دانلود تحقیق درمورد وضعيت سلوم يا حفره عمومي بدن در ستاره دريايي

دانلود تحقیق درمورد وضعيت سلوم يا حفره عمومي بدن در ستاره دريايي

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد وضعيت سلوم يا حفره عمومي بدن در ستاره دريايي

با دانلود تحقیق در مورد وضعيت سلوم يا حفره عمومي بدن در ستاره دريايي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق وضعيت سلوم يا حفره عمومي بدن در ستاره دريايي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق وضعيت سلوم يا حفره عمومي بدن در ستاره دريايي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد وضعيت سلوم يا حفره عمومي بدن در ستاره دريايي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:5 صفحه

قسمتی از فایل:

خارپوستان

وضعيت سلوم يا حفره عمومي بدن در ستاره دريايي

هر گونه فضا يا حفره عمومي که کاملا توسط بافتهاي مزودرمي و بويژه توسط پرده‌هاي صفاقي احاطه شده باشد، سلوم (Coelom) نام دارد. بنابراين جانوران داراي سلوم را متعلق به گروه سلوماتها ، مي‌دانند. سلوم داراي اقسام مختلفي است که يکي از انواع آنها آنتروسلها هستند و در فوق شاخه‌اي که خارتنان و طنابداران را شامل مي‌شود، ديده مي‌شوند. در اين حالت مزودرم به صورت يک کيسه جانبي درمي‌آيد که از آندودرم منشا مي‌گيرد.
اين کيسه‌ها بعدا از آندودرم جدا و مستقل مي‌شوند، اما بخش دروني آنها هنوز به دستگاه گوارش متصل است و بخش بيروني آنها در امتداد ديواره بدن واقع مي‌شود. از آنجا که مزودرم و سلوم از لوله گوارش بعدي (آنترون) مشتق مي‌شود، حفره عمومي را آنتروسل و جانور صاحب چنين حفره‌اي را آنتروسلومات مي‌نامند.

نوع تقارن در ستاره دريايي

بيشتر با داشتن دستگاه و تقارن دو طرفي بعد از طي مراحل جنيني ، مشخص مي‌شوند. بيشتر جانوران داراي تقارن دو طرفي ، اين نوع تقارن را حفظ مي‌کنند، اما در چند گروه مانند ستاره دريايي ، در حين تغيير شکل و تبديل شدن به به حالت بالغ ، صاحب تقارن شعاعي ثانويه مي‌شوند. پنج يا بيش از پنج بازو که از بخش مرکزي بدن اين ماهي بيرون زده‌اند، تقارني شعاعي را در بدن را اين جانور بوجود آورده‌اند. در حقيقت گفته مي‌شود که بدن نياکان ستاره ماهيها تقارن دو طرفه‌اي داشته‌اند که ستاره‌هاي دريايي امروز هم بقايايي از همان ساختار بدني را حفظ کرده‌اند. چنين جانوران بالغي همانند جانوران داراي تقارن شعاعي ، کم تحرک ، ساکن و بدون سر مي‌شوند.

شاخه خارپوستان

اين جانوران دريازي هستند. لارو تقارن دو جانبي دارد. در مراحل نخستين رشد ، داراي پروتوسل ، مزوسل و متاسل هستند. جانور بالغ تقارن 5 شعاعي دارد. اسکلت داخلي آهکي و دستگاه گردش آب سلومي دارند. داراي 6000 گونه هستند. جزء دوتروستومها طبقه بندي مي‌شوند. دوتروستومها ، جانوراني هستند که در آنها نخستين سوراخ حفره گوارشي جنيني ، مخرج را تشکيل مي‌دهد و سوراخ دومي و بعدي دهان را مي‌سازد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر