دانلود تحقیق درمورد بيكاري

دانلود تحقیق درمورد بيكاري

0 1.4k
دانلود تحقیق درمورد بيكاري

با دانلود تحقیق در مورد بيكاري در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق بيكاري را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق بيكاري ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد بيكاري

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:26 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه :

اين حالت وظيفه اقتصادي دولت ايجاد مي كند براي از بين بردن بيكاري جامعه و ايجاري تعادل در اقتصاد كلان نقش فعالي ايفا كند بنابراين دولت مي تواند با افزايش مخارج سرمايه گذاري افزايش توليد و اشتغال از ميزان بيكاري بكاهد اگر چه ممكن است در نتيجه اتخاذ چنين سياستي به علت افزايش مخارج بودجه دولت با كسري (عدم تعادل) مواجه شود.

بودجه و كسري بودجه دولت:

دخل و خرج در اقتصاد اهميت دارد و در اقتصاد كلان هم دخل و خرج از اهيمت خاصي برخوردار است براي آنكه به بررسي بودجه بپردازيم مي بايست مخارج دولت و مالياتها با هم مقايسه شود اگر مخارج دولت (G) از مالياتها(T) بزرگتر باشد.

شاهد كسري بودجه هستيم اما اگر T>G= بامازاد بودجه روبرو مي شويم و اگر اين دو با هم برابر باشند دچار تعادل در بودجه هستيم.

دقت كنيد اكثر دولتها داراي كسري بودجه هستند در برخي از كشورها كسري بودجه به 30 الي 40 سال مي رسد در واقع كسري بودجه آنها مضمن است حال كه كسري بودجه به صورت مضمن شد براي رفع آن چه كارهايي بايد انجام دهيم؟

هنگامي كه دچار كسري بودجه طولاني مدت هستيد بايستي جهت رفع آن اقدام كرد حال سوال اين است كه چگونه اين كار را بكنيم؟

در شرايي كه استقراض صورت مي گيرد استقراض ممكن است خارجي يا داخلي باشد در استقراض داخلي ما به خودمان بدهكاريم ولي در استقراض خارجي ما به خارجي ها بدهكاريم.

استقراض داخلي ممكن است شامل حالتي هايي مثل استقراض بانك مركزي- استقراض از منابع بانكها و فروش اوراق قرض ( اوراق مشاركت باشد)

استقراض از خارجيان مانند فروش اوراق قرضه خارجي- استقراض از موسسات بين المللي مثل و .... مي باشد موسسات بين المللي مثل بانك جهاني

كلاسيك ها مي گفتند دولت خوب، دولتي است كه درآمدها و هزينه هايش برابر باشد يعني اصل توازن در بودجه رعايت شود.

در حقيقت كلاسيك ها هم به نوعي با اصلي مداخله و محدوديت موافق بودن و به تعادل در بودجه اعتقاد داشتند( كلاسيك ها در حد امكان دولت نبايد پول قرض بگيرد).

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر