دانلود تحقیق درمورد علامه آملي

دانلود تحقیق درمورد علامه آملي

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد علامه آملي

با دانلود تحقیق در مورد علامه آملي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق علامه آملي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق علامه آملي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد علامه آملي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:12 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه:

قال رسول الله(ص): انّ مَثل العلماء في الارض کمثل النجوم في السماء يهتدي بها في السماء يهندي بها في ظلمات البّر و البحر...[1]

طبق حديث شريف فوق مَثل علما در زمين مَثل ستارگان آسماني است.

همانگونه که در تاريکيها و شبهاي ظلماني، ستارگان وسيله اي براي راهيابي و هدايت خلق و رهايي از ظلماتست وجود علما در دنياي پر از جهل و ناداني و ظلم و مملو از فقر معنوي، مايه هدايت و رهايي از خطر سقوط معنوي و آزادي از چنگال شکلهاي مختلف جهل و ناداني است و همنشيني با آنان باعث روشني قلب، زنده شدن ياد خدا، ارتقاء معنويت و افزايش محبت به اهل بيت(ع) و فضايل اخلاقي خواهد بود.

شهرستان آمل از شهرهاي عالم پرور استان مازندران بوده و در طول تاريخ علما و بزرگان زيادي را پرورانده و به جهان شيعه و عالم فقه و انديشه و عرفان تقديم کرده است.

از جملۀ آن بزرگان، دو شخصيت ممتاز حوزه هاي علميه در قرن حاضر يعني علامه ذالفنون حضرت آية الله حسن زاده و علامه جليل القدر، فيلسوف معاصر و مفسر قرآن حضرت آية الله جوادي آملي مي باشند که از مفاخر تشيع محسوب گشته و اکنون چون خورشيدي پر فروغ بر آسمان علم و انديشه مي درخشيد.

علامه حسن زاده اين حکيم  فرزانه و انديشمند نمونه، چنان غرق در معنويت و عرفان است که گويي غير خدا را نمي بيند و سيماي عرفاني و معنويت وي توجه هر انسان شيفته فضيلت و تشنۀ حقيقت را به سوي خود جلب کرده و نگريستن به چهرۀ نوراني اش انسان را به ياد خدا مي اندازد.

ولادت و تحصيل در آمل :

اواخر سال 1307 شمسي در يک روز سرد زمستاني و ميان کوهها و قله هاي سر به فلک کشيدۀ البرز در روستاي«ايرا» از توابع بخش لاريجان شهرستان آمل کودکي چشم به جهان گشود. پدر و مادر مؤمن و بزرگوارش مطابق با حُسن صورت و سيرتش نام مبارک«حسن» را بر او نهادند اين کودک مبارک از همان اوان زندگي روي سعادت را به خود ديد استاد در اين زمينه مي فرمايند:

برکاتي که از الطاف الهي نصيبم شده است، همه از شير طيب و دامن طاهر مادرم و روزي حلال پدرم بوده است.      

رفته رفته دوران طفوليت و شير خوارگي به سر آمد و استاد وارد مراحل جديدي از زندگي گشت و از همان دوران کودکي والدينش به خاطر علم دوستي خانواده، جلوگيري از به هدر رفتن عمر، و در امان بودن از اذيتهاي کودکانۀ وي، او را راهي مکتب خانه کردند جناب استاد در اين باره مي فرمايند:



[1] - بحار الانوار، ج 2 ، ص25 ، روایت 85

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر