دانلود تحقیق درمورد گرد پشتي

دانلود تحقیق درمورد گرد پشتي

0 1.4k
دانلود تحقیق درمورد گرد پشتي

با دانلود تحقیق در مورد گرد پشتي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق گرد پشتي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق گرد پشتي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد گرد پشتي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:14 صفحه

قسمتی از فایل:

افزايش غيرطبيعي قوس ناحيه پشتي را گردپشتي يا كيفوزيس مي‌نامند در اين عارضه زماني كه قسمت بالاي پشت گرد شد، استخوان جناغ فرو مي‌رود و سينه پايين مي‌آيد، بدين ترتيب حفره سينه كوچك مي‌شود و احتمالاً اندامهاي بسيار حساس داخلي از موقعيت اصلي خود تغيير جا مي‌دهند. در موارد شديد، بروز اين ناهنجاري همراه با اختلالات تنفسي و خستگي زودرس است. پيروي از الگوهاي غلط در نحوة نگهداري بدن مانند كاركرد بيش از حد دستها در جلوي بدن و عدم تقويت عضلات مخالف، عامل اصلي بروز ناهنجاري گردپشتي است. وجود اين عارضه در بدن به مرور سبب مي‌شود دستها به طرف جلو تمايل يابد و پشت انسان از يك حالت انحناي غيرطبيعي برخوردار شود. به دليل افتادن شانه‌ها به جلو، عضلات پشت كش آمده و عضلات جلوي سينه كوتاه مي‌شود.

 

انواع گرد پشتي:

عارضه گردپشتي به انواع گوناگون تقسيم مي‌شود. اين تقسيم‌بندي‌ها بر اساس منطقه گرفتار شده، شدت قوس يا گردپشتي و در نهايت برگشت‌پذيري يا متحرك و ثابت بودن است. در ادامه به توصيف هر يك از تقسيم‌بندي‌ها مي‌پردازيم.

1. گردپشتي بر اساس شدت انحنا:

الف) اگر گردپشتي به ناحيه كوچكي از ستون مهره‌اي محدود و آن را كاملاً برجسته كند، بخش كوچكي از ستون مهره‌ها (2ـ3 مهره) به صورت زاويه‌دار بيرون مي‌زند و از روي لباس مي‌توان ديد و اين شديدترين نوع حالت گردپشتي است كه قوز نام دارد. اين حالت بيشتر در شكستگي‌هاي ستون فقرات كه با فشار زياد همراه بوده، سل ستون فقرات و ناهنجاري‌هاي مادرزادي ديده مي‌شود. تعداد مهره‌هاي درگير را 1 تا 2 مهره ذكر كرده‌اند.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر