبي، سبز، و زرد را جذب مي‌كند ولي قرمز را منعكس مي‌نمايد و اشياء( گوجه‌فرنگيها) به همين دليل قرمز رنگ ديده مي‌شوند. اگر دوباره به خيابان برگرديم پس از تاريك شدن هوا و چراغ‌هاي سديم روشن باشد متوجه مي‌شويم كه برگ‌ها و گوجه‌فرنگي‌ها اكنون قهوه‌اي هستند زيرا لامپ روشن فقط داراي نور زرد است و اين نور توسط شاخ وبرگ وگوجه‌فرنگيها جذب مي‌شود و هيچ نور سبزرنگي براي شاخ و برگ وجود ندارد تا منعكس گردد و نور قرمز براي گوجه‌فرنگي‌ها وجود ندارد و تا معكس گردد، اين رنگ‌ها نمي‌توانند ديده شوند.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر