دانلود تحقیق درمورد اماكن مذهبي

دانلود تحقیق درمورد اماكن مذهبي

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد اماكن مذهبي

با دانلود تحقیق در مورد اماكن مذهبي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق اماكن مذهبي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق اماكن مذهبي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد اماكن مذهبي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:19 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه :

يكي از جايگاه‌هاي مهم عبادت در ترد ايرانيان ، مكان‌هاي اسلامي است كه مورد بررسي قرار مي‌گيرد و اين تحقيق برفراز آن است كه به توضيح در مورد مكان‌هاي ظريف و عبادي در استان گلستان (گرگان) بپردازد از تحقيقي كه به عمل آمده از سوي محققان و معماران و افرادي كه دستي در كار دارند مي توان دريافت كه مكان‌هاي مذهبي و عبادي از جمله امامزاده نور (اسحاق بن موسي‌ ابن جعفر) كه آرامگاهي است كه از قديم الايام مكاني برا تفريح و عبادت مردم به حساب مي‌آمد و امروزه هم ادامه دارد. و يا امامزاده روشن آباد كه مكاني مقدس و جايي براي عبادت مردم به شمار مي‌‌رود و يا مسجد جامع گرگان كه محلي براي نماز و عبادت مردم است مي‌توانند اثرات روحي ومعنوي مثبت و همچنين حذابيت‌هاي عرفاني خاص را بر كساني كه به زيارت و ديدار اين اماكن مشرف مي‌شوند بگذارد كه ما با جمع‌آوري اطلاعاتي در مورد اين مكان‌هاي مقدس سعي در شناسايي بيشتر اين اماكن به مردم داشته و اميدواريم خداوند توفيق زيارت و شفاعت خوبان در راهش را از توسل به اين مكان‌ها و بزرگان و علمايي كه در اين عبادتگاه‌ها مدفون هستند به ما بندگانش عطاء فرمايد.

دلا بسوز كه سوز تو كارها بكند
تو با خداي خود انداز كار و دل خوش دار
كتاب يار پريچهر عاشقانه بكش
صليب عشق مسيحادم است و مشفق ليك
زملك تا ملكوتش حجاب بر دارند
زبخت خفته ملولم بود كه بيداري
بسوخت حـافظ و بوئـي بـه زلف يار نبود

 

دعاي نيم شبي دفع صد بلا بكند
كه رحم اگر نكند مدعي ، خدا بكند
كه يك كرشمه تلافي صد جفا بكند
چو درد در توبه بيند كراد وا بكند
هر آنكه خدمت جام جهان نما بكند
بوقت فاتحه صبح يك دعا بكند
مگر دلالـــت ايــن دولتش صبــا بـكنـد


چكيده :

خلاصه و چكيده اين مقاله در مورد اماكن مذهبي همچون امامزاده نور ، امامزاده روشن آباد و مسجد جامع گرگان و جايگاه آنها در عبادت مردم و اثرات معنوي و عرفاني كه بر روي اشخاص گذاشته و خواندن قرآن در اين اماكن و برگزاري مراسم ختم و عزاداري و همچنين شفاي بيماران وتاثير اين اماكن در زندگي عبادي مردم بسيار زياد بوده و مشتاقان زيادي را هم به سوي خود جلب كرده است. در امامزاده‌ها كه مكاني مناسب براي دعا و راز و نياز با خداوند است و شب‌هاي جمعه و برگزاري مراسم و مناجات‌هايي در اين مكان‌هاي مقدس به دليل بالا بردن سطح معنوي و عرفان جوانان و جامعه انجام شده است همگي مي‌تواند نقش مهمي را در زندگي همه‌ي افراد جامعه داشته باشد. آرزو دارم اين مقاله كه گردآوري شده مورد توجه همه قرار گرفته باشد.

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر