دانلود تحقیق درمورد آزمايشگاه سيستمهاي كنترل خطي

دانلود تحقیق درمورد آزمايشگاه سيستمهاي كنترل خطي

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد آزمايشگاه سيستمهاي كنترل خطي

با دانلود تحقیق در مورد آزمايشگاه سيستمهاي كنترل خطي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق آزمايشگاه سيستمهاي كنترل خطي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق آزمايشگاه سيستمهاي كنترل خطي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد آزمايشگاه سيستمهاي كنترل خطي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:62 صفحه

قسمتی از فایل:

آزمايش شماره (1):

آشنايي با دستگاه شبيه ساز فرآيند:

1-1)Set value:

 خروجي set value را به نمايشگر سمت چپ داده و با تغيير آن ملاحظه مي‌شود كه LED ها با توجه به مقدار ولتاژ در بالا يا پائين مبدا قرار مي‌گيرند كه مبين ولتاژ DC مي‌باشد. كه از 10 تا 10- ولت قابل تغيير است.

2-1)Disturbance:

 اين قسمت قابليت توليد موج مربعي و سينوسي با دامنه و فركانس متغيير دارد. خروجي سينوسي را به نمايشگر سمت چپ داده ملاحضه مي‌شود كه LEDها به طور پيوسته از مينيمم به ماكزيمم و برعكس روشن مي‌شوند. حال اگر خروجي مربعي باشد LEDها فقط در نقاط ماكزيمم و مينيمم پيك‌ روشن مي‌شود.

 


3-1) انتگرال گير:

در اين مرحله ازآزمايش ابتدا يك موج مربعي به ورودي انتگرالگير ميدهيم و از خروجي يك موج مثلثي ميگيريم ؛ وبه كمك رابطه مربوطه Ti را محاسبه ميكنيم.از آنجا كه انتگرال يك سيكل كامل صفر ميشود(سطح زير منحني ) بنابراين انتگرال را در نيم سيكل محاسبه مي كنيم .حال خروجي كه با فركانس 100 هرتز و ولتاژ 2 ولت پيك تا پيك تنظيم شده است را به ورودي انتگرال‌گير مي‌دهيم و ورودي و خروجي را به طور همزمان در اسكوپ مشاهده مي‌كنيم. چون در اين حالت انتگرالگير به اشباع مي‌رود توسط set value مقدار DC به آن اضافه مي‌كنيم تا از اشباع خارج شود.






شكل موج ورودي

(اشباع شده)

 

شكل موج خروجي

 

 






شكل موج ورودي

(رفع اشباع)

 


شكل موج خروجي

 

 

         

بعد از انجام آزمايش به نتايج زير مي رسيم :

 

4-1) مشتق‌گير:

 در حالتيكه  است خروجي انتگرال گير را به ورودي مشتق‌گير مي‌دهيم و خروجي انتگرال‌گير و مشتق‌گير را همزمان روي اسكوپ مشاهده مي‌كنيم (). مشاهده مي‌شود كه خروجي همان ورودي انتگرال‌گير است با اين تفاوت كه مقدار DC دارد كه در مرحله قبل براي جلوگيري از اشباع شدن ازانتگرال‌گير استفاده شده بود.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر