دانلود تحقیق درمورد راكتور هاي قدرت

دانلود تحقیق درمورد راكتور هاي قدرت

0 2.4k
دانلود تحقیق درمورد راكتور هاي قدرت

با دانلود تحقیق در مورد راكتور هاي قدرت در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق راكتور هاي قدرت را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق راكتور هاي قدرت ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد راكتور هاي قدرت

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:14 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه:

راكتور قدرت يكي از تجهيزات شبكه هاي قدرت بشمار مي رود كه در واقع يك بوبين خود القاب هسته هوا يا مغناطيسي كه كاربردهاي بسياري در سيستمهاي قدرت دارد. راكتورهاي قدرت هم بصورت اتصال سري  و هم اتصال موازي (شنت) در شبكه قدرت مورد استفاده قرار مي‌گيرند اما راكتوري كه براي اتصال سري طراحي مي شود با راكتوري كه براي اتصال شنت در نظر گرفته مي شود، از نظر ساختمان و وظيفه اي كه بر عهده دارد تفاوت دارد.

از راكتور سري بطور عمده به منظور محدود كردن جريان اتصال كوتاه، تقسيم دلخواه بار در خطوط و مدارات موازي و موارد ديگر استفاده مي شود. از راكتور شنت معمولاً به منظور كنترل توان راكتيو در شبكه استفاده مي شود براي مثال براي جبران اثر خازني خطوط انتقال طويل به ولتاژ زياد راكتور شنت مناسب در هر دو انتهاي خط نصب مي گردد.

در اين فصل منحصراً درباره راكتور سري كه به منظور محدود كردن جريانهاي اتصال كوتاه بكار مي رود، توضيحات مقدماتي بيان خواهد شد.

 

 

8-2- راكتور‌سري‌محدود كننده جريان اتصال كوتاه (current Limitting Reactor):

جريان اتصال كوتاه در شبكه هاي بزرگ و بهم پيوسته در برخي نقاط شبكه
مي تواند بسيار بزرگ باشد و چنانچه ضرورت داشته باشد كه سطح جريان اتصال كوتاه پائين نگه داشته شود مي توان از راكتور با اتصال سري در محل مورد نظر، استفاده كرد. در توسعه شبكه قدرت نيز گاهي در نقاطي از شبكه جريان اتصال كوتاه مي تواند از مقادير مجاز و تجهيزات نصب شده قبلي بيشتر شود. براي مثال بريكرهاي موجود ممكن است جريان قطع كمتري نسبت به آنچه كه پس از توسعه وجود خواهد داشت، داشته باشند در اين موارد يا بايد تجهيزات را تعويض كرد و يا سطح اتصال كوتاه را پائين نگهداشت. تعويض تجيهزات معمولاً از نظر اقتصادي هزينه بالاتري نسبت به نصب راكتور محدود كننده جريان دارد و بنابراين كاربرد راكتور بصورت سري مدنظر قرار
مي گيرد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر