دانلود تحقیق درمورد ثباتهای انتقالی

دانلود تحقیق درمورد ثباتهای انتقالی

0 2.2k
دانلود تحقیق درمورد ثباتهای انتقالی

با دانلود تحقیق در مورد ثباتهای انتقالی در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق ثباتهای انتقالی را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق ثباتهای انتقالی ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد ثباتهای انتقالی

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:42 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه

مدار ترتیبی با پاس ساعت از مدار ترکیبی و تعدادی فلیپ فلاپ ترکیب شده است. مداری که فقط با فلیپ فلاپ ساخته می شود نیز یک مدار ترتیبی میباشد. چون دارای حافظه و پاس ساعت است. عده ای از مدارهای ترتیبی MSI فلیپ فلاپ هستند به شمارنده و ثبات معروف هستند.

ثبات شامل گروهی از سلولهای دو دویی است که اطلاعات را در فلیپ فلاپها نگه داری می کند یک ثبات n بیتی دارای n فلیپ فلاپ است و می تواند n بیت اطلاعات را ذخیره نمایند. یک ثبات ممکن است علاوه بر فلیپ فلاپ دارای تعدادی گیت نیز باشد که وظیفه خاصی را انجام دهد.

شمارنده اصولاً یک ثبات است که با پاس ساعت به حالتهای از پیش تعیین شده می رود.

ثباتها برای طراحی مدارها ترتیبی نیز استفاده می شوند.

در این تحقیق ابتدا به مواردی در مورد ثباتها پرداخته شده است و سپس به یک نوع از آنها که ثبات انتقالی می باشد به طور گسترده تری پرداخته شده است.

در انتها نیز دو آزمایش در مورد ثباتها آورده شده است.

در اینجا لازم است از زحمات استاد گرامی جناب آقای مهندس اژدری کمال تشکر را دارم.

امید است که این تحقیق ناچیز مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

با تشکر

حامد بوب


ثباتها

انواع مختلفی از ثباتهای تجاری وجود دارد. ساده ترین ثبات فقط از فلیپ فلاپ تشکیل شده است و هیچ گیتی ندارد. این ثبات را با چهار فلیپ فلاپ D نشان می دهند، که دارای یک پالس ساعت ورودی مشترک است برای بدست آوردن اطلاعات ذخیره شده در ثبات می توان از چهار خروجی فلیپ فلاپ ها استفاده نمود.

ورودی پالس سرعت مشترک، در لبه بالا رونده خود همه فلیپ فلاپها را فعال می سازد و داده دو دویی موجود در چهار ورودی به داخل ثبات چهار بیتی منتقل می شود. چهار خروجی را می توان در هر زمانی نمونه برداری کرد و اطلاعات ذخیره شده در ثبات را بدست آورد.

انتقال اطلاعات جدید به داخل ثبات، بار کردن ثبات نامیده می شود.

اگر تمام بیت های ثبات به طور همزمان با یک انتقال پالس ساعت بار شوند گوییم، بار شدن به صورت موازی صورت گرفته است.

ثباتهای کامپیوتر با حروف بزرگ انگلیس دو گاهی عددهایی به دنبال آنها برای نشان دادن کار ثبات مشخص می شوند.

ثباتهای دیگری نیز وجود دارند. از جمله ثباتی که آدرس را برای یک واحد حافظه نگه مي دارد. ثبات آدرس حافظه نام داشته و با MAR  مشخص مي شوند. ثباتي براي شمارندگي برنامه (PC) ، ثبات دستورالعمل (IR) ، ثبات پردازنده (R1) و ثباتهاي انتقالي كه بحث مورد نظر ميباشد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر