دانلود تحقیق درمورد سيارات منظومه شمسي

دانلود تحقیق درمورد سيارات منظومه شمسي

0 2.5k
دانلود تحقیق درمورد سيارات منظومه شمسي

با دانلود تحقیق در مورد سيارات منظومه شمسي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق سيارات منظومه شمسي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق سيارات منظومه شمسي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد سيارات منظومه شمسي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:11 صفحه

قسمتی از فایل:آسمان شب فرصتي استثنايي در اختيار بشر مي گذارد تا نگاهي عميق تر به دنياهاي فرا زميني داشته باشد. دنياهايي اسرارآميز،  شگفت انگيز و منحصربه فرد که از گذشته هاي دور ذهن کنجکاو بشر را  به خود مشغول داشته اند. در ميان ستارگان ثابت که گويي به آسمان ميخکوب شده اند. اجرامي انگشت شمار نيز وجود دارند که با حرکات عجيب و ظاهر غريب ذهن کنجکاو او را تحريک  مي کنند. اينها سياراتند که وجودشان آرامش بخش خلوت زمينيان است.خوشبختانه ما در منظومه اي زندگي مي کنيم که کره خاکي ما تنها سياره آن نيست اگرچه سياره  منحصر به فرد منظومه و حتي عالم هستي است. با اين حال هميشه کشف حقايق کرات ديگر انگيزه اي قوي براي بسياري از فعاليتهاي پژوهشي بشر بوده است. آشنايي با اين اجرام مي تواند ديد و نگرش ما را به عالمي که در آن زندگي مي کنيم متحوّل سازد و ما را در حل بسياري از مسايل و مشکلات جوامع بشري ياري رساند. در اين مقوله سعي مي شود اطّلاعات مهم و مختصري درخصوص ويژگيهاي سيارات در اختيار خوانندگان گرامي قرار گيرد تا انگيزه اي براي رصد و پژوهش سيارات باشد.


شناخت اجمالي سيارات منظومه شمسي
سياره عطارد(Mercury)
سياره عطارد که به نام هاي تير و مرکوري (پيک بادپاي خدايان) نيز خوانده مي شود جرمي است کوچکتر از زمين با قطر 4878 کيلومتر که در نزديکترين فاصله از خورشيد به دور آن مي گردد.  مدار بيضوي آن بعد از مدار سياره  پلوتو داراي بيشترين خروج از مرکز (206/0) است و فاصله متوسط آن از خورشيد 9/57 ميليون کيلومتر است.  سياره کوچک عطارد به دليل جرم کم و فاصله اندکش با خورشيد جوّي ندارد لذا سطح روشن آن بسيار داغ (حدود 327  درجه سانتيگراد) و سطح تاريک آن بسيار سرد (163ـ درجه سانتيگراد) است. اين سياره در هر 88 روز يک بار به دور خورشيد گردش مي کند و جالب آن که  مدت شبانه روز آن 65/58 شبانه روز زميني است. اين بدان معناست که عطارد بسيار آرام به دور خود مي گردد. چگالي يا تراکم اين سياره نزديک به چگالي زمين است (34/5 برابر چگالي آب) و اين موضوع دلالت دارد بر اينکه ساختار داخلي آن عمدتاً از فلزات سنگين است و احتمالاً بيشتر آن را  فلز آهن تشکيل مي دهد. دراين مورد عطارد داراي يک هسته فلزي متراکم و يک گوشته يا جبه ضخيم سنگي (سيليکاتي) است. سطح سياره داراي نسبت بازتاب 06/0 است،  يعني فقط 6 در صد نور تابيده به سطح اش را به فضا بازتاب مي دهد. تاکنون فقط يک سفينه کاوشگر به نام مارينر 10 از اين سياره ديدن کرده است. اين سفينه درسال 1974 ميلادي از فاصله 200 هزار کيلومتري سطح عطارد عبور کرد و تصاوير نزديکي از سطح آن به زمين ارسال نمود. در اين تصاوير سطح عطارد همانند سطح کره ماه ديده مي شود که گودالهاي شهابسنگي دهانه هاي آتشفشاني، دشتهاي پهناور،  کوهها، رشته کوهها و درّه هاي عظيم و طولاني درآن نمايان است. همچنين درسال 2004 سفينه به نام مسنجر (Messenger)  بسوي اين سياره پرتاب گرديد.  ماموريت فضايي ديگري نيزدر سال 2012-2011  انجام خواهد شد. اين سياره قمر ندارد

6,000 تومان