دانلود تحقیق درمورد پايداري شيب ها و انواع روشهاي پايداري شيب

دانلود تحقیق درمورد پايداري شيب ها و انواع روشهاي پايداري شيب

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد پايداري شيب ها و انواع روشهاي پايداري شيب

با دانلود تحقیق در مورد پايداري شيب ها و انواع روشهاي پايداري شيب در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق پايداري شيب ها و انواع روشهاي پايداري شيب را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق پايداري شيب ها و انواع روشهاي پايداري شيب ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد پايداري شيب ها و انواع روشهاي پايداري شيب

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:11 صفحه

قسمتی از فایل:

فرايند تحليل پايداري شيب (مزايا، معايب و محدوديت ها)

مقدمه

پايدارسازي شيبها يكي از مهمترين مسائل در فعاليهاي عمراني و معدني است. هر گونه تحليل نادرست مي تواند به خسارات جبران ناپذيري منجر شود. انتخاب روش صحيح پايدار سازي شيبها، به محيط و پارامترهاي ژئومكانيكي شيب، و همچنين انتخاب روش مناسب تحليل بستگي مستقيم دارد. در اين مقاله به كليات اين روش پرداخته مي شود، تحليل پايداري شيب بر حسب دقت روش در سه بخش سينماتيكي، تعادل حدي و عددي مورد بررسي قرار گرفته، مزايا، معايب و محدوديتهاي هر روش شرح داده شده و متناسب با نوع شيب، روش مناسب تحليل براي آن پيشنهاد ميشود.

تثبيت دامنه‌هاي خاکي - روش هاي پيشگيري و ترميم

گسيختگي دامنه‌اي بطور ساده ، ناشي از عملکرد گرانش زمين بر روي توده‌اي از مصالح است که مي‌توانند به آهستگي بخزند (خزش)، بطور آزاد فرو افتند (ريزش)، در امتداد يک سطح گسيختگي بلغزند (لغزش) و يا مانند دوغابي جريان پيدا کند (جريان). نيروي گرانش زمين بطور دائم بر توده‌هاي سنگ و خاک واقع در دامنه‌ها اثر مي‌کند. تا زماني که مقاومت توده سنگ يا خاک مساوي يا بزرگتر از نيروهاي گرانشي باشد، نيروها در حال تعادل بوده و حرکتي رخ نمي‌دهد.

در غير اين صورت دامنه گسيخته شده و به يکي از اشکال خزش ، ريزش ، لغزش و جريان جابجا مي‌شود. حرکات دامنه‌اي ممکن است جزئي و منحصر به ريزش يک قطعه سنگ منفرد بوده يا اينکه بسيار بزرگ و فاصله آفرين باشند. دامنه‌هايي که بر اثر حفاري در خاک بوجود مي‌آيند، دامنه‌هايي که آثاري از حرکت و گسيختگي از خود نشان مي‌دهند و سرانجام خاکريزهايي که به روي دامنه‌ها ايجاد مي‌شوند، هم نياز به تثبيت و پايداري دارند.

 

دامنه‌هاي حاصل از حفاري در خاک

دامنه‌ها و شيب هايي که بر اثر حفاري در خاک ايجاد مي‌شوند، معمولا بگونه‌اي طراحي مي‌شوند که از پايداري لازم برخوردار باشند. از اين رو ، با توجه به مسايل اقتصادي انتخابهاي متعددي براي اين دامنه‌ها مي‌تواند وجود داشته باشد. بطور کلي زاويه شيب مناسب براي دامنه با توجه به نتايج بررسيها انتخاب مي‌شود. علاوه بر آن در حفاريهايي که ارتفاعي بيش از 8 تا 10 متر دارند، در نقاط مناسبي از دامنه پلکانهايي تعبيه مي‌شود.

به منظور زهکشي سطحي و محافظت دامنه‌هاي حفاري شده در مقابل عمل فرسايشي آبهاي سطحي ، معمولا در طول پلکانها ، نهرها و آبروهايي با بستر غير قابل نفوذ ايجاد مي‌شود. براي زهکشي آب داخل دامنه نيز زهکشهاي افقي از بيشترين کارايي برخوردارند. اين نوع زهکشي ، مخصوصا در دامنه‌هايي که لايه‌هاي خاک در جهت شيب دامنه قرار گرفته‌اند يا در خاکهاي برجا و واريزه‌هايي که به روي دامنه‌هاي سنگي قرار گرفته‌اند، مفيد واقع مي‌شود.

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر