دانلود تحقیق درمورد تكنولوژي ساخت قالبهاي سريع به روش ريخته گري دقيق

دانلود تحقیق درمورد تكنولوژي ساخت قالبهاي سريع به روش ريخته گري دقيق

0 1.4k
دانلود تحقیق درمورد تكنولوژي ساخت قالبهاي سريع به روش ريخته گري دقيق

با دانلود تحقیق در مورد تكنولوژي ساخت قالبهاي سريع به روش ريخته گري دقيق در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق تكنولوژي ساخت قالبهاي سريع به روش ريخته گري دقيق را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق تكنولوژي ساخت قالبهاي سريع به روش ريخته گري دقيق ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد تكنولوژي ساخت قالبهاي سريع به روش ريخته گري دقيق

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:38 صفحه

قسمتی از فایل:

تقابل ريخته گري دقيق با روش DSPC در توليد قطعات با شكل نهايي

مقدمه

روش ريخته گري دقيق به عنوان روشي براي توليد قطعات كوچك با دقت بالا و تولتيد خوشه‌هاي با ظرفيت حمل قطعات بيشتر (تيراژ بالا) نسبت به ساير روش‌هاي ديگر ريخته گري از اهميت بيشتري برخوردار مي‌باشد. از آنجا كه راه اندازي سيستم ريخته گري دقيق براي قطعات بزرگ با تيراژ توليد كم توجيه اقتصادي ندارد، تمايل به تركيب اين روش با انواع روش‌هاي توليد بيش از پيش افزايش يافته است. از طرف ديگر روش DSPC به عنوان يكي از روش‌هاي قالب سازي سريع باعث افزايش CAD / CAM و عدم استفاده از روشظهاي سنتي ماشين كاري مي‌شود، كه با كمك آن مي‌توان پاره‌اي از مراحل ريخته گري دقيق را حذف يا تصحيح نمود و سرعت فرايند را در عين حفظ دقت قطعات بالا برد. در اين بخش به بررسي پروسه انجام اين كار پرداخته شده است.

 

 

پيش درآمدي بر ريخته گري دقيق

ريخته گري دقيق از سال‌ها قبل در مقياس غير صنعتي در جواهر سازي كاربرد داشته و سپس در كاربردهاي پزشكي از قبيل ساخت دندان و اعضاي مصنوعي بدن به طور گسترده‌اي مورد استفاده قرار گرفته است.

با وقوع جنگ جهاني دوم، كاربرد اين تكنولوژي در صنايع نظامي و هوايي به شدت گسترش يافت كه يكي از عوامل آن را مي‌توان نياز به توربين‌هاي گازي و ساخت موتورهاي جديد نظامي دانست. به عبارت ديگر با ظهور توربين‌هاي گازي نياز به ايجاد مقاومت در پره‌هاي توربين برابر دماهاي بالا جهت افزايش راندمان آن از طريق افزايش دماي گازهاي ورودي مورد توجه قرار گرفت. با كشف سوپر آلياژها كه مجموعه‌اي از آلياژهاي با پايه نيكل و كبالت بودند و مقاومت بيشتري در برابر حرارت داشتند اين مواد، جايگزين قطعات آهنگري شده فولاد آلياژي كه قبلا در اين صنعت مورد استفاده بود شدند. بيشتر اين آلياژها امكان استفاده از توربين‌ها در دماهاي بالا و ايجاد راندمان بالاتر را فراهم مي‌كردند ولي از آنجا كه سوپر آلياژها شكننده بوده و قابليت آهنگري آنها با روش‌هاي مرسوم آن زمان وجود نداشت و از طرفي ديگر هزينة ماشين كاري آنها به دليل مقاومت بالاي سوپر آلياژها و ايجاد سايش در ابزار برشي بسيار بالا بود، لذا گرايش به روش ريخته گري دقيق به عنوان يك روش جايگزين بيش از پيش مورد توجه قرار گرفت. اوج شكوفايي روش ريخته گري دقيق به عنوان يك روش جايگزين بيش از پيش مورد توجه قرار گرفت. اوج شكوفايي روش ريخته گري دقيق در سال 1980 بوده است، به طوري كه بر طبق آخرين آمار حدود 15% كل قطعات توليدي در كشور انگليس به اين روش ساخته مي‌شود، كه از اين مقدار 50% به سوپر آلياژهاي با پايه نيكل و كبالت، 35% انواع فولاد، 10% آلمينيوم و آلياژهاي آن و 5% را آلياژهاي مس و تيتانيوم به خود اختصا مي‌دهند.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر