دانلود تحقیق درمورد زخم معده

دانلود تحقیق درمورد زخم معده

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد زخم معده

با دانلود تحقیق در مورد زخم معده در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق زخم معده را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق زخم معده ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد زخم معده

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:12 صفحه

قسمتی از فایل:

تشخيص و درمان تعريف:

 زخم معده و اثني عشر كه اصطلاحاً به آن زخم پپتيك گفته مي شود،وجود زخم يا خراش در پوشش (مخاط) معده و اثني عشر(دودنوم) است.معده اسيد ترشح مي كند و مخاط معده و اثني عشر مكانيسم هايي براي محافظت از خودشان در برابر آن دارند.وقتي اين روش به عللي متوقف شود،تاثير اسيد بر پوشش داخلي معده باعث زخم گوارشي مي شود.زخم پپتيك(گوارشي) حدوداً 1-2 سانتيمتر قطر داشته و شبيه زخم بزرگ دهان هستند.زخم اثني عشر در برخي نقاط بر روي 10% افراد در طول زندگي شان تاثير مي گذارند و در سنين20-45 ديده مي شود. زخم معده چندان شايع نيست و معمولاً افراد بالاي 50 سال را تحت تاثير قرار مي دهد.

 

 

 

 

 علائم :

 برخي افراد با زخم پپتيك علائمي ندارند ليكن خيلي از اشخاص علائم زير را دارند: - احساس درد و سوزش سردل و يا انتهاي جناغ سينه و احساس درد در پشت - شروع درد 1-2 ساعت بعد از خوردن غذا - بدتر شدن درد در صورت خالي بودن معده مانند درد شبانه كه با خوردن آنتي اسيد و شير بهبود مي يابد - آروغ زدن - تهوع و استفراغ - سوءهاضمه - كاهش وزن و كاهش اشتها - مشاهده خون در استفراغ يا مدفوع. البته اين علائم مي تواند ناشي از مشكلات ديگري غير از زخم معده باشد و نياز به مراجعه فوري به پزشك دارد.

 علل زخم معده و اثني عشر:

 وقتيكه كاركرد پوشش طبيعي معده متوقف مي شود كه كار آن محافظت در برابر ترشحات هاضمه نظير اسيد معده و پپسين است( پپسين آنزيمي است كه پروتئينها را تجزيه مي كند) و يا ترشحات اسيد معده بحدي است كه محافظت پوشش معده را درهم مي شكند،در آن صورت زخم ايجاد ميشود. علل عمده زخم گوارشي شامل: - شايعترين علت، عفونت معده با باكتري بنام هليكوباكترپيلوري است( helicobacter pylori ). تقريباً 20% آمريكايي ها آلوده به اين باكتري هستند و بيشتر توسط آب و غذا و احتمالاً بزاق منتقل مي شود.اين باكتري موجب تضعيف پوشش معده و آن نيز باعث آسيب مخاط معده و اثني عشر و زخم پپتيك مي شود. - برخي از داروها كه داروهاي ضدالتهابي غيراستروئيدي NSAIDs ناميده مي شوند،ميتوانند باعث زخم گوارشي شوند.اين داروها كه شامل داروهايي نظير ايبوپروفن،ديكلوفناك،آسپرين،ناپروكسن،ايندومتاسين و ..... است ،خاصيت اسيدي داشته و درعين حال جريان خون معده و بازسازي سلولهاي آسيب ديده را مختل مي سازند.مصرف همزمان داروهاي فوق و كورتونها ميتواند باعث خونريزي معده شود

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر