دانلود تحقیق درمورد سروستان

دانلود تحقیق درمورد سروستان

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد سروستان

با دانلود تحقیق در مورد سروستان در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق سروستان را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق سروستان ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد سروستان

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:51 صفحه

قسمتی از فایل:

سروستان

مركز اين شهرستان در 80 كيلومتري جنوب شرقي شيراز واقع است و با قدمت تاريخي هزاران ساله يكي از قديمي ترين شهرهاي استان فارس محسوب مي شود.

برخي مراكز ديدني: كاخ سروستان، بقعه شيخ يوسف سروستاني، قلعه گبري، قلعه انگشت گبري، قلعه برزو و ...

فارس، نگين زيباي گردشگري ايران زمين

بناهاي كهن باپيشينه چندين صدساله، يادمانهاي فرهنگي و تاريخي، آرامگاه شاعران پارسي گو و اقليم چهارگانه و مطبوع آب و هوايي در استان فارس موجب شده است كه اين استان به يكي از مراكز موردتوجه گردشگران تبديل شود و بين گردشگران به عنوان نگين گردشگري ايران زمين، شهره گردد.

تنوع ميراث فرهنگي و جاذبه‌هاي گردشگري در استان فارس به گونه‌اي است كه تقريبا از هر دوره تاريخي قبل و بعد از اسلام دراين استان آثاري به چشم مي خورد.

برخورداري فارس از اين يادمان‌هاي كهن و همچنين وجود آرامگاه شاعران پارسي گو "سعدي" و "حافظ" در شيراز موجب گرديده‌است كه استان فارس و شيراز به عنوان پايتخت فرهنگي كشور از سوي صاحبنظران فرهنگي وسياسي، نام گيرد و همواره بر وجود قابليت‌ها و توانمندي‌هاي فرهنگي اين استان به عنوان مهد فرهنگ و تمدن ايراني و اسلامي تاكيد شود.

در اين ميان، نزديكي فارس به "خليج فارس" و تمايل گردشگران و جهانگردان خارجي كه به كشورهاي حاشيه جنوبي خليج فارس سفر مي‌كنند، براي ديدار از شيراز، اين قابليت را براي اين استان بوجودآورده‌است كه چون نگيني در عرصه جهانگردي و گردشگري كشور بدرخشد.

بر اساس آمار موجود، در فارس ‪ ۹۸۱اثر تاريخي با پيشينه فرهنگي ثبت شده در فهرست آثار ملي، دو اثر ثبت شده در فهرست آثار جهاني و دو هزار و ‪۱۸۰ اثر فرهنگي،مذهبي وجود دارد كه هرسال دهها هزار گردشگر و جهانگرد را از سراسر جهان به سوي خود فرامي خواند.

آرامگاه شاعران پارسي گو، غزلسراي نامي حافظ "لسان‌الغيب" و استاد سخن سعدي شيرازي در شيراز چون گوهر تابناكي بر تارك تاريخ و فرهنگ ايران زمين و استان فارس مي‌درخشد و گردشگران در ديدار از اين دويادمان فرهنگي از فيض معنوي اين شاعران فرهيخته برخوردار مي‌شوند.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر