دانلود تحقیق درمورد وایمکس

دانلود تحقیق درمورد وایمکس

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد وایمکس

با دانلود تحقیق در مورد وایمکس در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق وایمکس را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق وایمکس ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد وایمکس

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:21 صفحه

قسمتی از فایل:

وایمکس، اینترنت درون متروی شهری  WiMAX, Metropolitan Internet

 چکيده 

نياز به ارتباط با جهان اطلاعات و همچنين بي نياز کردن کاربران از محدوديتهاي مکاني و زماني سالهاست مد نظر کارشناسان علم کامپيوتر و بخصوص مهندسين اينترنت است.استاندارد  802.16  براي شبکه هاي شهري   را مي توان آخرين راه حل براي پاسخگويي به اين نيازها دانست.

 کلمات کليدي: وايمکس،  خط ديد مستقيم (LOS)، خط ديد غير مستقيم(NLOS)

 مقدمه 

در جهان امروز شايد کمتر کسي را بتوان يافت که از اينترنت اطلاعي نداشته باشد و يا حداقل نامي از کامپيوتر نشنيده باشد.حال براي آن عده اي که کامپيوتر را چند بار ديده اند ! و يا لمس کرده اند!!! و بيشتر براي آن دسته افرادي که با اينترنت سر و کار دارند اين مقاله مي تواند جالب و خواندني باشد.

 تاريخچه 

راههاي زيادي براي دستيابي به اينترنت وجود دارد که عموماً به ســه دسته تقسيم مي شوند.

 دسته ي اوّل -  دسترسي شماره گيري ( Dial-up )

اين روش با استفاده از يک مودم آنالوگ و يک خط تلفن قابل پياده سازي است و حداکثر مي تواند داراي پهناي باند  56    kbps    باشد .

 دسته ي دوّم -  دسترسي باند پهن  (  Broadband)

 اين روش مبتني بر کابل و داراي پهناي باند گسترده براي کاربران است  و ميتوان ازDSL   و خطوط T1 و E1  به عنوان نمونه هاي اين نوع دستيابي نام برد.

 

 

 
دسته ي سوّم -   دسترسي  بي سيم ( Wireless )

اين روش در حال حاضر تنها بصورت Wi-Fi و Bluetooth   وجود دارد و با استفاده از امواج  الکترو مغناطيس کار ميکند و ميتواند اتصالات را در محدوده ي يک خانه ، رستوران و يا کتابخانه از تجهيزات سيمي و کابلي بي نياز کند.

 از ميان سه روش ذکر شده ،  اينترنت مبتني بر خطوط باند پهن داراي هزينه هاي زياد و محدوديتهاي جغرافيايي از نظر راه اندازي و ارائه سرويس است . مشکل روش بيسيم نيز (Wi-Fi) محدوده ي کم تحت پوشش است که به صد و نهايتاً چهار صد متر محدود مي شود. در اين بين  کارشناسان IEEE  با آگاهي از مشکلات فوق در صدد پياده سازي استانداردي برآمدند که علاوه بر بيسيم بودن سهولت نصب و عدم نياز به زير ساخت هاي مخابراتي داراي پهناي باند بالا و سرعت انتقال بهينه باشد نهايتاً اين تلاشها منجر به تولد استاندارد 802.16  شد که براي شبکه هاي بزرگ بيسيم شهري يا اصطلاحاً WMAN بهينه شده بود. در اين زمينه شرکت اينتل با ايجاد سازماني به نام " انجمن کار بين جهاني براي دسترسي مايکروويو "  - Access Forum The Worldwide Interoperability for Microwave  -   يا به اختصاراً  Wimax Forum    گامي بلند در جهت هماهنگ و همگرا کردن فعاليتها و همچنين ساخت تجهيزات مورد نياز در زمينه استاندارد802.16 برداشت. اين عمل اينتل در واقع منجر به انتخاب نام تجاري Wimax   ( Worldwide Interoperability of Microwave Access ) براي اين استاندارد گرديد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر