دانلود تحقیق درمورد سازگاري جنسي در زناشويي

دانلود تحقیق درمورد سازگاري جنسي در زناشويي

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد سازگاري جنسي در زناشويي

با دانلود تحقیق در مورد سازگاري جنسي در زناشويي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق سازگاري جنسي در زناشويي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق سازگاري جنسي در زناشويي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد سازگاري جنسي در زناشويي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:38 صفحه

قسمتی از فایل:

پيش از آن كه به طور گذرا به كاركردها و پاسخ‌ها ويژه جنسي زن و مرد بپردازم لازم مي‌دانم توه خوانندگان را به آمار و ارقام مرتبط با مشكلات و اختلالات جنسي شايع در بين زنان و مردان جلب كنم. به هر صورت، بر اساس مطالعاتي كه پژوهشگراني چون لين رالفي و چون كلي و دكتر سامول پاركر در اين خصوص انجام داده‌اند نتايج حاصله گوياي اين مطلب است كه 65 درصد زنان و مردان، سازگاري جنسي در زناشويي مهم تلقي كرده و فقدان اين مهم را يكي از دلايل اصلي تزلزل و فروپاشي زناشويي مي‌دانند. همين طور، مطالعه دكتر پاركر نشان مي‌دهد كه دست كم 25 درصد زن و شوهرهايي كه سال‌هاي اوليه زندگي مشترك خود را پشت سر مي‌گذارند با مشكلات و اختلالات جنسي مواجه هستند.

بله، همان طور كه آمار و ارقام فوق و نتايج حاصله از ساير پژوهشهاي مرتبط نشان مي‌دهد نارسايي‌ها و مشكلات جنسي در بين بسياري از زن و شوهرها نمود داشته و اين امر سبب مي‌شود كه اين دسته از همسران دردمند، نتوانند از يكي از مهم‌ترين مؤلفه تداوم بخش زناشويي برخوردار شده و بدين علت درگير جدايي و طلاق شوند.

اما سؤالي كه اكنون مطرح مي‌شود اين است كه اساساً ريشه اصلي اين مشكل (ناسازگاري جنسي) در زناشويي چه بود، و زن و شوهرها، چگونه مي‌توانند بر اين مشكل فراگير چيره شده و بدين طريق از سر زندگي‌هاي ارتباطي برخوردار شوند؟

پاسخ ساده سؤالاتي از اين دست، اين است كه اساساً زن و مرد از بسياري جهات با يكديگر تفاوت داشته و تا زماني كه زن و شوهر تفاوت‌هاي جنسي و جنسيتي طرفين را به رسميت نشناخته و در عين حال گام‌هايي را در جهت نزديكي و تشابهات بيشتر برندارند، مي‌توان قاطعانه گفت كه اساساً دستيابي به نزديكي‌هاي كلي پيشبرنده در زناشويي دشوار شده و زماني كه زوجي از اين مهم (نزديكي كلي) محروم مي‌شوند پيامد آن درگيري، تلاطم، تشنج و ستيزه ، كشمش، صف آرايي و جبهه‌گيري زن و شوهر است. پس جهت دور ماندن از جدايي، متاركه و طلاق در ابتدا بايد تفاوت‌هاي جنسيتي زن و مرد را به رسميت شناخته و جهت محقق ساختن نزديكي هر چه بيشتر، آراسته به «ويژگي‌هاي دو جنسيتي» شويم، چه در غير اين صورت، زناشويي‌هاي امروزي نمي‌توانند از پس تحولات و دگرگوني‌هاي نفس‌گير اين دوره زمانه برآيند. اما آن چه كه مربوط به بحث ما مي‌شود اين است كه زن و مرد از نظر روانشناختي و بيولوژيكي با يكديگر تفاوت دارند . براي مثال، از نظر روانشناختي مي‌توان بر روي تفاوت‌هايي چون ويژگي‌هاي تيمارگرايانه و غمخوارانه زنان عاطفي تر بودن اين جنسيت و جامعه پذيري خاص جنس مؤنث اشاره كرد و اين در حالي است كه تربيت عملگرايانه مردانه و نوع ويژه اجتماعي شدن اين جنسيت، سبب مي‌شود كه مردان آشكارا در قياس با زنان از كرختي و بيرنگي عاطفي رنج ببرند. به زبان ساده‌تر؛ مردان مريخي بوده و زنان ونوسي هستند

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر