دانلود تحقیق درمورد بحران اخلاقي

دانلود تحقیق درمورد بحران اخلاقي

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد بحران اخلاقي

با دانلود تحقیق در مورد بحران اخلاقي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق بحران اخلاقي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق بحران اخلاقي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد بحران اخلاقي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:20 صفحه

قسمتی از فایل:

جهان ما را با بحرانهاي زيادي مي شناسند. بحران هويت، بحران اخلاقي، بحران مشروعيت، بحران اعتماد و... با اين همه شايد بحران اخلاقي يکي از مهمترين بحرانهايي باشد که جهان ما با آن روبه روست. اما پرسش اين است که بحران اخلاقي به چه اخلاقيست و چه رويه ها و شقوقي را داراست؟ چرا ما بايد اين بحران را جدي بگيريم و وضعيت آن در سده هاي نوزدهم و بيستم و بيست و يکم چگونه بوده است. نقش دين و معنويت در رفع اين بحران تا چه اندازه است؟ اينها برخي پرسشها هستند که در اين مقال سعي مي کنيم بدانها نزديک شويم.

بحران اخلاقي چيست؟

اولين پرسش در مورد ماهيت بحران اخلاقي است. اما شايد در اينجا هم به جهت ابهامهاي مفهومي زيادي که وجود دارند بهتر باشد بپرسيم که بحران اخلاقي چه نيست، به جاي اينکه از چيستي و ماهيت بحران اخلاقي سخن بگوييم.

در اولين گام بايد تفاوت ميان بحران اخلاقي و بحران هويت را بازگوييم. هويت را ناشي از تصاوير ما از خودمان، جهان و زندگي اجتماعي مي دانند. اين تصاوير که با هم همبستگي دارند و در طول تاريخ فراز و نشيبهاي خود را پشت سر گذاشته اند، هويت را به وجود مي آورند. در اين بستر، ما هويتي به نام هويت ايراني - اسلامي داريم که با يک تصوير و تعريف نسبت به انسان و جهان و همچنين زندگي اجتماعي شناخته مي شود. همچنان که هويت چيني و هويت ژاپني و هويت هندي با تصويرهايي خاص نسبت به هستي و انسان و زندگي اجتماعي شناخته مي شوند. اين هويتها هرچند با يکديگر شباهت دارند، اما تفاوتهايشان به اندازه اي است که مي توان قايل به چندين تصوير مختلف نسبت به انسان و جهان و زندگي اجتماعي در مورد آنها شد. به طور مثال هويت ايراني- اسلامي بيش و پيش از هويت هندي در مورد زندگي اجتماعي سخن گفته است. به تعبير ديگر دين اين دو هويت که يکي اسلام است و ديگري هندوئيسم و بوديسم تصويرهاي متفاوتي نسبت به زندگي اجتماعي دارند. آنچه در اسلام در مورد زندگي اجتماعي گفته شده بيشتر از چيزي است که ما در هويتهاي هندي و چيني در مورد زندگي اجتماعي و سياسي سراغ داريم.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر