دانلود تحقیق درمورد پهلوان

دانلود تحقیق درمورد پهلوان

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد پهلوان

با دانلود تحقیق در مورد پهلوان در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق پهلوان را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق پهلوان ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد پهلوان

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:35 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه:

عظمت حماسة ملي ايران، پيش از هر چيز در روح پهلواني، و تمركز رويدادهاي آن حول يك محور قهرماني، متبلور است. عنصر نيرومند ذهني آن، كه در آرايش حماسي نبرد ميان نيك و بد و ايران و توران تجسم يافته است، اساساً اوج و فرود خود را در نهاد پهلواني و هيأت مركزي و نيروي اصلي آن به ظهور مي‎رساند.

نسلهاي مختلفي از پهلوانان، پي در پي به كوشش برمي‎خيزند، خويشكاري مي‎ورزند، پيروز مي‎شوند، شكست مي‎خورند، نام‎آور مي‎شوند، به فراموشي مي‎گرايند، تا ذات انسان حماسي، كه تجسم نهايي خود را در جهان پهلوان مي‎يابد، باقي بماند. جهان پهلوان نيز مانند پهلوانان ديگر، دوره به دوره، فرامي‎آيد تا عظمت كاركرد آدمي را در قهرماني و افتخار بنماياند. در اين راه اگرچه كاركرد اصلي پهلوانان يگانه و بي‎دگرگوني يا خدشه‎ناپذير مي‎ماند، كاراكتر و كنش و روابط شخصيتي آنها متفاوت مي‎شود، تنوع مي‎پذيرد، و گسترش مي‎يابد.

از اين‎رو براي آنكه كنش فردي و چگونگي رويدادهاي حماسي و نوع آنها در شاهنامه بهتر ادراك شود، جا دارد كه از راه رويكردي تشريحي، به بيان وضع و تنوع و شاخه‎ها و عناصر تشكيل دهندة‌ نهاد پهلواني بپردازيم، تا زمينة لازم براي جستجوي روابط افراد و چگونگي رويدادها و اهداف زندگي  پهلواني فراهم آيد. تأكيد مي‎كنم كه در اين بحث بيشتر به طرح يك نمودار از مشخصات و مختصات پهلوانان خواهم پرداخت، تا به تبيين و تحليل همه‎جانبه و ريشه‎شناختي.

بسياري از مسائل پهلوانان ايران چه از لحاظ ريشه‎هاي اساطيري و پيوندهاي تاريخي[1]، و چه از بابت مشخصات «زندگي و مرگ» آنان تاكنون به وسيلة صاحب‎نظران مختلفي بررسي شده است. همچنانكه از برخي رويدادها و داستانها نيز تحليلهاي ارزنده‎اي صورت گرفته است.[2] در نتيجه طرح اين بحث از آن رو تا آنجاست كه بتواند حضور تركيبي پهلوانان را با وضوح بيشتري مشخص كند. و حضور آنان را «‌تماميت» حماسة ملي بازنماياند.

مجموعة‌ داستانهاي حماسي شاهنامه را در نخستين نظر مي‎توان نشأت يافته از سه دوره و حوزة قهرماني دانست، كه هم از بابت تاريخي و هم از بابت جغرافيايي، و هم از نظر تفاوتهاي آييني و ذهني و خانداني، نمودار زندگي اقوام مختلف در تاريخهاي مختلفي از حيات ملي ايران زمين است.



[1]-  پژوهشگران مختلفي دربارة ريشه‎هاي تاريخي و اساطيري شاهان و پهلوانان شاهنامه تحقيق كرده‎اند. هرتل بر آن بوده است كه هخامنشيان همان شاهان آخرين كيا نيانند. هرتسفلد گمان داشته است كه نخستين پادشاهان كيان همه شاهان سلسلة ماد بوده‎اند، و كيخسرو نيز همان كورش است. ر.ك:

  Hertel: Achaemeniden Kayniden. Leipzig. 1924.

E. Herzfeld: Archaeological History of Iran. London. 1955.

نولد كه براي رابطة ميان كيان و هخامنشيان به قرائن و نشانه‎هايي اشاره مي‎كند. (حماسة ملي ايران ص 3).

كريستن سن آراء هرتل و هرتسفلد و ‎ را رد كرده و معتقد است كه كيانيان سلسله‎اي تاريخي بوده‎اند در شمال شرقي ايران. پيش از هخامنشيان (كارنامة شاهان در روايت ايران باستان، ترجمة بهمن سركاراتي و باقر اميرخاني؛ كيانيان، ترجمة دكتر ذبيح‎الله صفا ، ص 4؛ مزداپرستي در ايران قديم، ترجمة صفا، ص 112 به بعد.)

هنينگ آراء هرتسفلد را رد كرده است. ر.ك:

W.B. Henning: Zoroaster. Polit ician or Witchdoctor PP 4-7. Oxford. 1951.

اين كتاب توسط آقاي كامران فاني به فارسي ترجمه شده است به نام «زرتشت: سياستمدار يا جادوگر»، ص 932-2.

[2]-  شمار اين‎گونه كتابها و به ويژه مقالات زياد است. براي فهرست آنها ر.ك: كتابشناسي فردوسي، ايرج افشار، چاپ انجمن آثار ملي.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر