دانلود تحقیق درمورد آنغوزه

دانلود تحقیق درمورد آنغوزه

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد آنغوزه

با دانلود تحقیق در مورد آنغوزه در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق آنغوزه را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق آنغوزه ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد آنغوزه

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:55 صفحه

قسمتی از فایل:

1.    آنغوزه      Ferula Assa-foetidalo

 

خواص درمانی:

آنغوزه دارای اثر ضد تشنج ،قاعده آور و ضد کرم است در رفع بیماری های منشاءعصبی دستگاه تنفسی ،اسپاسم حنجره و دستگاه هضم ،آسم و رفع یبوست افراد مسن به کار می رود از نظر دفع کرم بر روی بعضی از انواع آنها مانند کرمک و لومبریک ها اثر دارد به علاوه در دفع کرم در

Beonchite   vermineuse  و دوو کبدی (Douve…) اثر قاطع ظاهر می سازد از آنغوزه در دامپزشکی استفاده بسیار به عمل می آید.

صور دارویی: انغوزه به علت بوی ناپسندی که دارد همیشه به صورت حب

 (حب های 20/0 گرمی به تعداد 2 تا 5 در روز) مصرف می شود . مقدار مصرف گرد آن 5/0 تا 2 گرم در روز است . عصاره الکلی یا اتره آن به مقدار 1 تا 4 گرم به کار می رود در کد کس 1937،مصرف آن حذف شده است محلول 2 تا 5 گرم آن غالبه همراه با والدین به صورت تنقیه به کار می رود .

محل رویش:خراسان،بلوچستان،نواحی مختلف جنوب ایران :کرمان :خبیس.لار:65 کیلومتری جهرم.از گونه های دیگر Ferula  نظیرF.foetida Regel. و F.alliacea Boiss. و غیره نیز آنغوزه گرفته می شود.

در بعضی کتب علمی چنین آمده است که نوع تجارتی آنغوزه ایران اصولا از دو گیاه اخیر به دست می آید و به بازار های داروئی عرضه می شود.

محل رویش گونه اول از دو گیاه اخیر در منطقه وسیعی از بلوچستان ، خراسان:سبزوار،شاهرود- بسطام ،میامی، بین دامغان و سبزوار و محل رویش گونه دوم در بعضی از نواحی خراسان:نیشابور ،مشهد،کرمان:بین خبیس ،و کرمان.مرکز ایران:یزد:بین جندق و یزد است.

Ferula  persica willd.

نام های صمغی گیاه به شرح زیر است :

فرانسه:Gomme seraphique , Sagapenum

ایتالیایی:Serapino, sagapeno

آلمانی:Sagapen, gummi

عربی:سکنبینج (sakbinag)

گیاهی علفی ،پایا به ارتفاع یک تا دو متر و دارای ساقه ضخیم ،استوانه ای ،شیاردار و برگهایی بزرگ ،با بریدگی های عمیق و منقسم به قطعاتی با تقسیمات نوک تیز و دندانه دار است . گلهایی به رنگ زرد و مجتمع به صورت گل آذین چتر مرکب در قسمت های انتهائی ساقه دارد.از اختصاصات گل آذین چتر مرکب آن این است که اولا چتر های اصلی آن پایه های زیاد به تعداد 12 تا 20 دارد و ثانیا گلهای مرکز گل آذین آن از نوع نر –   ماده اند در حالی که اشعه کناری گل آذین منتهی به گلهائی به صورت خنثی یا زرد می شود.پایه های واقع در وسط گل آذین ها نیز به علت کوتاه بودن عاری از دمگل به نظر می رسند .میوه ان بیضوی و به ابعاد 5 در 8 میلیمتر است.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر