دانلود تحقیق درمورد بهينه‌يابي اقتصادي سيستم لجن فعال

دانلود تحقیق درمورد بهينه‌يابي اقتصادي سيستم لجن فعال

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد بهينه‌يابي اقتصادي سيستم لجن فعال

با دانلود تحقیق در مورد بهينه‌يابي اقتصادي سيستم لجن فعال در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق بهينه‌يابي اقتصادي سيستم لجن فعال را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق بهينه‌يابي اقتصادي سيستم لجن فعال ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد بهينه‌يابي اقتصادي سيستم لجن فعال

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:14 صفحه

قسمتی از فایل:

چكيده:

در سال‌هاي گذشته آلودگي‌هاي ناشي از دفع انواع فاضلاب اعم از خانگي، صنعتي، كشاورزي و ... د ر كشورمان موجب شده است تا تصفيه و كنترل اين آلاينده‌ها از اولويت‌هاي مهم حفاظت، مديريت و برنامه‌ريزي محيط زيست باسد. در همين راستا مسوولان امر مبادرات به وارد كردن تكنولوژي روش‌هاي مختلف تصفيه فاضلاب و از جمله سيستم لجن فعال به كشور نموده‌اند. هرچند كه امروزه در خصوص طراحي اين سيستم‌ها با توجه به در دسترس بودن منابع مختلف پيشرفت‌هاي خابي حاصل شده است، اما كمبود تجربه و عدم آشنايي كافي به مسائل اجرايي،‌ راهبري و نگهداري سيستم‌هاي تصفيه و هزينه‌هاي گزاف مورد نياز معضلي است كه انتخاب آنها را عمدتاً با دشواري همراه ساخته است. بنابراين براي جلوگيري از به هدر رفتن وقت و سرمايه بهينه‌يابي اقتصادي سيستم‌هاي رايج تصفيه فاضلاب در ايران و علي‌الخصوص لجن فعال موضوعي ضروري و اجتناب‌ناپذير است.

در اين مقاله بهينه‌يابي اقتصادي سيستم لجن فعال با استفاده از يك برنامه كامپيوتري ديناميكي انجام گرفته است تا بتوان چند مرحله‌اي بودن سيستم و ساختار خاص ارتباطب بين اين مراحل را مدل نمود. در اين برنامه كامپيوتري هزينه‌هاي اجرايي، بهره‌برداري و تعمير واحدهاي مختلف يك تضفيه‌خانه فاضلاب با سيستم لجن فعال با توجه به نقشه‌هاي اجرايي آن و همچنين با استفاده از نمودارها، آمار و ارقام بين‌المللي موجود ارزيابي گرديده است. سپس بهينه‌يابي اقتصادي با درنظر گرفتن تركيب‌هاي گوناگوني از واحدهاي مختلف اين سيستم صورت پذيرفته است. در انتها با توجه به سرمايه‌گذاري‌هاي كلان كشور در امر تصفيه فاضلاب و لزوم صرفه‌جويي اقتصادي صورت پذيرفته است. در انتها با توجه به سرمايه‌گذاري‌هاي كلان كشور در امر تصفيه فاضلاب و لزوم صرفه‌جويي اقتصادي در اين زمينه، پس از بررسي مشكلات، راه‌كارها و پيشنهاداتي مطرح شده است.

مقدمه

بشر در طي قرون متمادي فضولات ناشي از فعاليت‌هاي مختلف خود را (اعم از مسكوني، تجاري، صنعتي و ...) چه به صورت جامد و چه به صورت مايع به محيط زيست اطرافش دفع كرده است. اين امر را بايد ناشي از در دسترس بودن سطوح وسيع و كافي براي دفع زميني فاضلاب تصفيه نشده و يا وفور آب‌هاي پذيرنده دانست كه با توجه به ميزان كم فاضلاب، اين سطوح و آب‌هاي پذيرنده قادر به پالايش طبيعي فاضلاب (خودپالايي) بوده‌اند، اما اين روند به دليل رشد سريع جمعيت، توسعه شهرنشيني، صنعتي شدن، مكانيزه شدن كشاورزي و افزايش مقدار فاضلاب از لحاظ كمني و بالا بودن ميزان آلودگي از لحاظ كيفي باعث تخريب محيط زيست و به مخاطره افتادن منابع طبيعي گرديد. اين موضوع سبب شد كه تقاضا براي اعمال روش‌هاي كارآمدتر در كنترل و تصفيه فاضلاب رشد فزاينده‌اي پيدا كند. اين امر محققان را بر آن داشت كه سيستم‌هايي را در جهت به حداقل رساندن آلودگي‌هاي محيط زيستي طراحي نمايند كه از پيامدهاي آن بوجود آمدن انواع سيستم‌هاي تصفيه فاضلاب بوده است.

سيستم‌هاي تصفيه فاضلاب بر حسب نوع عملكرد و راندمان تصفيه به انواع گوناگوني تقسيم‌بندي مي‌شوند. طبيعتاً بكارگيري هر كدام از سيستم‌هاي تصفيه فاضلاب تابع مقررات كشوري و  محلي، قابليت اجرا (با توجه به خصوصيات فن‌آوري، اجتماعي، فرهنگي و ... محل)، نيروي انساني متخصص و ميزان تصفيه مورد نياز، نحوه استفاده از پساب حاصل از تصفيه و ... مي‌باشد. سيستم تصفيه فاضلاب مناسب براي استفاده در يك موقعيت معين آن است كه اين تنگناها را مورد توجه قرار داده و تصفيه‌خانه‌اي ارائه كند كه هزينه كلي آن حداقل بوده و قابليت رسيدن به راندمان موردنظر را در بيشتر روش‌هاي وابسته داشته باشد. سيستم تصفيه فاضلاب بررسي شده در اين مقاله لجن فعال مي‌باشد كه به علت مقبوليت و عموميت بكارگيري براي تصفيه فاضلاب در ايران با جزئيات واحدهاي مربوطه‌اش مورد بررسي قرار گرفته است.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر