دانلود تحقیق درمورد آمادگی دفاعی

دانلود تحقیق درمورد آمادگی دفاعی

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد آمادگی دفاعی

با دانلود تحقیق در مورد آمادگی دفاعی در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق آمادگی دفاعی را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق آمادگی دفاعی ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد آمادگی دفاعی

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:8 صفحه

قسمتی از فایل:

رزم انفرادی

الف شناسایی عوارض زمین :

اگر مبارزه شما زمینی است، بهتر است که پستی ها و بلندی های آن زمین را بشناسید. تا بهتر و سریعتر بتوانید با دشمن مقابله کرده، جان خود را نیز حفظ کنید. در انجام هر گونه فعالیت رزمی به سه نکته توجه داشته باشید:

- خوب پنهان شدن از دید تیر دشمن

- خوب دیدن

- خوب تیراندازی کردن. با توجه به همین سه نکته است که شناخت زمین و خصوصیات آن ضروری به نظر می رسد

عوارض زمین به دو نوع طبیعی و مصنوعی تقسیم می شود. عوارض طبیعی را چنین تعریف می کنیم :

عوارض طبیعی پستی و بلندیها و موانعی هستند که انسان در بوجود آوردن آنها دخالتی نداشته است. مانند بلندیها، گردیها، آبها، همواریها (مانند دشت).

عوارض مصنوعی زمین عوارضی هستند که انسان در ایجاد آنها دخالت داشته و با تغییراتی که در زمین ایجاد کرده آنها را بوجود آورده است. مانند : راهها، آبادیها، خاکریزها و میدان موانع و د رمورد عوارض طبیعی مانند کوه، تپه، جنگل ، رودخانه ، دریاچه و غیره مطالبی را در جغرافی آموخته اید. در این جا در مورد دو نوع از عوارض مصنوعی که استفاده از آنها در جبهه های جنگ بسیار متداول است توضیحاتی می دهیم:

۱ خاکریز:

در مناطق باز و دشتها جهت د رامان بودن از دید و تیر دشمن به وسیله ماشین آلات مخصوص خاک را به ارتفاع حداقل ۲ متر در جلوی نیروهای خودی جمع می کنند که اصطلاحاً به آن « دپو کردن» می گویند. در شکل مقابل یک خاکریز را مشاهده می کنید

۲ میدان موانع :

برای ایجاد وقفه در عملیات نظامی دشمن، در جلو خطوط نیروهای خودی میدانهایی را که دارای موانعی مانند کانال عمیق، سیم خاردار و امثال آن باشند، ایجاد می کنند که به آنها میدان موانع گفته می شود.

تمرین :

درلیست زیر، عوارض طبیعی و عوارض مصنوعی و از هم جدا کنید . جلوی عوارض طبیعی «ط» و جلوی عوارض مصنوعی «م» بگذارید.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر